God fredagsmorgon!....
..och dax för Gems weekly photochallenge, med ett eller flera foton, som fÄr tolkas fritt. Uppfinnare till temat Àr fina Sanna
Ăntligen, vet jag!
Ringde kommunen. Jo, det Àr kÀnda konstnÀren silversmed Theresia Hvorslev, som gjort denna "NÀckros", som reser sig som en STYRKA..
Jag sade till kommunen att de fÄr se till att det kommer ut information om alla konstverk som finns i vÄr vackra stad, de lovade framföra!
Att ha ringt detta samtal, kÀnde jag som en STYRKA.
Ringde kommunen. Jo, det Àr kÀnda konstnÀren silversmed Theresia Hvorslev, som gjort denna "NÀckros", som reser sig som en STYRKA..
Jag sade till kommunen att de fÄr se till att det kommer ut information om alla konstverk som finns i vÄr vackra stad, de lovade framföra!
Att ha ringt detta samtal, kÀnde jag som en STYRKA.
HÀr hittade jag solglasögon i min STYRKA, om jag ville ha. Men jag har redan.
Min cykel blev inbÀddad pÄ köpet, hihi, undrar om den blev stÀrkt av STYRKAn.
Hum, hum... StÀrka sig, kan man hÀr.
Denna dryck, som heter HUM, med STYRKA pÄ 37,5 procent, stÄr oöppnad i mitt skÄp. Den inköptes i vÀrldens minsta stad Hum i Kroatien, för nÄgra Är sedan. SkÄdebröd ;)
IstĂ€llet för datorera, stĂ€dade jag balkongen igĂ„r. Mycket nyttigt! Och njutningsfullt. Ăgonen börjar lĂ€ka och jag Ă€r försiktig.
đ Ljus och KĂ€rlek đ
Min cykel blev inbÀddad pÄ köpet, hihi, undrar om den blev stÀrkt av STYRKAn.
Hum, hum... StÀrka sig, kan man hÀr.
Denna dryck, som heter HUM, med STYRKA pÄ 37,5 procent, stÄr oöppnad i mitt skÄp. Den inköptes i vÀrldens minsta stad Hum i Kroatien, för nÄgra Är sedan. SkÄdebröd ;)
IstĂ€llet för datorera, stĂ€dade jag balkongen igĂ„r. Mycket nyttigt! Och njutningsfullt. Ăgonen börjar lĂ€ka och jag Ă€r försiktig.
đ Ljus och KĂ€rlek đ



Vilken vacker skulptur! Klart att kommunen mÄste sÀtt upp information om den offentliga konsten. Bra att du ringde.
SvaraRaderaCoolt med speglingen av din cykel :-)
Ă h,den fina skulpturen i "din" stad ❤️....
SvaraRadera/Kram pÄrej & ha en underbar dag!
SvaraRaderaDÄ skickar jag all styrka till dina ögon. :)
Solig-KL ♥
Vilken lÀcker och kraftfull skulptur! Strongt av dig att föreslÄ mer info om konstverken som finns i din stad!
SvaraRaderaĂnskar dina ögon god bĂ€ttring!
Vilken bra tolkning av ordet styrka! Bra dessutom att du ringde samtalet för sjÀlvklart borde alla kommunala konstverk ha en informationsskylt.
SvaraRaderaKram och god fredag!
Nu fick jag se flaskan frÄn Hum! Fin :)
SvaraRaderaDin tolkning landar gott i mig och ger styrka, i synnerhet den blÄ nÀckrosen. KÀnner igen det dÀr med att konstverk i kommunen inte alltid Àr utrustade med infoplÄtar. men trevlig tacksamma dÄ en pÄpekar detta :-) Àr denna dam kanske danska?
SvaraRaderaKram o mÄ gott i fina vÄren!
Fint inlÀgg med mÄnga vinklingar nÀr det gÀller ordet STYRKA.
SvaraRaderaKram frÄn Ingrid som önskar dig en skön helg.
Ett helt suverÀnt bidrag till temat "Styrka". Första bilden Àr enastÄende - vilken fotograf du Àr:-)
SvaraRaderaà ssÄ fick jag ett gapskratt nÀr jag sÄg HUM-flaskan. Ja, inte bara pÄ grund av det roliga namnet utan med tanke pÄ vilka drycker man köper hem frÄn olika lÀnder och sÄ dricker man dom aldrig nÀr man Àr hemma. Vissa drycker gör sig (smakar) bÀst pÄ plats om man sÀger sÄ;-)
HUM........undra om det Àr gott och med nÄn styrka, men styrka i inlÀgget har du. Fint bidrag till temat.
SvaraRaderaSTOR KRAMELIKRAMKRAM
Tusen tack för kommentarer och nu tar jag itu med ny styrka, för att trÀna upp mig sÄ sakteliga.
SvaraRaderaKramelikram pĂ„ er! đ
En klar styrka att ringa kommunen och pÄminna om att tydlig info om stadens konstverk bör finnas. KÀnns lite tokigt att placera ut dem utan att informera. NÀckrosen Àr verkligen vacker och kommer man spm gÀst till stan vore det ju fint att fÄ veta mer om den.
SvaraRaderaTack för skyltar med styrka och jag Ànskar dig fortsatt god bÀttring. Och du har en styrka i att du inte anstrÀnger dem mer Àn nödvÀndigt.
Kram och trevlig lördag.
En vacker nÀckros!
SvaraRaderaOch styrka finns ocksÄ nÀstan överallt, inser man dÄ man kollar alla bidrag.
Fint fÄngat av dig!
Det dÀr konstverket gillar jag verkligen och det var sannerligen styrka att ringa kommunen. Kul bild pÄ skyltfönstret dÀr cykeln ocksÄ kom med.
SvaraRaderaEn sÄn vacker skulptur ni har i kommunen och intressant placering av den.
SvaraRaderaFlott skulptur. Skikkeleg blikkfang.
SvaraRaderaFine bilder og gode tolkninger.
Tusen tack! Skulpturen Àr vacker, det tycker jag sjÀlv.
SvaraRaderaUnderbart vacker skulptur och sÄ bra tolkning dÀstaste GERD, Tack för att du tar dig tiden att dela dina fina bilder och var rÀdd om dig och se till att ögonen lÀker och fÄr tillbaka sin styrka
SvaraRaderaStyrkekram
Nice sculpture and a funny reflection.
SvaraRaderaA poewerful drink, I never would try it...
Get well soon with your eyes
Denna veckoutmaning Àr sÄ himla kul och inspirerande! Tack Sanna, för din fina idé!
SvaraRaderaKramar till alla och god natt đ