söndag, april 22, 2018

Skyltsöndag 22 april

God söndag och idag grattar jag mitt 18-årige barnbarn Wictor! Tänk, mitt andra barnbarn i ordningen, som blir myndig. Mitt äldsta blir 20 i år.

När min årskull och jag blev myndiga, då var vi 21 år. 1969 sänktes det till 20 år och 1974 blev det 18.

Jamen, då kör vi skyltar, då! Helt och hållet från Chicago!
Här hette det inte Påskdagen, utan Glad Uppståndelsedag! USAs enda påskfirande.
Vi fick en påse godis när vi kom till kyrkan.
"Kärlek i mitt hem". Hittade den hemma hos vår ena musikerledare av workshop.
Graffiti.

Ska bege mig hem lite senare och hoppas att tågförbindelserna funkar, för direkt när jag kliver av tåget så drar jag till ett styrelsemöte, hej å hå. Och allt är förhandsskrivet. Och tack vare vår fina BP så pågår denna skyltsöndag i ur och skur.

💙 Ljus och Kärlek 💙

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig skyltning hos dig denna fina söndag. Nu hoppas jag att tåget går som på räls så att du hinner hem till ditt styrelsemöte.

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  2. Grattis till Wictor.
    Vi håller tummarna för tåget, för det kan ju vara lite si och så ibland, kan jag höra på radion. Jobbigt då man har en tid att passa och det strular med det kommunala.
    Fin och annorlunda skyltning.

    Trevlig söndag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, tiden och åren går fort. Stort grattis till ditt barnbarn Wictor som fyller 18 år. Fint att vara med och fira hans dag.
    Tack för fina Chicagoskyltar! Roligt att ta del av lite av det du såg.Hoppas nu att tåget fungerar som det ska....Håller tummarna.

    Önskar dig en fin söndag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Den svartvita texttavlan är fin och likaså väggmålningen.
    Skyltsöndagskram!

    SvaraRadera
  5. Grattis till Wiktor ,-)
    Härliga skyltar!
    Vilken otrolig graffitimålning, så himla fint.
    Hoppas du kom hem som du skulle ,-)
    En härlig kommande vecka hoppas jag du får.
    KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till myndiga Wictor, som nu får ta sig en öl på krogen men måste vänta två år till innan han får köpa dryck på Systemet!

    Den första skylten förstår jag inte, men jag antar att det är någonting ur bibeln. Vad har det med Fresh Oil att göra?

    Att man inte firar "vår" Påsk i USA är ganska sympatisk, för jag menar vad har ägg med Jesu återuppståndelsen att göra, egentligen.

    Sedan bara älskar jag höghuset med den ganska så ovanliga graffitimålningen. Den skylten är min absoluta favo.

    Tusen tack för din fina skyltning från Chicago. Hoppas du har många fler skyltar på lager. För utländska skyltar är alltid mycket "vassare" än svenska tycker jag. Stort tack för länken också:-9

    SvaraRadera
  7. Gillade graffitin bäst, den andades både kärlek och harmoni. När jag gifte mig 1974 skulle det ske precis då jag fyllt tjugo o hade blivit myndig. Vi skulle gifta oss "i smyg" för vi ville inte ha allt ståhej som följde med att föräldrar fick veta och skulle lägga sig i bröllopsplanerna. Det vi inte visste var att bruden skulle vara myndig redan vid hindersprövningen och det var hon inte, så då behövde målsmans intyg bifogas. Attans, det blev ett inte så stort men ändå större bröllop än planerat...

    SvaraRadera
  8. Tusen tack för era trevliga kommentarer. Ni får tacket laget runt eller lag om. Kram!

    SvaraRadera