söndag, augusti 21, 2011

Pusselbit

Här är Pusselbits Barndomshem från bebis till 1-års ålder.
Ett dåvarande Åsundens Stationshus, där föräldrarna jobbade inom Järnvägen..
Fritt och fint för barn, det fanns en härlig strand vid sjön Åsunden, bara ett par hundra meter från Stationshuset.

Så här såg det ut i nutid, vi var här och kollade på vår långa biltur, där vi upplevde fem saker, detta var den fjärde, de tre andra har jag redan berättat om (Vegby Camping med Sjöparken, Torpa Stenhus och Sjö-Gunnarsbo med hjortarna)..
Här är "Födelsedagsbarnet" för några år sedan.
På promenad på "Vår Camping" här i Lidköping.

Lägg märke till klädseln, det var inte så varmt i Juli månad då heller......... detta årtal.

19 kommentarer:

  1. Jag blir nästan lite avundsjuk på dem som kan gå och titta på sina barndomshem, båda mina hus som jag växte upp i är borta. På det ena står en biograf.... Fint hus... Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Kaisa: Ja, det KAN vara roligt, det kan oxå vara TRÅKIGT. Detta hus var ju fint, men mitt barndomshem ser trist ut idag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ett av mina tre barndomshem finns kvar. De andra är rivna. Man glömmer lätt att det funnits andra kalla somrar med dåligt väder, när den här sommaren regnat bort... Kram!

    SvaraRadera
  4. Piedra: Man vill bara komma ihåg det positiva!
    Hur ser det ena barndomshemmet ut för dig? Bra eller dåligt?
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kul att återse barndomens minnen!

    Kram och fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Znogge: Ja, visst är det... Kram!

    SvaraRadera
  7. Spännande och nostalgi att se sina barndoms platser!♥
    Jasså minsan! de var kallt då, vet du det käns som riktig höst redan! kallt och rått, undra om vi kan få känna sommar igen?
    Kram och fin söndag!/Lena

    SvaraRadera
  8. Vad kul det huset står kvar! Och så vackert det är!
    vet du vad? Jag bodde som baby just här! I Mariehäll.. på xakt samma gata och Adress som nu! Lite lustigt efter alla ggr jag flyttat och t om bott utomlands! blir jag 1993 när jag kommer hem till Sverige igen! erbjuden en legenhet i samma område just där jag och mamma bodde! då jag var nyfödd! Träffar ju min sons pappa sedan och vi får av en slump en större legenhet... just i min gamla port! Ioch för sig nyrenoverat nu! Men i allafall..! I bland är värden rätt konstig!?
    hoppas ni får en fin söndag!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Lena: Jaa, visst är det spännande, både på roligt och tråkigt, det är inte alltid som drömmen håller i sig!
    Ja, vad vädret beträffar så är det verkligen höst nu. Fast en väldigt grönskande höst, p.g.a. allt regnande. Kram!

    Paloma: Men, så kul, då att du "hittat hem" till din mammas gata igen! Otroligt!
    Jo världen är rätt konstig ibland, eller är det tillfälligheter? Kram

    SvaraRadera
  10. Är det den Åsunden(neråt Ulricehamn) där Sten Sture den yngre blev dödligt sårad eller den vackra i Östergötland?Gissar på no 1!

    SvaraRadera
  11. Man får en speciell känsla när man kommer till sina barndomsnejder, mycket beror ju också på vilka erfarenheter man fick där.

    Brrr.... det var nog lite ruggigt eftersom "pusselbiten" har jacka osv. på sig :)

    Ha en skön kväll!
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Tänkte bara säga Hej ... Ha en Bra söndags Kväll .
    Kram Nette

    SvaraRadera
  13. Kurt "Fido": Du har rätt på nr 1!

    Marit: Ja, faktiskt så var det inte helt varmt där i början på juli... man glömmer så lätt!

    Nette: Roligt med ett hej! Kram!

    SvaraRadera
  14. sv: Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  15. Peter: Hej, fotografen Peter, jag trodde nästan det var min äldste son, som skrev.... Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  16. Idag har vi haft underbart väder.. Riktigt sommarväder..
    Snart dags att sova. Dröm sött o ha en bra vecka.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  17. Anneli: Ja, det var rätt okej här, vi kunde iaf ta en cykeltur, det var tur! Kram!

    SvaraRadera
  18. Vad kul mina farföräldrar jobbade med på Åsundens station!

    SvaraRadera