torsdag, november 03, 2011

Sic transit gloria mundi

Min lilla fotosafari igår middag, nära oss.
Vädret var mulet och grått, men jag hittade några färgklickar ändå och dom andra färgklickarna hittar du på "MinaFoton!" Den rosa knappen där till höger i bloggen. Annars: Klick!
Vet du vad detta är? Klicka på bilden för förstoring!
Inte nog med detta, när Pusselbit kom hem var han sugen på en vandring med kamera i högsta hugg. 
Roligt, roligt!
Vi åkte till Källstorp och gick runt där i maklig takt. Det blev ett stort antal foton, som det brukar, jag gillar att experimentera, så många ratas och skickas till Papperskorgen, faktiskt. Men det kan man kosta på sig när det är digitalt!
Här måste jag visa lindarna utanför våra fönster! Till höger bor vi och till vänster finns Vänern.
Vi har faktiskt ganska så gröna gräsmattor ännu och träden är inte bladlösa riktigt än.
Följ med på hela Promenaden Från vårt till Campingen! 
Jag, som inte vill ha Snö... Norge, som jag ALLTID trodde hade snö... Kan bli drastiska följder för Skidsporten...
Ha en Bra Dag alla Fina Stjärnor!

13 kommentarer:

  1. Det har inte varit så kallt ännu... Och ingen snö har fallit heller "skönt" Har till och med kunnat gå med foppatoffler utomhus utan att frysa fötterna av mig... Rätt ovanligt den här årstiden här i norr att kunna göra det. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Simona: Jo, det är faktiskt väldigt milt ute. Men den mildheten gör att det blir dragit och slår inte på värmen på elementen.
    Ha en bra dag själv, och kram!

    SvaraRadera
  3. Du får inte ut din bild, det blir bara en svart triangel. Annars ser sidan normal ut..... Nu skall jag röja ur fönstren innan Gustaf kommer..... KramLuttOchDetÄrNogBaraNågotTillFälligtMedSidan ♥

    SvaraRadera
  4. Kaisa: Tack för att du kollade! Nej, jag har förstått att det funkar i bloggen ändå, det var ju bra, blir sned på dålig teknik, grrrrr.
    TrevligtMedSnyggaHantverkareKaisaKrameLuttarGreddisen♥

    SvaraRadera
  5. Nu har jag tittat på dina fina bilder.
    Det var kul med en rundtur hos dig :)
    Snart skall vi också ut och rör på oss.

    Ha det bäst!
    Krameluttan

    SvaraRadera
  6. Marit: Tack, ja det var kul att visa er hur omgivningarna ser ut!
    Det blir nog en liten tur ut idag, i gråvädret.
    Kramkram!

    SvaraRadera
  7. Ja, digitalkameran är världens bästa uppfinning! Man bara knäpper och knäpper och behåller det man vill. Proffsen säger att en bild av 1000 blir bra...

    SvaraRadera
  8. Marlene: Ja, det tycker jag med! Fast lite måste man justera, tycker jag, inte bara att knäppa, såvida man inte har den på auto, vilket jag inte gillar. Men, visst! Med mina värderingar så får jag en bild av 100 bra.

    SvaraRadera
  9. Så fint Gerd. Du är en duktig fotograf.
    Här har inte alla löv fallit ännu, men bra nära.
    Nej., jag vet inte vad detta kan vara. Jag brukar ju gissa men kan inte ens det.
    Hoppas att ni har det bra.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  10. Underbara lindar Geddan...Bless

    SvaraRadera
  11. Optimist: Tack!
    Ser du inte "elefanten" i bilden, ler....
    Tack, vi har det så bra som vi kan.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Bless: Lindarna är fina och minner om mitt gamla efternamn, numera mellannamn.

    SvaraRadera
  13. Eftersom det krånglade så väldigt med fotot idag, så att det inte gick att klicka och förstora (vilket jag lyckats fixa nu), så får jag berätta att det var en vissnad kvist från ett nypon. Som liknade en elefant, om man har fantasi!

    SvaraRadera