tisdag, augusti 16, 2011

Ur min synvinkel

Här var ett annat Mål av våra Upplevelser i Fredags.
Vi ville kolla in en Camping i Vegby.
Där finns en Sjöpark, som är rätt så fräck.
Detta kortet har jag tagit genom ett hål. 
"Titta in i stenen och känn historiens vingslag. 
Fokusera, sen en vision bortom horisonten."
Jag har fler bilder av Sjöparken inne hos "MinaFoton"!
Ett annat av målen var att kika hur det såg ut på Sjö-Gunnarsbo Sanatorium, Ulricehamn, nu för tiden. 
Jag hade aldrig varit där, men kommit i kontakt genom jobbet tidigare, så jag var nyfiken. 
Vi åkte en smal väg högt uppför berget, men byggnaderna verkade hur tomma som helst...
Letade på nätet... och hittade KLICK!

Sanatoriet byggdes alltså 1916 och står idag verkligen helt öde. Så synd!
Men hjortar fanns där i stora inhägnader, men ACK, så skygga!
Det här är vad jag fick ut från min kamera, haha!!!
Igår var det en riktig "BaraVaraDag", det var dagsregn, det enda vi gjorde var att åka iväg med bilen och handla på Lidl.
En fin "sketen tisdag" får ni lov att ha. Idag väntar vi på solen. Den har börjat kika fram så smått. Kanske går en sväng till Willys idag och kompletterar. Lidl har inte allt.



14 kommentarer:

  1. Du lyckades fånga hjortarna i alla fall. ☺ När vi åt frukost så kom det två rådjur in på tomten, de ställde sig precis utanför fönstret och tittade in på oss, jag blev helt paff och fick ingen bild för kameran låg i mitt rum :-( Tusan också! Här är det grått, skall ha tvättstugan mitt på dagen.... Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Kaisa: Här skiner solen! Och vi har tvättstugan te kvällen, tur e de.
    Jo, jag "fångade" hjortarna, fast den närmaste blev ju huvudlös, haha! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka spännande utflykter ni kommer i väg på!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Znogge: Ja, ibland, så...... Kram!

    FIA: Tack!

    SvaraRadera
  5. Nu vill det verkligen till att man tar vara på dagarna på rätt sätt, riktigt kallt hos oss här tidigare i morse. Burr, det är väl inte höst än? Ha en fortsatt great dag

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bild, röret!
    Här försöker solen smyga sig fram. För väl se sen om den törst visa sig :)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tony: Ja, absolut, det blir kyligare och kyligare, men idag var en solig kanondag! Tack!

    Marit: Jo då, tack! Vi fick en hel del sol idag på vår långa vandring.... Kram!

    SvaraRadera
  8. Har skrollat, läst sett era äventyr!! fina foton!! vackraste vyer av vårt land♥
    Ja tänk, när dagens ungdom är gamla, finns då några gulnade brev skrivna för hand kvar???...
    Nej säkert inte... lite sorgligt...
    Kram! & tusen Tack för alla dina fina komentarer hos mej!! dom värmer så skönt ska du veta!♥ /Lena

    SvaraRadera
  9. Lena: Tack! Jo, din blogg är värd allt beröm, den är så välgjord och fin med alla frallorna. Klicka gärna på Lenas blogg, du läsare, om du inte gjort det förut! Kram!

    SvaraRadera
  10. Häftigt kort det första.. fina rådjur me.
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Bling: Visst var det! Kramkram!

    SvaraRadera
  12. Huvudlös kanske bättre än huvudlöss, ha ha...
    Godnattkram från en annan tröttis ♥

    SvaraRadera
  13. Kaisa: Huvudlös? ja, visst, ja... hjorten... haha!
    Morgontrötter är jag också... Kram!

    SvaraRadera