måndag, maj 22, 2017

Färgglad Måndag

Glad måndagsmorgon!

"Glad måndag" är uppfunnen av Blogg- och WordFeudvännen Carita, som dessutom fyller år idag. Hipp hipp hurra!
Och Grattis Tre Kronor till VM-Guld!

Nu har jag känt mig bortskämd av högsommar i flera dagar. Det ser ut som om solen gör ett uppehåll bakom molnen just idag, men i morgon, så!

Igår, när jag satt i kyrkan, började mina ögon att klia och svida sådär igen. Kanske det är något allergiskt, för det höll på under hela söndagen, och det är verkligen grönskande blomsterprakt ute nu.
Jag har undvikit datorskärmen i viss mån.
.
Torgbild från i lördags. Här nalkas det slutet och "alla blommor - tio" är slutbudet.

Hemma hos mig. Mellan hägg och syrén utan syrén, i stället magnolia.


Jag piffade till mitt badrum också. Bytte ut duschdraperiet och även badkarsmattan, där sugpropparna på den förra börjat torka sönder. Nog blev det färgrikt, alltid!  Härligt med nytt.

Och idag blir det rent, också. Tvättstugan och byte av sängkläder. Ingen sångövning till kvällen, så jag får tralla för mig själv.

💜 Ljus och Kärlek 💜

22 kommentarer:

  1. God morgon och ett stort grattis till Sverige och guldet. Matchen så jag inte men resultatet var det svårt att undgå. Spå fint det blev i ditt badrum och det är alltid kul att byta ut lite detaljer.

    Kram och god måndag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det här med badrummet har jag grunnat på ett bra tag, och NU, nu sattes det i verket, och nöjd, jaa.
      Kram!

      Radera
  2. Härligt med färg och kul med lite nytt - och fint blev det!

    SvaraRadera
  3. Verkligen ett härligt färgglatt badrum!
    Ha en fin början på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Härligt foto från torget. Alltid roligt med lite nytt hemma - badrummet blev ju väldigt piffigt!
    Måndagskram

    SvaraRadera
  5. Ja, grattis till både Carita och Kronorna :-)

    Vilket härligt draperi - prickigt och glatt :-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det roligt att "göra om" lite i hemmet då och då! Och ditt badrum piggar verkligen upp!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Såg finalmatchen igår och det var spännande hela vägen. Just nu är det mängder av filk på Sergels torg i Stockholm för att ta emot dem- Såg en glimt på tv.

    Kanske är ögonen extra känsliga nu och säkert gör en hel del pollen det än värre.
    En härlig tid är det nu mellan hägg och syren och igår såg jag små knoppar på liljekonvaljerna och säkert kommer syrenerna också snart fram.

    Alltid roligt att ordna till lite hemma och färg piggar upp.
    Önskar dig en fin fortsatt måndag.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Härligt piggt badrum!
    Och grattis till VM-guldet efter tio års väntan :-)
    Tack för länken och tack för grattiskramarna min vän <3

    SvaraRadera
  9. Färgglatt och härligt badrum ,-))
    Härliga blommor, en tia var ju billigt,-)
    Hoppas det slutat klia i ögonen nu!
    Ha det jättefint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Det är en härlig tid som kommer nu. Blomstertiden. Inne hos dig har det också blivit somrigt. Snyggt draperi i badrummet. Kramar

    SvaraRadera
  11. Helt underbara bilder - de andas verkligen SOMMAR! Det gör förresten ditt nya, färgglada duschdraperi också. Sååååå himla fräscht och läckert:-)

    PS. Kolla om du har blivit allergisk mot björkpollen. Försök med Livostin ögondroppar mot allergi. De hjälper faktiskt! DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här är sommar. Japp, sommar i badrummet också, hihi.
      Tack för tips om ögondroppar!

      Radera