fredag, september 23, 2011

Picasa

Nyfiken är jag....
Har du testat fotoredigeringsprogrammet Picasa?
Eller har du tips på något bättre?
Hittade detta i tidningen PC för Alla.Klick!
Också intressant hur detta namnet Picasa kom till...
Och nyfiken som jag är så googlade jag på det.
Namnet är en blandning av namnet på den spanske konstnären Pablo Picasso, frasen mi casa "mitt hus" och pic "bild".
Tänk, vad man får reda på och så klok man blir....
Är du med i Google+?
Du milde, så många Forum/Fora det finns!
Igår var vi och hälsade på tre hundar, det var JackRussel/FoxTerriern Diego och CairnTerriern Cilla och Norfolken Henry.
Jag håller som bäst på med mina Foton, om dom nu blev något, hundar är lixom inte stilla, haha!
Nope, nu ska vi UT, solen skiner, hinner inte mingla, bye bye tills senare!

21 kommentarer:

  1. Jag har Picasa men också Phpoto shop nytt program nu till min nya kamera PMB fast jag redigerar inte så mycket så ofta så jag vet inte vad som är bra eller enklast!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Hoppas alt är bra med er?? Tänkte plötsligt lite på er! kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. Jag har Picasa:) tycker det är ett bra program. Har Google+ fick en invit nyligen jag som inte är med på F.B :D det blir kanske desamma med det här..har fullt upp med att blogga och läsa.. det finns så mycket att göra, men jag vill inte att datorn ska sluka all tid och ork...det kan vara lätt hänt.
    Ha en solig dag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kurt "Fido": Tack för dina synpunkter, nä, det finns så mycket nuförtiden, jag bara fick för mig att Picasa skulle vara bra? ;)

    Paloma: Godmorgon, vad roligt att du tänkte på oss! Kram och trevlig fredag tbx!

    SvaraRadera
  5. Bling: Jag kunde inte ha sagt det bättre själv, det där med att vara med i allt och mycket!
    Man måste ut och röra på sig också.
    Tack för synpunkt på fotoredigeringsprogram!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Här håller jag tyst, vet ingenting, bör man ha Picasa? Fredagskram ♥

    SvaraRadera
  7. Kaisa: Det är det jag inte vet, det är därför jag frågar! Jag läste om det i en tidning och det ingår i Google, tror jag. Fredagskramar!

    SvaraRadera
  8. Hade Picasa förut men vet i 17 vad det är som "experten" har installerat nu.. Nöjd med dess program är jag i alla fall. Har t.o.m. lärt mig lägga in pratbubblor m.m. etc....Clever eh???? Ha en trevlig helg, vi ska tydligen få +23 & sol till helgen.. så det blir nog till att sy lite för hand ute i trädgården. Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. Kikkan: Jag har aldrig jobbat med Picasa, så jag visste inte. Har något annat, som man kan förminska bilderna i, för dom är svåra att få in i bloggen annars.
    Oj, så fint och varmt ni ska få, då - vad härligt! Oj, sitta i trädgården och sy! Avis!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej igen
    he he ..förvirrad är jag. Programmet fick jag se sen..som jag har är PhotoScape..inget annat som jag tycker är bra :D du ser..för många valmöjligheter ..pust.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag har inget fotoredigeringsprogram alls. Jo, det finns lite redigeringsfunktioner i det program som följde med kameran. Men jag gör inte så mycket redigeringar. Har inte ens tid att ordna fotona i album och att spara över dem på en extern hårddisk, så redigeringen får vara för mig. Kram!

    SvaraRadera
  12. Jag vet några som har Picasa, och dom stor gillar det!! själv har jag ett Fotochopp program som jag är nöjd med! skulle iof. gärna vilja ha Picasa, men frågan är om jag kan lära in något med i min hjärna? fniss.. ;)
    Kram och ha en superfin fredag!! :)) /Lena

    SvaraRadera
  13. Google+, finns jag med på. Men jag tror inte det kan koma ifatt facebook. Men osvuret är kanske bäst även i det här fallet. Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Picasa jag vet att det finns men min data går på halvfart och den behöver formateras..Så här fungerar inget nästan..Ut i sola massor av d-vitaminer alldeles gratis..Bless

    SvaraRadera
  15. Jag är med i Google+, fick inbjudan dit och i min nyfikenhet så gick jag med för att kolla. Jag har inte så många där som jag känner, dom flesta är ju i Facebook. Usch ja, det är för mycket av allt, men man har ju valmöjligheter också. Google+ samarbetar med Picasa. Har inte kollat riktigt det där.

    Här skall vi också ut för solen skiner här! ☼

    Ha det bra och sköt om er!
    Kramis

    SvaraRadera
  16. Bling, Piedra, Lena, Tony, Bless och Marit:
    Tack så jättemycket för era tips och råd.
    Jag har något som heter ACDSee men är inte helt nöjd. Och jag vill ha något enkelt. Bra att sätta ramar, klippa och förminska.
    Vi har varit ute i solen, ska ut nu igen, hej hej!

    SvaraRadera
  17. Nej jag har inte testat det. Kör med photoshop bara. Fungerar bra tycker jag.

    Kram och trvlig fredag!

    SvaraRadera
  18. Znogge: Tack för info! Och nu har vi varit duktiga och varit ute två ggr! Kram!

    SvaraRadera
  19. Tittar in och hälsar godnatt! Hoppas att ni får en god natts sömn. Kram

    SvaraRadera
  20. Nattiskram sussa gott och tyst! Kram ♥

    SvaraRadera
  21. Simona och Kaisa: Oj, vad klockan går, och inte vi över tiden rår!
    Nä, nu måste vi oss inställa, till att bingen ihopfälla!
    God natt alla nattsuddare, här suddar vi ut ljusen i husen! Ses te möra!

    SvaraRadera