torsdag, december 22, 2011

I år tog jag knäcken......


Sunes Jul är alltid rolig!
Två Dagar Kvar Till Julafton!
Har du kokat någon knäck i år?
Jag har gett upp. Efter alla de försök, så har aldrig knäcken blivit hård. Men jag var bra på Ischoklad och olika Marsipangodis! Men, det var då, det......
Akta dig för Lakritstrollet - jag är själv väldigt glad i lakrits men vet effekterna.
Idag har jag "tandvärk" efter lagningen hos Tandläkaren. Det hade blivit två karies, där matbiten hade tryckt på.
Det är inte nådigt när nerven kommer åt en. Det låter som "ont i nerverna", så sa man förr om en person, som var klen psykiskt.
Idag så blir det lite Järninjektion, sen får vi se om vi åker till något Köpcenter.
Var rädd om dig, du Fina!
Och skriver som Bless igår, tacksam för all KvinnoKraft som finns här på Bloggen!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

18 kommentarer:

  1. Värker tanden fortfarande? Hua..... Jag är helt utan röst, feber så risken är att jag inte tillfriskar till på lördag. Krameluttar för er båda ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Hej
    Håller med..så trevligt att besöka alla bloggare. Speciellt när orken inte finns..så finns det gemenskap i datorn.
    Förra året gjorde jag Knäcktårta istället för knäck, den ska jag göra i morgon..lätt att göra och god.
    Var rädda om er ni också och ha det gôtt
    Bling

    SvaraRadera
  3. Kaisa♥ Jo, den värker lite, fast det är "nerven" som inte rättat till sig!
    KrameLuttarDuBlirFriskPåJulafton♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Bling♥ Tack, tack för att vi finns för varann - och nu drar tiden iväg för Järninjektionen för mr P.
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Jag e inge vidare på att baka knäck och ischocklad! Men det gör mormor och lillan i kväll! Jag håller mig till kakorna och bullarna det blir det nu i em.Usch! Jag tuggade ju sönder en plomb i höstas........man kanske skulle gå till tandläkaren och laga den? det är ju så dyrt bara att gå dit! Man blir ju ruinerad nästan! Men man skall vara rädd om sina tänder!Skall nog gå dit nu i januari..! Hoppas du får en fin dan före dan före dopparedagen! kram

    SvaraRadera
  6. Paloma♥ Tack! Japp, nu tar jag på mig parkasen och vi drar iväg! Sköt om er allihopa, kram!

    SvaraRadera
  7. Jag har inte hunnit koka knäck ännu, men jag ska... Suck! Det är mycket man ska komma ihåg att göra så här i slutdagarna före jul. Kram

    SvaraRadera
  8. Kvinnokraften ja, var skulle vi vara utan den? Jag gör inget julgodis längre. Har slutat för länge sedan. Äter för mycket godis året runt ändå. Och allt som kan plockas bort till jul har jag tagit bort. Inga juldekorationer. Ingen julmat och inget julgodis. Och ändå blir jag stressad till jul vartenda år. Kram! ♥

    SvaraRadera
  9. Knäck kan ta knäcken på vem som helst så den avstår jag. Tycker inte ens att knäck är gott så någon uppoffring blir det inte.

    Hoppas tanden är bättre nu.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag gillar när knäcken e lite mjuk..Mums...Tänk va man har donat förr om jularna..I år blir det nästan ingenting. Tur att det finns marabou Paradis hehe..Blesskram

    SvaraRadera
  11. Simona♥ Här gör vi inte så mycket. Bara lite. Kram!

    SvaraRadera
  12. Piedra♥ Du borde då inte bli stressad, när du inte gör någon jul? Stora kramen!♥

    SvaraRadera
  13. Znogge♥ Tack, ja tanden har lugnat sig nu, men nu har jag lite frossa. Av vad, vet jag inte! Kram

    SvaraRadera
  14. Bless♥ Ja, fin choklad är inte dumt heller. Jag gillade alltid ischokladen! Kram

    SvaraRadera
  15. Sunes Jul är den bästa julkalendern ever! :-)

    Jag ser att din tand har lugnat sig, vad skönt! Hoppas att frossan är borta nu också.

    SvaraRadera
  16. Kvinnokraft? Ja, jag beundrar den styrka som du verkar ha inom dig. Glad att jag har fått lära känna dig här på bloggen.
    Usch för ont i tänderna, det brukar bli tandläkarbesök och det är inte så trevlig, ibland.
    Ha det så bra det går och kram.

    SvaraRadera
  17. Amacasa♥ Vaknade nu. Känner mig bättre. Kram!

    SvaraRadera
  18. Optimist♥ Ja, jag menar den kraft som vi kvinnor har som kan förena och hjälpa och läka varandra. Vi har en enorm styrka, om vi vill!
    Tanden har lugnat sig. Hoppas frossan gett sig för gott!
    Kram

    SvaraRadera