söndag, maj 12, 2019

Skyltsöndag - Borås

God morgon! Tacksam för gårdagens härliga väder, där jag tog ut Sigge Batavus och lättrampade honom genom fin cykeltur längs Vänern. Hela vintern har jag använt Karin Monark, hon är så lätt på sitt vis.

Här kommer en ny omgång med muralmålningar från Borås. Det finns fler än jag trodde och de är fantastiska konstverk, må jag säga.




Ni får njuta och begrunda för jag har absolut ingen information. Min son Peter googlade fram en karta som vi gick efter och fångade några objekt av alla de fantastiskt många.

Detta var söndagens skyltutmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

Min söndag ser regnig ut men jag använder den till att träna vårsånger och läsa boken. I eftermiddag åker vi ut till Rackeby kyrka och fortsätter uppsjungningen inför kvällsgudstjänsten.

Idag grattar jag yngsta svärdottern i Örebro. Hipp hipp hurra!

💜 Ljus och Kärlek 💜

14 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska målningar! Jag gillar nog målningen med han som målar allra bäst :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska målningar1 Jag är imponerad över att någon kan åstadkomma något sådant. Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina målningar! De har jag aldrig sett, får höra med min pappa om han vet var de är :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Wow såna häftiga muralmålningar!

    SvaraRadera
  5. Verkligen jättefina målningar! Och de lättar ju upp. Kul att bOrås satsat på detta. Men jag vet ju att det faktiskt är en riktig "konstnärsstad" och inom olika områden.
    Önskar dig en fin söndag.
    Halvsoligt i Stockholm så vi ska EU rösta och sedan ut på långpromenad men tillhörande "pitstop".
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Jättefina målningar, fantastiskt bra gjorda.

    Här regnar det idag, det pratades om snö men än så länge kommer nederbörden som regn.

    Min allergi mår något bättre idag, tack vare regnet som lindrar.

    Ha nu en skön söndag och sjung upp Dig inför kvällens övningar :)

    kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig skyltning och så många fina målningar!
    Lycka till med kvällens evenemang.

    Kram och ha en härlig söndag <3

    SvaraRadera
  8. Läckra fina skyltar du bjuder på till värme :) Har fryser vi just nu... regn med blåst och några grader varmt... kanske 3+.

    SvaraRadera
  9. Himla kul att läsa att du precis som vi alltid döper våra fortskaffningsmedel. Väldigt klokt, de brukar hålla längre då;-)

    Härliga, underbara Borås. Hela staden är ett konstgalleri av muralmålningar, den ena finare än den andra. Hittade inte heller namnen på de individuella konstnärerna, men om du söker efter "konstnärer muralmålningar borås" och klickar på fliken "Bilder" så kommer du se att du har många, många fler att kolla på vid dina kommande besök i denna stad som är helt i min smak.

    Veckans bästa skyltsöndag här hos dig. Love it! Tusen tack för den konstvandringen och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Oj,vilka otroliga målningar på husen! Imponerande!
    Hoppas du hade en trevlig kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Ja det finns många muraler här i Borås, kul att du hittade några av dem.

    SvaraRadera
  12. Och nu blev jag väldigt sugen på att göra ett besök i Borås! Härlig skyltning!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Japp, jag har visat muraler tidigare, för ett år sedan, även statyer. Dessa i år är nya i min blogg, finns några sen förra söndagen också.
    Kommer fler nästa söndag. Och jag fick ändå inte med det totala antalet.
    Borås är konst! Mycket väl värt ett besök!

    SvaraRadera
  14. Trots att jag nyss gått runt i Borås och tittat på konsten där, ser jag några jag inte sett. Fantastiskt!

    SvaraRadera