tisdag, januari 08, 2019

Marocko - Volubilis, Meknes

God tisdagsmorgon! Nu äntligen, ska jag visa de här bilderna. Jag har dragit på det länge, för jag har inte haft något riktigt grepp om att förklara dem. Är väl ännu dålig på det men har hittat lite information på nätet. Det där med historia, jag glömmer alldeles för fort och vi såg sååå mycket.

 När jag ser sånt här, så tappar jag nästan andan. Det är så gammalt och så otroligt heligt vackert på sitt sätt. I "detaljer" på mina foton står det "Tasks of Hercules, Marocko".
Resterna av ett romerskt tempel.





 Vi hade naturligtvis ytterligare en guide, en lokalguide, förutom den ordinarie och vår Mohammed. Och alla ska ha dricks.

Mohammed mannekängar hur han bär sin klädsel när han är hemma i Sahara och sanden ryker.


Gå in på den här länken om Marockos med kända palats i Volubilis. Dessutom finns det med en artikel om Bab al-Mansour, där var vi.
Det var också i Meknes som jag snubblade och skadade mig, men det var efter detta besöket.
Jag ska komplettera med några fler bilder i morgon!
Håll tillgodo!

💝 Ljus och Kärlek 💝

7 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt ställe! :-)

    Ha en finfin tisdag!

    SvaraRadera
  2. Verkligen imponerande ställe!
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Marocko har mycket gammalt! Och det är ju roligt med all historia runt det hela. Men inte så enkelt att minnas.
    De var ju länge sedan jag var där och det mesta vad gäller de historiska platserna har jag glömt och annat har tagit plats.
    Kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  4. Just den sortens platser tycker jag väldigt mycket om att besöka så det var roligt att du delade med dig.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  5. Vacker nlå färg på kläderna.

    SvaraRadera
  6. Med tanke på när Volubilis byggdes är det nästan otroligt att det är så välbevarad. Tror knappast att husen som byggs idag kommer att överleva lika länge...

    Det som jag gillade mest var golven, eller vad man kan kalla dom. De var helt fantastiska. Å färgerna är också välbevarade. Helt otroligt!

    SvaraRadera
  7. En alldeles fantastisk plats - så välbevarat trots alla år som gått!
    Kram

    SvaraRadera