måndag, augusti 22, 2011

Himmelskt!

Himlar, också!
Jag har fotograferat himlar, moln och sol!
Det är så himmelskt häftigt.
Titta i "MinaFoton"...
Vi gjorde en Vandring i förrgår - lördag - i Bolums Lider.
I 70 minuter.
Detta Bolum ligger i närheten av Hornborgasjön.
Vi plockade Vildäpplen, sen gjorde vi Äppelmos igår. 5 burkar.
Himmelskt gott!
Åt svarta Körsbär på Vildträn, så vi blev alldeles geggiga... himmelskt högt att nå till dom!
Och Korna gick och betade i vår närhet.
En sådan där Skön Känsla i Guds Fria Natur!
Fylld av HimmelskKärlek!
Igår smaskade vi god middagsmat. Kyckling i Garam Masala, det är grejor, det.
Nästan benägen att säga Himmelskt Gott!
Och nu på morgonen blev det HavregrynsGröt med Kanel och ÄppelPäppelMos!
Under natten har det fallit ett Himla Regn, ser ut att klarna upp nu!
Ha en skön Måndag, Du Fina Läsare av min Blogg!
Ett tillägg: Det verkar som om det är svårt att kommentera på Blogspot för en del! 

19 kommentarer:

  1. En himla bra dag :)
    ska plocka in äpplen från trädgården här tänkte jag.
    Var inne på fotosidan..vackert.. första bilden med fjärilen tycker jag om..skickar du aldrig in till någon fototävling ? pågår någon på PC för alla nu, finns ju tävlingar lite överallt ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Naturen är verkligen himmelsk! Idag ska det bli kyckling i garam masala för min del. Och så måste jag ut och plocka mina björnbär så att de inte går till spillo. Kram!

    SvaraRadera
  3. Bling: Tack! Nej, jag skickar aldrig in några fotobidrag nuförtiden. Jag är med i Fotomania, men den ska läggas ner, jag har en bildrulle här på Bloggen som visar mina gamla alster.
    Kollade på PC för alla, kanske.. får se. Kram!

    Piedra: Mmmm för Garam Masala, vi åt ju det igår.
    Björnbär, har du det? Mums det med! Kram!

    SvaraRadera
  4. Naturen är himmelsk, tyvärr har vi förstört och naggad i dess rikedom, men det är fantastiskt hur den kan repa sig åter.... Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vilken himelsk vacker himmel! Hehe... Oh mkt äpplen nu! Bra ni passar på att plocka och koka äppelmos! är ju så gott med hemlagade äppelmos! Hoppas ni får en fin måndag!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Kaisa: Vi får vara rädda om vår jord. Syns bara att inte alla på vårt jordklot bryr sig eller tänker på det! Kram!

    Paloma: Himmelskt gott med äpplemos! Kram!

    SvaraRadera
  7. Himlen är en bra fotomodell :)

    Härligt med hemlagad äppelmos m.m.
    Vi tog med oss alla morötter, rödbetor, ärter och lite svamp från landet. Det är gott och speciellt när man vet vad dom innehåller etc.

    Hoppas du får en himmelsk fin dag idag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Marit: Jojomen, himlen är fin och mäktig!
    Det är himmelskt gott med egna grönsaker, vi har inget eget land att odla i, så...
    Jo, jag ska ta en himmelsk tur med cykeln snart, haha! Kram!

    SvaraRadera
  9. Här har himlen öppnat sig;-)Vad gott frossa i det naturen ger. Garam masala är det också i från vår jord?

    Ha en fin himelsk njutbar kväll. kram Eva

    SvaraRadera
  10. En himla fin dag med andra ord ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Eva: Här är strålande solsken och molntussig himmel! Tack o kram!

    Znogge: Japp, en cykeltur har vi oxå tagit, kom nu, helt sluto. Kram!

    SvaraRadera
  12. Otroligt fin blogg! Älskar dina foton. Fortsätt i samma stil :-)

    SvaraRadera
  13. Mimo: Hej! Tack ska du ha! ;)

    SvaraRadera
  14. Idag Har varit en Bra dag !

    Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Nette: Det var skönt att höra! Kram!

    SvaraRadera
  16. Kram min Blogg vän i alla väder

    SvaraRadera
  17. Nette: Go vän är vän tbx, vettu!

    SvaraRadera
  18. Jag älskar att fota molnen. Jag har så många bilder..
    Den va fin bilden..
    Nattiskramar ♥

    SvaraRadera
  19. Anneli: Du är en fena på att fotografera, det vet jag! Tack! Ja, det blir nog snart nattabingen här också... gäspar redan. Kram!

    SvaraRadera