onsdag, november 13, 2019

Den kolorerade veckopressen

Allt för din drömjul, nobelfesten och Sofias unika halsband och Victorias klänning. Kryss - vinn resa. Vad vet du om Björn Skifs? Få platt mage, 11 råd för maxa viktras. 12 kända kvinnor gick in i väggen. Klass 1 varnar: Ishalka, kyla och snö. Spel-extra. På Willys igår......

Onsdagen den 13:e november, mitt väder är mulet och +5 grader och jag ska cykla till audionomen. Det var jag som begärde att få komma för att koppla ihop streamern med mobilen. Det är bluetooth som jag har lyckats med tidigare men som nu är bom stop. Funkar bara till TVn.

Får se om jag tar något annat ärende efter detta. Cykeln får jag ut genom en dörrstopp, som vi grannar köpt privat här. Har också kollat att det inte är någon fara med taggarna vid eventuella strömavbrott. Låsen har batteribackup och några koder vill inte bolaget ha, så nu vet jag lite mer.

Till kvällen blir det sångövning och jag får skjuts, så tacksam vid den här årstiden! Vi övar adventsånger. Ljus och Kärlek.

9 kommentarer:

  1. Oj en massa skvaller tidningar he he bra med god grannskap :) bra att du får skjuts i kväll ta hand om dig varm kram fina Gerd <3

    SvaraRadera
  2. Jag läser bara veckotidningar i div väntrum och köper dem aldrig. Enda undantaget är när jag ska ut och resa. Då brukar jag ta med mig några stycken så att jag får lite korsord att lösa.
    Så härligt att ni är på gång med Adventssångerna. Det är inte så långt kvar nu.
    Ha en skön onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Många "intressanta" ämnen som tas upp där i pressen...

    Ha en braig dag!

    SvaraRadera
  4. Ja, dessa tidningar! Man kan bli trött för mindre. Jag kan ibland köpa någon veckotidning mest för korsordens skull. Och än hellre korsordstidningar.
    Så bra att du fick till ett besök hos audionomen.Skulle ju underlätta för dig om streamern fungerade med telefonen.
    Bra att ni gått ihop och köpte en dörrstopp,underlättar ju en hel del. Att ha koder + taggar kostar ju extra så jag kan först att bolaget inte vill ha det. Men bra att ni fick till taggarna.
    Stor kram och trevlig onsdag.

    SvaraRadera
  5. Ibland kan veckotidningar vara till förnöjelse... brukar läsa på biblioteket ibland :)

    Ha en fin torsdag, kram

    SvaraRadera
  6. Finns mycket att läsa för den som är intresserad ... det är inte jag!
    Ha en fin dag och lycka till hos audionomen och på sångövningen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Veckotidningar finns det en uppsjö av och jag läser dom sällan utom på semesterresor ibland. Däremot så kan vi köpa dom för korsordens skull, det är trevligt.
    Fint att du fick skjuts till sångövningen, det känns bra. Vi över också lite sånger till Lucia nu.
    Ha det bra och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  8. Ja tänk att folk (100 procent kvinnor) fortfarande köper dessa tidningar. Skvallret kan man ju läsa om på nätet om man betalar en(!!!) krona för Aftonbladets Plus till exempel. Mycket billigare om man nu är road av dessa ämnen. Såg Victorias omtalade klänning på nätet, och den var verkligen otroligt läcker.
    Hoppas det gick bra hos audionomen och att du haft roligt på sångövningen.

    PS. Fem plusgrader och regn även här. DS.

    SvaraRadera
  9. Ja, jag kan ju säga, att jag köper ingen veckopress. Det var förr, det. Jag har slutat att köpa inför resor också för tidningen blir inte läst, av någon anledning. Man har allt i mobilen.
    Jag hade en bra dag igår!

    SvaraRadera