mÄndag, oktober 21, 2024

Glad mĂ„ndag 😘

Hej mÄndag! Jag har haft en jÀttemysig helg ute pÄ landet, dÀr dimman dansade sÄ vackert denna fredag eftermiddag, dÄ jag kom. Grinden öppnades för mig och stÀngdes sedan sÄ att hundarna kunde springa fritt.
Jag hade ett Àrende ocksÄ, som var vÀlbehövligt. Jag behövde verkligen fixa till bÄde hÄr och naglar. PÄ nÄgot sÀtt har tiden sprungit sÄ fort och mÄnga saker har hÀnt, sÄ dessa saker har kommit i skymundan.

Fina Alice siter vackert. Har koll över matlagningen.
Fina Maja funderar och kollar lÀget dÀr ute.
Att elda i spisen, Àr ett vÀlbehagligt moment.
PÄ tal om vÀlbehag, sÄ satt den hÀr hÀrliga delikatessmaten fint i lördags. Kronhjortsbiffar med pressad potatis och trattkantarellsÄs med lingonsylt till. Ni ser vÀl Sarahs egentillverkade bivaxljus dÀr pÄ bordet?? Doftar honung sÄklart.

HÀrlig höstbild ifrÄn gÄrden!

NÀr jag kom hem till mig sÄ installerade jag den nya routern och nu fungerar TVn bra igen. Den gamla routern var förlegad och hade stÀllt till med mycket förtret vad gÀller den digitala TVn. SÄ nu ska den gamla routern skickas tillbaka till Telia igen, hej och hÄ.

Temat Glad MĂ„ndag startades av bloggvĂ€nnen Carita 😀 och för att kĂ€nna mig Ă€nnu gladare sĂ„ ska jag ta mig tid att bloggvandra lite. Men först en gofrukost!

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

11 kommentarer:

  1. SĂ„ mysigt med levander eld.
    Glad mÄndag Gerd!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hade jag det mysigt!
      Gladkram!

      Radera
  2. Mysigt hĂ€rligt underbart❣️kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. DĂ€r fĂ„ngade du ALLT ❣️ tack och kram!

      Radera
  3. Vilken bra och mysig helg du hade hos din dotter med make. God mat och gott sÀllskap Àr verkligen inte fel alls.

    Man kan verkligen undra varför Telia vill ha tillbaka den gamla routern. Andra leverantörer som vi har haft har aldrig velat det. Den kommer aldrig att komma till anvÀndning ÀndÄ men Telia kör sitt eget race.

    Önskar en glad mĂ„ndag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JĂ€ttemysigt, ja. Jag tror att Telia Ă€r rĂ€dda att routern ska bli anvĂ€nd olagligt, eftersom den Ă€r fungerande sisĂ„dĂ€r Ă€ndĂ„, annars vet jag inte. Å andra sidan Ă€r det el-skrĂ€p.
      Kram!

      Radera
  4. Alice Àr en riktig bjÀsse. Det ser sÄ ut i alla fall nÀr hon sitter pÄ stolen. HÀrligt med helg hos nÀra och kÀra! Det ser sÄ mysigt ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alice och Maja Àr lika storleksmÀssigt. Alice Àr dock mer lÄngbent och smal.
      Kram

      Radera
  5. En hÀrlig helg, det förstÄr jag. Fin och glad blev du ocksÄ. För att inte tala om maten... sÄ gott det lÄter. Kram

    SvaraRadera
  6. Verkligen en trevlig , god och behaglig helg hos Sarah pĂ„ landet. Skönt! V´Kram!

    SvaraRadera