onsdag, september 07, 2011

Se Möjligheterna!

"Se Möjligheterna och inte Hindren!" 
sa alltid min kvinnliga chef Carina till oss Personal.
*Det är så lätt att säga att "Det går inte".
Många gånger stirrar man sig blind på Svårigheterna.
*Det blev ingen Behandling för min man idag, men jag ska som planerat till Ögonkliniken för att göra en Synfältstest och prova trycket igen! 
*En Möjlighet uppstår plötsligt nu, att göra Något Kul!
Och Godsaker har vi, jag bakade en CocosSockerkaka igår!
Fånga Dagen! Carpe Diem! Hakuna Matata!


PS. Kan du se vad bilden föreställer?

16 kommentarer:

  1. Man hör ibland uttycket:
    Ingenting är omöjligt för den som tror!

    Att aldrig ge upp utan ta steg i tro...
    Då kan man komma långt...

    Det låter så gott alltid när du berättar vad ni ska äta och vad ni bakat...Man blir riktigt sugen :)
    Ha en bra dag.
    //Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt går bra! Jo jag tror att det är en fyrbyggnad på torra land!

    SvaraRadera
  3. Ja man kan lätt stirra sig blind på svårigheter..efteråt kan man stå förvånad och le åt.. varför man inte såg möjligheten som också kanske fanns :)
    Tar en tur in på din fotosida rätt som det är..det är behagligt att bara njuta av bilder, en liten oas :D
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt går bra på ögonkliniken!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Försöka Fånga dagen kan man göra..Men kanske inte fånga hela..Måv väl...Bless

    SvaraRadera
  6. Det kan vara nog så svårt att lyfta bort blicken från allt som ser omöjligt ut, men fastnar man i det tänkandet kommer man aldrig vidare. Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  7. Jag tror att det är någon silo av något slag. Mycket svårt.
    Ha det bäst!
    Monica

    SvaraRadera
  8. Lätt att fastna i svårigheter och ge upp.

    Men det brukar oftast finnas lösningar om man tar det lugnt.

    Hoppas allt har gått bra med provtagningar och ögon undersökning kram<3 Eva

    SvaraRadera
  9. Kerstin: Man vet ju att man kan affirmera och försätta berg genom tro! Det gäller att inte falla, men kanske inte så lätt alla gånger. Ibland är man upp ibland ner. Kram!

    Kurt "Fido": Allt gick bra, som på räls, och det är väl som det är! Svaret på bildfrågan kommer senare!

    Bling: Jo, det är lätt att fastna i trångmål. Så kan även jag, som skriver så "fint" som om jag vore nåt *ler* vilket jag inte är.
    Tack för att du uppskattar mina foton! Jag tycker själv att det är så kul! Kram.

    Znogge: Tack, det gick bra, fast det är en görjobbig undersökning, men väl så nödvändig! Kram.

    Bless: Du är underfundig, du! Ja, fånga dagen kan man till viss del *ler* så sant, så. Må väl!

    Tony: Exakt som du beskriver, det är lätt att låta sig fångas av svårigheterna, dom kan bli övermäktiga!
    Tack, jag har haft en fin dag!

    Monica: Tack för din kommentar, svar kommer senare på bildfrågan! Ha det bäst själv!

    Eva: Tack, jo du sätter fingret på spiken där, så att säga, man ska ta det lugnt.
    Allt gick bra med mina undersökningar, inget farligt, bara försiktighet! Kram.

    SvaraRadera
  10. Blott en dag ett ögonblick i sänder vilken tröst vad än som kommer på.Osså

    SvaraRadera
  11. Osså: Tack, jo det är sant, blott en dag, ett ögonblick i sänder..........

    SvaraRadera
  12. Hej igen!
    Sv. Jo jag bröt av hela handleden för 4 år sedan och fick operera in en skena för att foga ihop den igen. Naturligtvis var det höger handled, är högerhänt. Och ledband och muskelfästen har släppt, så jag kan inte använda tummen och pekfingret. Det går inte att böja dom. Och när jag bytte blogg så blev det bara handbruten i både mail och blogg. Det värsta är när jag ska skriva med en penna. Det ser ut som om jag precis hade lärt mej att skriva... Men jag har ju datorn och mobilen. Bra utveckling tycker jag.
    Och jag håller oxå med dej om att jag vill ha kvar sommaren lite till. Hösten kan väl komma lite senare. Varför så bråttom herr Höst?
    Ha en skön kväll!
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  13. Monica: Usch, då - det var ju inget vidare, men får va gla ändå, som man säger, det kunde vart värre!
    Tack, kvällen hamnade i sovloftet, inte dumt. Nu skön solig morgon, kram!

    SvaraRadera
  14. Nu är vi snart påväg till Landet

    SvaraRadera
  15. Svaret på Bildfrågan: Kurt "Fido" hade RÄTT!
    GRATTIS!
    Det är en fyr på torra land på Sandhammaren. Den som vill kan gå in på MinaFoton (länk till höger i bloggen) och kolla på fler bilder om fyren. Även en kanon är med!

    SvaraRadera