tisdag, september 13, 2011

Ore Backar

Igår vandrade vi ut till en för oss helt ny plats. Klick!
Ore Backar, vid Hornborgasjön.
Klick! som synes finns många vackra leder runt omkring.
Vädret var soligt på förmiddagen, men under tiden som vi gjorde oss i ordning mulnade det på.
Vi drog iaf iväg med storstövlarna på, för det kunde vara lerigt. Jag gillar inte att vandra i stövlar, obekvämt. Men det ger väl mer träning!
Ore backar är en rullstensås som kantas av fattig mossmark västerut och rik mossmark österut. Längst ut på Ore nabb väntar ett fågeltorn med magnifik utsikt över Hornborgasjön.
Vi gick inte ända dit denna gången, får bli nästa i turordning med vackert väder. 
Gräset var grönt, inte bara på "andra sidan staketet".....en fin September.
Fler bilder finns i "MinaFoton"!
Och Katia är nog här och stryker, regnet piskar mot fönstret och jag ska snart ut och cykla. Till tandläkaren, årlig undersökning, ingen idé ta bilen, ont om P-platser, jag är sån, jag tar helst "motions-cykeln"!


Och - det är bara att konstatera, att det är HÖST.


Vilket höstbestyr ser du minst fram emot?

13 kommentarer:

  1. Här var det också soligt igår, i alla fall på förmiddagen när jag var inne i stan. Men uj, vilket oväder det blev på kvällen. Resterna i form av en hiskelig blåst har vi kvar här än. Det jag minst ser fram emot under hösten - förutom kylan och mörkret - det är julklappsbestyren och sedan julen. Inte min grej alls. Kram!

    SvaraRadera
  2. Lycka till hos tandläkaren. Själv ser jag inte direkt fram emot något speciellt under hösten. Är liksom en sommarmänniska...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket höst bestyr jag ser fram imot? Bara att mysa med levande ljus tror jag! Gillar ju inte denna årstid så mycket!:( Hoppas det går bra hos tandlökaren i dag! KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om höstens fina färger, men jag gillar inte blåsten och regnet. Kan man städa upp i hösten tro? he he... Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  5. Piedra, Znogge, Paloma och Kaisa:
    Ja, jag är benägen att hålla med er... blåsten ser jag minst fram emot - och kylan!
    Annars är färgerna vackra och lugna.
    Kram

    Fler tyckanden!

    SvaraRadera
  6. Minst vet jag inte...men ser fram emot alla vackra färger som finns i naturen på hösten.
    Det är så otroligt vackert...bara att njuta..
    Men det är klart...ska man tycka mindre om nåt så är de väl att det mörknar så tidigt på kvällarna...

    Ha en fin höst.Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas att den där tandläkaren inte hittar nåt fel i din mun ;)

    När jag har gummistövlar så slutar det alltid att jag har sockorna i "tåändan" i en klump.
    Mossmark är skönt att gå i. Doftar gott och är mjukt.

    Katia kikar här också bakom knuten och ibland så slänger hon lite vatten på oss.

    Höstbestyr; gillar inte att ta fram höst och vinterkläder =(

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Tjohej...Innedag hehehe..Jag ser inte framemot att ta bort alla löv som virvlar in framför min ytterdörr hela tiden. Dock har jag införskaffat en ny kvast..<bless

    SvaraRadera
  9. Hösten är vacker, men denna blåst som är nu är inte kul.Hoppas det lugnar sig snart.

    kvällskram

    SvaraRadera
  10. Usch de är inget roligt väder nu annars är hösten fin med tjusiga färger.
    Ha en mysig kväll kram kram ♥

    SvaraRadera
  11. Anderssonskan, Marit, Bless och Eva:
    Vi är väl överens om att inte blåsten är go att tas med!
    Det gick bra hos tandläkaren, förutom att han rövade bort mina pengar, haha! Det köstar, att va på topp!
    Kvällskramen från en som springer i tvättstugan hela kvällen......

    SvaraRadera
  12. Att plocka bort sommaren från balkongen å göra höst är nog det jag ser mest emot nu när hösten är här. Kram

    SvaraRadera
  13. Anneli och Simona: Håller med om vädret, ja... annars lugnt. Kram!

    SvaraRadera