fredag, april 28, 2017

Veckans ord: SPIRAL

God fredagsmorgon!....

..och dax för Gems weekly photochallenge, med ett eller flera foton, som får tolkas fritt. Uppfinnare till temat är fina Sanna   

Ordet är spiral och först hittade jag ingenting i spiralform. Tänkte på spiraltrappa, men vart hittar man det? Så plötsligt dök den ena spiralen efter den andra upp.

Ett spiralblock..

En gammal häftapparat. Häftig, i sin blotta existens.

Ett gammalt hålslag.

"Ny" idiotisk böjbar lampa.

Ha nu en riktigt glader fredag! Idag känner jag för grillad kyckling som fredagsmys.
Jag kan nog leta upp en flaska rött från Pfalz, i en kartong i garderoben också.

Nu har jag jobbat rätt mycket ideellt några dagar, men idag går bloggvandringen. Gillar ju att läsa vad ni har för er, mina go vänner!

💚 Ljus och Kärlek 💚

45 kommentarer:


  1. Se där! :) Häftiga spiralbilder visar du upp.

    God-fredag KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, de blev inte så dumma!
      KL 💚

      Radera
  2. När man börjar se sig omkring så upptäcker man oftast saker som man inte noterade först. Spiralformen var knappast något problem för dig!

    Kram och god fredag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju som när man letar lingon och blåbär, först ser man ingenting, sen är det fullt med rött och blått.
      Kram 💚

      Radera
  3. Det var många spiraler det - finns helt klart fler än man vanligtvis tänker på :-)

    Ha ett härligt mys med kycklingen :-)

    SvaraRadera
  4. Så fina spiraler du hittat!
    Jag kanske också skulle ta och ha lite fredagsmys med kyckling. Det är väldigt gott tycker jag.
    Ha en skön fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur?
      Jag älskar just grillad kyckling, annars kyckling på annat vis också, mums.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Vilken fin spiralande skörd du bjöd på! Och visst finns det många olika varianter. vill bara till att upptäcka dem
    Önskar dig en fin fredag och grillad kyckling med ett glas rött vi fråm "lådan" tycker jag verkar toppen.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du hittade många spiraler :)
    Och visst är kyckling gott....man kan ju göra så mycket av det!
    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kyckling, absolut, även om jag är en fiskälskare.
      Kram!

      Radera
  7. Tänk att ens vardag kan innehålla så pass många spiraler. Bra jobbat med att fota dem. Önskar dig ett härligt fredagsmys.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag öppnade inspirationsflödet, hihi, där ser man.

      Radera
  8. Du hittade ju riktigt många spiraler i din omgivning! Kul med häftapparaten :) Ha en riktigt skön fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sökte, och fann, lättare än jag trodde!
      Tack detsamma!

      Radera
  9. Du är verkligen kul - alltid roligt att läsa din blogg.
    Jag har försökt kommentera ett par dagar, men inte kommit förbi
    det där jäkla "prove that you´re not a robot". Berg, gatnummer,
    store fronts o.dyl. Kom aldrig till slutet. Få se hur det går idag.

    En lördagsvilodag är dej väl unnat; du har jobbat en hel del i veckan.
    För mej blir det Loppis både i dag och i morron.
    Skål med det röda säjer
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, snälla! Den där roboten, försök att hoppa över den bara! Annars ska jag slå nåt hårt i huvet på den rackarn, haha. Eller, du får skaffa dig en blogg i Blogger, Ruth, hihi.

      Nä, skämt åtsido. Här i Svedala är det fredagseftermiddag, du har nog redan lördag över there. Ha det så gött med Loppis, och jag ska bara gå här och nynna och tralla för mig själv. Kram!

      Radera
    2. Glömde:
      Skål och gutår!

      Radera
  10. Du hittade en hel del. Det fínns kanske mycket spiralformat i vardagen som man aldrig funderar över. Hoppas du får en trevlig långhelg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar så. Tack och detsamma, kram!

      Radera
  11. Kul med alla spiraler du hittade hemomkring!

    SvaraRadera
  12. Ingen spiralbrist här råda
    se vilka fina vi kan skåda
    Du är i full fart
    så klart
    Kyckling o ett glas rött du ska njuta
    en skål jag till dig skjuta
    :-) Må gottkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu jag spiralerna lämnat
      kyckling o rött har inte hämnat
      nej, det var så gott
      så det smakade mera blott.
      Mågottkramtbx

      Radera
  13. Tänk vad mycket spriralaktigt man springer på av bara farten=) Här blir det kebabkyckling burgare i ett hälsosamt bröd med sallad. Väntar på gubben ska dyka upp snart från Cordoba så vi kan fira helg// trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu lider kvällen mot sitt slut och allt gott är i magen.
      Min kyckling var mumsig.

      Radera
  14. Vilka bra tolkningar på temat! Man har många spiraler runt om sig som man inte tänker på ... Önskar en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är märkligt. Men kul att fundera ut.
      Tack detsamma!

      Radera
  15. Mycket fina tolkningar av temat Spiraler finns det gott om, det gäller bara att upptäcka dem..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det gäller att spänna ögonen spiralvis ;)

      Radera
  16. Så himla bra spiraler du har hittat! Gillar Sannas utmaning, då man helt plötsligt hittar allt möjligt som passar till temat och som man inte ens visste att man hade liksom och aldrig lagt märke till förut heller.
    Suveränt jobbat - både med spiraltemat och med det ideella jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också Sannas utmaning, kul!
      Nu har jag helgen, även om jag inte ligger på soffan.

      Radera
  17. Precis så var det för mig också ... tänk att det finns så många spiraler alldeles i vår närhet! En sån där idiotisk spirallampa har jag också - i samma färg :)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är denna lampa idiotisk, fattar inte varför jag köpte den, men den var billig.
      Tack och kram!

      Radera
  18. Roligt för det finns massor av spiral saker hoppas du får en fin lördag kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kul. Jag unnar mig en väldigt avkopplande lördag och helg, känns helt OK.
      Kram

      Radera
  19. Så många spännande spiral du hittade! Jättefina bilder!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Alltså men tänk! Att jag inte SÅG det där här hemma.
    Jag skriver dagbok i häften med spiralrygg :-D
    Och spiraler finns nästan överallt.
    Fint fångat av dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det är ju så. Jag har fler spiraler hemma än vad jag tänkte på. En korkskruv, t.ex.
      Tack!

      Radera
  21. Spiral, en uppfinning av naturen, som används på många sätt av människor...
    Hälsningar från Tyskland

    SvaraRadera
  22. Man fick verkligen tänka till en stund innan några spiraler uppenbarade sig till veckans tema men sen visade det sig att de finns lite överallt :). Du hittade bra, fiffiga spiraler till dina bilder.

    SvaraRadera