lördag, augusti 17, 2019

Mina bokmärken v 33

God lördagsmorgon! Jag noterar att det blir en regnig och sval dag. Vart sjutton tog sommaren vägen? Sa den bara adjö??

Dags att visa lite bokmärken. Dessa är alldeles färska, fler av de gamla kommer framöver.

 Jag har fuskat lite med de här två första. Fotade dem nämligen i affären, där man säljer egengjorda vykort, böcker, porslin, smycken m.m.

 Vy över den lilla byn Taizé - med den lilla bykyrkan - där folk bor och arbetar, precis som vem som helst i byarna i Frankrike.

Detta tog jag med mig hem, just som ett bokmärke. En specialvecka för ungdomar mellan 18-35 år.

Jag har hittat temat hos BP. Boklysten som uppfann "Veckans bokmärken" har lämnat temat. HanneleMösstantenKlimakteriehäxan och Emma visar bokmärken.

 Ett par bonusbilder, som visar hur folk bor i den gamla byn.


Jag önskar en trevlig lördag med ljus och kärlek!

9 kommentarer:

  1. God förmiddag!
    Så fina bilder från den gamla byn ... den rosa malvan är så söt!
    Fina bokmärken - även vykort är bra som bokmärken.
    Jag gillar det lite svalare vädret ... perfekt för sköna promenader.
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ingen fusk alls, jag fotade i ett annat land:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/08/clovelly.html

    SvaraRadera
  3. Ha en riktigt trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder från byn! Jag tycker inte att det är fusk att fotografera för man kan ju inte köpa allt!

    Kram och ha en fin lördag <3

    SvaraRadera
  5. Fina bonusbilder, känns som om Din resa har lämnat flera avtryck hos Dig... en resa som betytt mycket för Dig och Din själ.
    kram

    SvaraRadera
  6. Ja, vart tog sommaren vägen? Den försvann alldeles för snabbt, hoppas dock på några varma dagar igen....
    Din rea verkar ha varit så lyckad, härliga bilder!
    Tack för fina ord i min blogg! ♥

    SvaraRadera
  7. Vacker by - som gjord för vykort och bokmärken!

    SvaraRadera
  8. Du lyckades alldeles utmärkt att "fuska" med första bilden. Trodde nämligen att bokmärket till höger var en fototavla/utsmyckning som hängde på väggen.

    Vykortet är ju perfekt som bokmärke och visar hur fint Taizé är beläget.

    Klart du snodde med dig bomärket nummer 3. Synd bara att du inte passade in i åldersgruppen;-)

    Bilden med den rosa blomman mot väggen är en absolut höjdare, otroligt vackert.

    De gamla husen är också otroligt vackra - att titta på alltså, inte att bo i. Inga dubbelglasfönster och isolering där inte;-)

    SvaraRadera
  9. Malvan står precis där de brukar trivas, mot en husvägg i all sin skönhet.

    Gillar de första på fotot och vykortet är perfekt som minne och bokmärke.

    SvaraRadera