fredag, juni 28, 2024

Jag vänder blad

Ja, det gör jag. Jag flyttar från Lidköping om några dagar. Vart går kosan? Jo, den går till Karlstad, på norra sidan Vänern i stället för Lidköping vid södra sidan. Alltså tvärsöver sjön. Det tycker jag är smart.

Mitt upp i flyttkaoset, på den varmaste dagen igår med 30 grader, nästan så jag kippade efter andan. Då tog jag äntligen en kort runda längs en bit av den nya strandpromenaden (mäktade inte med hela till fots) och fick se badlivet. 

Här är den gamla vanliga stranden vid Framnäs.

Här har jag kommit ut till den nya konstgjorda stranden. Väldigt imponerande, må jag säga.


Den nya strandpromenaden, som är upplyst med ledljus när det är mörkt. Väldigt flådigt.

Många avstigningar till den stora långa stranden. Man får en känsla av härliga stranddyner.

Man har satsat på många gröna växter också. Ja, ombonat och vackert. Eloge, Lidköping, äntligen!

Snart lämnar jag hela den här härligheten. Och sitter uppe i Karlstad och gottar mig. Underbara omgivningar vid Klarälven, vid inre hamn och grönområden. Jag fick det jag ville ha, en tvåa med hiss och inglasad balkong. Nu åker gammal inredning ut och nytt kommer in, av vissa saker.

Trevlig fredag med ljus och kärlek 🙏🏻

19 kommentarer:

  1. Så härligt att våga förändring. Har du nära till fina barn nu? Lycka till. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det var nog behövligt. Har inga barn i Lidköping och kommer nu närmare. Tack och kram!

      Radera
  2. Så fint det har blivit så det gjorde staden bra.
    Spännande att byta ort men det kommer att bli hur bra som helst både med lägenheten och närheten till nära och kära.
    Lycka till nu med det sista inför flytten <3

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättefint!
      Tack, flytten blir jättebra när den väl är gjord.
      Kram!

      Radera
  3. Lycka till med flytten till Karlstad! En mycket trevlig stad!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Anki! Ja, jättetrevlig stad.
      Kram!

      Radera
  4. Det ska vara gott att leva och det ska kännas bra 👍 både hiss och inglasad balkong är ju toppen 😊
    I Karlstad lyser solen (jo jag vet vad/vem solen var) och Du har närmare till Sarah ❣️
    Att rensa ut och börja om på nytt blir bra 👍
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag får det jag eftersökt, så nöjd så.
      Gott att rensa ut även om det är döjobbigt att döstäda 😂
      Kram

      Radera
    2. svar Jo yes jag tror som Du att jag håller mig kvar nära det svarta hålet då jag i princip vältrar mig i mitt sämre mående.
      Jag tror att det finns ett ljus i mörkret och på nått vis ska jag hitta dit…
      Tack för Dina förslag på ord 👍
      Kram åsa

      Radera
  5. Så fint att de äntligen i Lidköping kom till skott med att ordna detta. Och de har verkligen lyckats bra. Heja!
    Ja, flytten till Karlstad närmar sig i rask takt. Och fint där med den lägenhet du ville ha och även utsikt/närhet till Klarälven och inre hamnen gör ju mycket Önskar dig det bästa. Och det blir det.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det kommer att bli toppen, jag vet det. Nu vilar jag mig lite i form.
      Kram!

      Radera
  6. Men så fint, då kommer du närmare nära och kära! Ser fram emot fina bilder från Karlstad ! Lycka till med flytten! Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis! Och nya bilder kommer från min nya stad så småningom.
      Kram!

      Radera
  7. Så härligt!! låter både spännande & mysigt & ack Värmeland du sköna är bara så vackert & inte minst den sköna dialekten! 😊
    Stort Grattis till en ny riktning i livet ❤️
    Varm kram från Lena m (frallorna) Malte i Dalom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, ja Värmland gillas och jag har varit där mycket på sista tiden, så det känns som om jag tog rätt kliv från Lidköping just i detta nu.
      Varm kram till dig Lena med frallorna 💖

      Radera
  8. Alltså, stort lycka till med detta nu, skönt att du kan vila lite också.
    Karlstad har jag aldrig varit i, Lidköping har jag bevistat som barn dock.

    Ha nu en underbar Lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar! Jodå, dagen har varit lugn och bra.

      Radera
  9. LillaSyster2024-06-29 14:48

    Underbart när man får som man vill =) Hoppas att Karlstad har lika bra körer att sjunga i. Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot detta. Hoppas också på att hitta en kör, det gör jag säkert. Tack!

      Radera