fredag, april 20, 2018

Utflykt ska det Vara

God solig fredag! Årsspremiär för morgonfikat på solig balkong idag!

Men det höll på att gå åt skogen med utflykten igår. Nu kan jag inte sjunga SJ SJ gamle vän, utan mera Västtrafik du lurar mig, du får fel igen igen. Så jag vet inte om h*n är min vän. Längre.

Jag höll på att inte komma iväg. Vi stod en klunga där på perrongen, som gapande fågelholkar,  fattade inget, inte Västtrafiks info heller.. Tåget bara kom inte.

Jag fick ringt min väninna B-M och vi bestämde att jag skulle ta nästa tåg, en timme senare.
Efter en stund kom info, det var signalfel på det förra. Alltså, det var folk som skulle till jobbet, det var folk som skulle vidare till Göteborg.

 Efter viss dramatik, så sitter jag här. Det börjar bli varmt också. Högsommar.
Här har jag anlänt den blå häftiga stationen i Vara. Visst är den läcker! Alla tycker inte det, jag vet.
 Min väninna mötte upp och vi bestämde, att nu är vi vrålhungriga, så nu går vi och äter först!
 Inte semla, utan vi tog varsin grillad smörgås, mumselimums!
 Ja, jo, kaffe och kaka ingick, så då testade vi den där gulingen, vi delade på den. Ack, så sött, men man fick lämna. Behövde ingen doggybag 😀
 Här inne var vi. På konditori Nordpolen. Ett jättefint matställe med gamla anor.
Efter massa prat gick vi runt i affärer. Vara har faktiskt riktigt fina boutiqer.
 Nu har värmen stigit, jackan är på tok för varm och nu ska jag åka hem!
Tack, B-M för denna härliga dag!
Och vart blev allt folket av, på tillbakaresan??

Idag ska jag njuta av sommaren, så det blir inte mycket till datorarbete. Måste fånga dagen, ju!
Det är faktiskt redan 16 grader och ska bli 20.
💚 Ljus och Kärlek 💚

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni fick! Men så märkligt med tåget som inte dök upp....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojomen, dagen blev fin där till slut!
      Kram

      Radera
  2. Tur att du kom iväg till slut ,-) Så kan det "Vara " att tåget inte kommer ,-)
    Maten såg jättegod ut och likaså efterrätten.
    Vilken underbara Station ser häftig ut och varför måste allt se likadant ut, den här stod ju ut och gjorde mig glad ,-))
    Ser vackert ut i Vara, vet inte en var det ligger men det tänker jag ta reda på efter jag skrivit klart här hos dig ,-)
    Helmysig dag med vän hade du.
    Ja idag ska det bli varmt hörde nåt om 26 gr få se om det stämmer ,-)
    En härlig Helg önskar jag dig! KRAM KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lilla samhället Vara, det sticker ut. Både genom stationshuset oh att de har Vara konserthus, som är välbesökt. Lagom avstånd från Lidköping också.
      Kram

      Radera
  3. Grillade smörgåsar är bara så gott så det beställer jag gärna. Oftast är det ganska så lagom att dela på ett bakverk. För min del kan det räcka med en munsbit av något sött så därför gillar jag minisemlorna som en del har. De är inte större än två chokladbitar och helt i min smak.

    Kram och god fredag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var nytt för mig, men väldigt gott, visade det sig!
      Kram

      Radera
  4. Testar. Mina kommentarer går inte igenom.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Provar i morgon för nu försvann den femte kommentaren....
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det du råkade ut för med Västtrafik är vardagsmat för pendlarna som bor söder om Stockholm. SJ och SL drabbas också "jämt" av allehanda fel i rusningstid.
    Huvudsaken att du kom iväg. Jag bara älskar Varas stationshus. Sveriges ballaste enligt mig:-)
    Maten var jag inte så förtjust i, varken huvudrätten eller efterrätten. Men huvudsaken är ju den trevliga samvaron med din kompis.

    PS. Sommarvärme här idag. Det är fortfarande 20 grader ute på balkongen. Så jag började kommentera lite tidigare än planerat;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skillnaden är väl att tågen går oftare uppe i 08.
      Idag hoppas jag på bättre tur med tåget, annars är det kört. Helgerna är inte så tågvänliga.
      Fint väder idag också, men det blåser kallt.

      Radera