onsdag, augusti 17, 2011

Brusa högre lilla å



En helt underbar Musik på videon! Tycker jag! Lyssna och Njut!
Igår blev det en helt suveränt solig och fin dag.
Först gjorde jag min Yoga, sen så drog vi ut i naturen, vi tog bilen till Valle...Väldigt gott var det att få ströva omkring i Guds Fria Natur!
Vi glömde ta med oss frukt, men vi fick livnära oss på det som jorden gav.
Vi hittade sura äpplen, och omogna hasselnötter...
Det var väldigt pastoralt med dom höga kullarna och djupa dalarna, en massa kor som gick omkring löst och betade.
Lite längre bort fanns en flock med hästar. Några av dom syns på denna bilden. Dom kom nyfiket fram till oss, så jag har tagit några närbilder.
Några kommer i MinaFoton om ett tag.
Sen så ville Pusselbit bjuda på Fika, och det fick han, så vi åkte till ett Café med hembakat, där vi satt i den gröna Trädgården.
Alldeles i närheten ligger en Välkänd Kyrka.
Jag har inte hunnit att "framkalla" alla bilderna så det få bli lite senare vid annan tidpunkt.
Det är härligt att komma hem med en hel fångst av blandade foton.... men lite jobb med det också.
Idag är det sprutor och behandlingar som gäller, sen så får vi se. Vi steg upp tidigt, precis som dom andra dagarna med sprutt sprudelia...
Det ligger en stryktvätt och glor på oss också, vi hade Tvättstugan igår - massa trappträning där också.



24 kommentarer:

  1. Ni är ute på så många härliga utflykter alltid!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Znogge: Tycker du? Jo, det kanske vi är! Försöker iaf! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på er...
    Hoppas Lillördag blir trevlig för er

    SvaraRadera
  4. Nette: Tack! Hej hej! Jodå, det blir säkerligen en bra dag. Nu är disken gjord, strykningen klar, väntar bara på min Älskling..... ;)

    SvaraRadera
  5. Åh vilken härlig musik du bjuder på, trevligt att sitta och läsa ditt inlägg till. Stora kramen denna onsdag! ♥

    SvaraRadera
  6. Kaisa: Vad roligt! Mmmmm, fin musik, jaa. Kram!

    SvaraRadera
  7. Är det en smarrig morotskaka jag skådar..Jag smakar en sked hehe..Bless

    SvaraRadera
  8. Bless: Yes!!! Mmmmmm.... ;)

    SvaraRadera
  9. Vi träffade med hästar i går! vi bjöd dem på äpplen! Vad mysigt ni verkar ha haft! Jobbigt med sjukhusbesöken bara! tänker på er!!!<3
    Här glor ett skitigt akvarium på mig och städning!! Så skall sätta lite fart! Kram och hoppas det går bra i dag!

    SvaraRadera
  10. Paloma: Ja, allt går bra med musik...
    Hästar är granna, jag såg dom inne hos dig med!
    Städa, blä, men det blir fint sen! Tack och kram!

    SvaraRadera
  11. Läste Blessings kommentar :)och funderade på desamma.
    Underbar musik..
    Hoppas det går bra idag
    Kram

    SvaraRadera
  12. Musiken är jättefin!

    Det är så kul att läsa vad ni 2 håller på med, era äventyr osv =)
    Hoppas ni får en skön, fin och härlig dag idag också!
    Kram

    SvaraRadera
  13. sv: haha det kanske man kan kalla det ;)

    SvaraRadera
  14. Bling: Ja, kakan, mmmmm... jag hoppas jag med... kram!

    SvaraRadera
  15. Det är roligt med lite små utflykter, det finns så mycket att se och uppleva. Vi slog också på stort och tog en bakelse till kaffet, häromdagen, det händer sällan men ibland är det gott.
    Jobbigt med sprutor och behandlingar. Tänker på er. Kram.

    SvaraRadera
  16. Optimist: Jo, när vädret är fint, då rycker det i benen och man vill ut!
    Att fika någon gång, är guldkant.
    Tack, jo det blir lixom inrutat. Kram.

    SvaraRadera
  17. Njuter och blundar! Måste det går bra med stick och behandlongar i dag. Ha det gott , trots det jobbiga. stor kram Eva

    SvaraRadera
  18. Eva: Ja, den är njutningsfull, videon... Det har gått bra idag, tack! Kram!

    SvaraRadera
  19. så fine bilder og musikk! :-)

    SvaraRadera
  20. Ruth Elise: Tack! Gläder mig! ;)

    SvaraRadera
  21. Fina bilder,, särskilt hästbilden.
    Dröm sött kram kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  22. Anneli: Tack tack och jag hoppas verkligen att du också drömmer sött! Kramkram &hearts

    SvaraRadera
  23. Kika gärna in på min matblogg och tävla i min 1 års tävling =)

    SvaraRadera
  24. Coquina: Tack, det ska jag! =)

    SvaraRadera