tisdag, februari 04, 2020

Vilket var mitt senaste inköp?

Vad går väl upp mot en blå himmel??  

Vände mig om och fick en motsol, så härlig! Hemma på min gård. Här finns gott om sittgrupper, lekplatser och som här, en grillplats med sandlåda till. Det var igår och idag blir det ingen bild, inte ännu, då himlen är mulgrå och det ligger några sörjiga vita korn på backen. Men jag ska motionera till tvättstugan så det är skit-i-samma.

Idag vill Orsakullan veta vad mitt senaste inköp var. 
Jo, i söndags köpte jag en "sistaminuten" tågbiljett till Trollhättan. På tåget fick det bli en orolig ostfralla, men det var den sista, och en kopp gratis kaffe.  

På bussen från Trollhättan köpte jag en måltid till halva priset via appen Karma, som jag plockade upp då jag gick hem från resecentrum.  
Ljus och kärlek

11 kommentarer:

  1. Det lät som ett bra sista minuten köp=) Jag gillar att åka tåg. Hoppas att din dag blir solig och en blå himmel <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mitt sista inköp var lite matvaror på Konsum i Klintehamn. Fast, nej det var det inte, för igår betalade jag in anmälningsavgiften för en bussresa till Holland i april. Det måste väl räknas som ett inköp!
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Äta måste man så det var nödvändiga inköp.

    Kram och ha en god tisdag!

    SvaraRadera
  4. Äta bör man annars dör man ;-)
    Ostfrallor i plast är sällan roliga ;-)

    Minus 23 och sol :) lite väl kyligt men jag klagar inte trots det för jag tar hellre kalla dagar än plusgrader å regn då det är vinter :)

    kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt när himlen är blå. Njuter också av den och har så gjort i drygt en vecka . Härligt! Och med idag +24 grader.
    Motsolsbilden var riktigt spännande. Kul att se lite mer av er gård också.
    Önskar dig en fin dag- vare sig den blir med eller utan sol.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Ja, nog blir man mer glader av solsken!
    Hoppas tvättstugedagen gick bra!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Det blev bra sista inköp! Mat måste man ju ha!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst blir man glad när himlen är blå när man vaknar. (Vi går upp sent.) Kul med en liten utflykt ibland. Vi åker till Linköping och går på IKEA ibland. Lite omväxling förnöjer. Sen åker jag ju förstås upp till barnbarnen ibland. Men då åker jag alltid buss - den brukar var punktlig.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  9. Visst var det helt underbart med sol igår och i söndags. Blir alltid så glad när jag ser att ditt bostadsområde är lika välskött och väl genomtänkt som vårt. Tänk om alla bostadsområden skulle se ut sådär.

    Svettiga mackan - ja. Nöden har ju ingen lag, så vad skulle du ha gjort om du inte funderade på att dö "hungerdöden";-)

    SvaraRadera
  10. Ganska bra inköp där ändå :D. Jag brukar gilla såna där "tågmackor". Men min mage brukar inte gilla dem lika mycket ;)

    SvaraRadera
  11. Mitt sista inköp var ett glas vin! Vilken överraskning!
    Ha det bra!

    SvaraRadera