söndag, april 03, 2022

Skyltsöndag 220403

God söndagsförmiddag till en ny skyltsöndag med BP! Jag tog mig en sovmorgon igen. 

Fotot är nytt men kassen är åtta år gammal. Den fick jag på ett besök i Bryssel.


Bilder med skyltar på från mitt tandläkarbesök på Örnen Tandvård i tisdags.

I många år hade jag tandläkare Nisse men han är pensionär. Efter det så har jag haft lite olika yngre. Den senaste heter Sofia och hon var duktig.

Kolla in vindsvåningen där uppe! Vilken garnering!

I entrén så möts man av en coronarelaterad skylt med tillhörande handsprit. 

Lite sol just nu och 2 plus. Post covid verkar gå mot sitt slut så jag börjar vandringen på Bättringsvägen igen. Ögonsvedan, det vete sjutton om inte den var covid också. Ja, det känns bättre i alla fall.

Gårkvällens dinner. Handskalade räkor. Gick en delikatessväng till ICA. Kändes fint.

Ljus och kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt vacker utsikt! Och vilken fantastiskt härlig middag!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Ett sådant vackert hus! Får nog ta en sväng söder om Vänern till sommaren, och kolla på små pärlor. Funkar absolut som dagsutflykt!
    Skönt att du börjat vandra på Bättringsvägen.
    Kattskylten, den var kul!
    Ha en fin söndag! Kram // anna-lena

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert hus! Äldre byggnader är oftast fina och har en personlig charm.
    Gårdagens middag såg inte alls tokig ut. Smidigt att göra det lätt för sig.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. Bättringsvägen är snårig och full av gropar men med rätt navigering så hoppas jag Du nu kommer rätt ❤️
    Handskalade räkor 😋 Din middag var ju helt perfekt 👌
    Vårkänning i Dina bilder och ett fint gammalt hus 🤩
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den middagen gick inte av för hackor!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Vilket läckert hus tandläkaren huserar i. Men antagligen knepigt att bo där om det inte finns hiss och man blir äldre. Men annars så...
    Och visst är det viktigt med en fin miljö både hos läkare, tandläkare och allt som har med vården att göra.
    Skönt att du är på bättringsvägen och hoppas det fortsätter så.
    Önskar dig nu en skön söndag.
    Varm kram

    SvaraRadera
  7. Så jag skrattade åt katternas toapapper-gym - hahaha:-) Skulle inte ha det minsta emot att bor på högsta våningen i det fina gamla huset. Å entrén hos din tandläkare är jag ju totalt förälskad i som du vet. Gillar bilden skarpt. Trädet i fönstret ser ut som ett konstverk.
    Åsså skyltar du med ICAs fina räksallad. Det var ju det jag menade för en vecka sedan eller så - låt andra göra maten åt en. Nu förstår du kanske vad jag menade;-)
    Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Ja även tandläkare får ju pensionera sig, tur det finna andra som kan ta över och att de är lika duktiga.
    Fint väntrum var det också, bara att gratulera.
    Handskalade räkor är ju inte så fel, mums. :)

    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  9. Så vackert hus ,-)))
    Tog det lång tid för dig att bli frisk från covid, för oss tog det lång tid! Ha det fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Räkorna ser verkligen delikata ut. Jag brukar oftast köpa oskalade så har jag sysselsättning under kvällen framför teven...
    Kattgymmet var underbart, det stämmer så himla bra, undrar hur många toarullar mina katter har klöst sönder genom åren. I många av mina tidigare hem har ju kattlådan stått inne i badrummet och då har katterna kunnat gymma av hjärtans lust före eller efter de andra behoven...
    Skönt att höra att du är på banan igen!

    SvaraRadera
  11. Haha! Älskar kattgymmet :-D

    Skönt att du går på Bättringsvägen igen - fortsätt på den och ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera