lördag, maj 20, 2017

GĂ„rdagsbilder 💚

God lördagsmorgon!

Inget mer tjafs om kylan, för nu Àr det högsommar! Jösses, suttit pÄ balkongen och lapat sol, det ska bli upp till 26 grader igen idag. Solen blundade lite igÄr, bara.



Bilder frÄn min gÄrd.

Eller hur? Ha det sÄ bra som du fÄr, och förmÄr!

De pratade om "minnet" pÄ "Ring sÄ spelar vi". Jag fick mig mÄnga goa skratt. För visst Àr det sÄ, med det dÀr minnet. Det börjar tidigt i Ären. Men man kan ha sina knep.
För att inte glömma matlÄdan, la en person en gaffel pÄ dörrmattan, den var bra, haha.

Jag har mina smÄ klisterlappar och skriver Àven i mobilen.
Har du nÄgot knep?

💚 Solsken, Ljus och KĂ€rlek 💚

16 kommentarer:

  1. HÀrligt att sommaren Àr dÀr uppe i norr nu ocksÄ :-)

    Minnesknep ja... Har ett gÀng. Exempelvis betyder det faktum att klÀdnypeskorgen stÄr pÄ skohyllan "du har tvÀtt pÄ taket" och en tom toarulle i skon "glöm inte ta upp mer toapapper frÄn garaget nÀr du kommer hem frÄn promenaden" :-D

    Ha en hÀÀÀÀrlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, dÀr! Aldrig hört, men funkar sÀkert bra, haha!
      Kram

      Radera
  2. VÄren hoppades liksom över, det gick direkt frÄn vinter till sommar ;) Jag glömde matlÄdan tvÄ gÄnger den hÀr veckan och fick till slut slÀnga maten ... Min kollega sa att hon brukar lÀgga en plastpÄse pÄ vÀskan. Men jag gillar det dÀr med gaffeln mer ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis! HĂ€r har vi 13 grader och mulet :-(

    Kram och njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JaadÄ, jag har njutit hela dagen! Kram!

      Radera
  4. Ja, visst har jag ocksÄ en massa knep för att komma ihÄg! Men det jag anvÀnder mest Àr mobilen....den plingar hela tiden tycker jag :)
    Kram och ha det bra i vÀrmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lÀgger in alla event i mobilen. SÄ jag har ocksÄ en del pling.
      Kram!

      Radera
  5. Nu pÄ sommaren har jag ett bekymmer med minnet - att komma ihÄg att stÀnga terrassdörren, nÀr jag gÄr hemifrÄn. Jag vet inte hur mÄnga gÄnger jag har fÄtt vÀnda hem igen nÀr jag helt plötsligt kommer pÄ att jag inte lÄst. Tips!!??
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle lÀgga en lapp pÄ dörrmattan, eller sÀtta en klisterlapp pÄ dörren, dÀr det stÄr TERASSEN med stora bokstÀver.

      Kram!

      Radera
  6. Jag har inga knep för komihÄget. Det fÄr bli som det blir. Inte alltid 100 skulle jag vilja sÀga. Kramar

    SvaraRadera
  7. Du Ă€r sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„ himla fotogenique! Även den selfien Ă€r ju kanooooon! Å ytterligare en dag sĂ„ har du haft varmare hos dig Ă€n vad vi hade hĂ€r. Men jag klagar inte - 22-24 grader rĂ€cker gott för mig:-)

    Knep för att komma ihĂ„g. Jo nĂ€r vi reser bort gör jag en lista med viktiga grejer och bockar av. Å "livsviktiga" saker skriver jag i stora bokstĂ€ver pĂ„ ett A4-ark och klistrar fast pĂ„ ytterdörren. Omöjligt att missa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och solen Àr kvar, kanske inte fullt sÄ varmt, men nöjd.
      Bra tips!

      Radera
  8. Mmm varmt soligt & sköööönt ....
    Kul att "se" dig & dina vackra foton ❤️

    /Kram frÄn mig i kvÀllssolen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram tillbaka, finaste! *hjÀrta*

      Radera