måndag, mars 19, 2018

Glad måndag!

God måndagsmorgon! Igår var vädret helt underbart. Efter en iskall morgon, blev det solsken och nästan plusgrader. I luften doftade det aningens vår, jaa, sant. Våren försöker tränga sig in bland snö och ishalka. Och jag kände mig påpälsad, när jag cyklade till styrelsemötet.

Idag ser jag inte så mycket av vädret, men hoppas bli gladare av det frampå, innan regnskurarna, som jag hoppas är över då jag cyklar till gospelövningen ikväll.

En bild, att bli glad av. Ja, den har jag här hemma. En tavla, som en bekant till mina föräldrar målade en gång. Jag har alltid älskat denna tavla och den är i min ägo sedan mina föräldrars frånfälle.

Det jag kommer ihåg om mannen, Arvid Lindqvist, som målade tavlan 1952, är att han var brunnsborrare någonstans i Afrika och kom hem med sin familj emellanåt. De hyrde en lägenhet hos min faster i Alingsås. Och de hade en dotter, som jag gillade att leka med.

Det är bloggvännen Carita, som håller i temat "Glad måndag".

💛 Ljus och Kärlek 💛

18 kommentarer:

  1. Vilken söt tavla och en tavla att bli glad av!

    Kram och ha en härlig måndag :D

    SvaraRadera
  2. Så fin och färgglad tavla! Efter en solig dag igår, en molnig morgon idag ... så kom solen fram igen precis just nu!
    Önskar dig en fortsatt glad måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. En härlig tavla :) ja våren är nog efterlängtad av många :) kram å fin dag

    SvaraRadera
  4. Verkligen en tavla man blir glad av :)
    Ha en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
  5. Glatt och färgstarkt inne hos dej, det tackar jag för, solen har försvunnit här nu och det är snö i luften...igen! Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det behövs allt livas upp. Jag ska snart ut och cykla i det gråa. Men min cykel är röd.

      Radera
  6. Blommor och färger, vacker stark konst - gör en alltid glad!
    Tack för att du är med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna tavla har alltid gjort mig glad!

      Radera
  7. Vilken fin och glädjespridande tavla. Love it! Extra kul att du känner konstnären och har en personlig anknytning till tavlan.

    Hoppas du slapp snöstormen som vi fick häruppe för någon timme sedan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tycker mycket om tavlan och kan se personerna framför mig, som om det vore igår.
      Ingen snöstorm här, skulle blivit regn, men grått, är det.

      Radera
  8. Tänk att tavlor kan göra en så glad. Jag har också sådana tavlor jag gillar att titta på och bli glad av. Vacker är din tavla med penséerna. Vad roligt att den blev din :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tavlor kan vara väldigt personliga. Denna älskar jag.

      Radera
  9. Verkligen en vacker tavla, särskilt när våren närmar sig! Härligt att bara kunna titta på den och bli glad! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ söt, denna tavla! Älskar den, blir glad!
      Kram

      Radera