lördag, december 17, 2011

Tjal-August

Lördag idag och nu blir det mer bilder från Playa del Ingles. Jag har för mig att det betyder Engelsmännens Strand.

Jag ska visa lite från vardagen.
Det betyder att allt inte är blomsterprakt utan det finns skräpiga miljöer.
Det finns vulkanberg.
Bilden du får se här är självaste Tjal-August, d.v.s. månen!
Just här var han så full och go och rund!

Och dom övriga bilderna hittar du i  Mina Foton!

Vi gjorde nåt kul också, min svägerska och jag!
Vi gick på Smile Fish SPA!
Gu´ vad det kittlade om fötterna när fiskarna åt på dom, dom åt ända upp på benen! Och för en hel kvart betalade vi bara 70 kr. Kolla då KLICK! vad det kostar i Sverige!!! DYRT.
Tyvärr har jag inga privata bilder att visa här, för det var svågern som knäppte korten och dom har jag inte fått än.....

Ja, idag ska jag baka en sockerkaka och glädja min Pusselbit. Ska fixa och trixa lite här.
Ingen stress här, inte.......
Med famnen full av Kärlek och Tacksamhet
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

24 kommentarer:

  1. Fina bilder.
    Det är roligt att komma hem från en resa och minnas genom bilder.
    Fiskar äta på fötterna? Det skulle jag ha betalt för i stället för att betala.
    SÅ undrar jag en sak. Vad menas med att du fick en säkerhetskod: nymf?
    Hoppas att sockerkakan blir lyckad och att ni får en fin dag.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Optimist♥ På tal om säkerhetskod. Det får man ju ange på din Bloggplatsen. Den gången kom det upp att jag skulle skriva just Nymf, blev lite full i skratt! Fråga din Mysing, han har bloggat om liknande...
    Sockerkakan sjönk tyvärr ihop lite, därför att jag mixtrade med den, la i pyttelite goda saker, som ändå blev för tungt, men smarrig blev den!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag skulle nog behöva några fiskar som knaprar på mina fötter :-)

    Lycka till med sockerkaksbaket!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Znogge♥ Ja, det var inte så dumt, faktiskt. Kittlande skönt, skulle man kunna säga!
    Sockerkakan blev som den blev, den pöste upp så fint i ugnen, men - förändrat utesende vid uttagning, fast GOD! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har jättemycket att baka innan jul... Samtidigt ska jag baka kärleksmums till Patriks julfest innan den 21/12. Ca 50 st kakor. Jag känner mig stressad!!! Ha en fin Lördag!

    SvaraRadera
  6. Ja vet om dessa fiskhungriga fötters rätter! Hm, hur blev det där nu då? :))))

    Här regnar det och har så gjort hela natten, måste ut en vända men har ingen lust....

    DeStörstKrameLuttarnaFördigOchPusselbit ♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Simona♥ Jag vet, när mina barn var yngre, det var uppdrag, stress... Men det går igen i generationerna. Kram!

    SvaraRadera
  8. Kaisa♥ Nu, så, Kaisa lella, ska jag ut och iväg och hämta något!
    KrameLuttarFörOssAlla♥

    SvaraRadera
  9. Voven brukar slicka mina hälar oj va gött helt gratis hehe..(Tack för din omsorg)..Ja är med er..Månen var rund och stark här på himlen förra veckan..Bless <3 <3..

    SvaraRadera
  10. Så dum jag är Gerd, bra att du förklarar för mig. Håller med dig, det var lite roligt. Behöver inte fråga mysingen då.
    Är du så händig så du kan mixtra med receptet, det skulle jag aldrig våga. Men, huvudsaken att den blev god.
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Ha roxå provat men som du knske minns så var det för kittligt för mig :) KraMen

    SvaraRadera
  12. Det har blivit väldigt "poppis" med dom där fiskarna.

    Önskar dig en skön och fin dag!
    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Nu har Du kanske hicka för jag tänker på Dig, håller på att baka "Dina" chiabattas, gjorde surdegen tidigt i går morse, men vi glömde att baka ut det hela sent igår kväll & nu fick R för sig att frilansa lite idag! Så jag bakar etc.. La i lite julbrödskryddor i degen ska bli spännande om det blir ätbart eller om fåglarna ska få kalasa. Ha en bra dag.Kramar♥♥♥

    SvaraRadera
  14. Vilken fin bild på fullmånen! Svårt annars att ta bild på den! hur många var ni som åkte? Mysigt verkar ni ha haft det! här snöar det i dag! Så nu e det vinter även här! KRAM

    SvaraRadera
  15. Optimist♥ Kan du tänka dig, att kakan blev för söt? *ler* Min SockerGotteGrisPusselbit....
    Den blev lite knäckig, för mig var den god, jag vet vad som är i den, inget konstgjort. Kram

    SvaraRadera
  16. Måna♥ Skulle jag minnas? Ingen aning.......

    SvaraRadera
  17. Marit♥ Tack ska du ha! ♥Kram♥

    SvaraRadera
  18. Kikkan♥ Ja, för den ciabattan... visst är den god!
    Hoppas det blev bra med ditt lilla experiment. Kram♥♥♥

    SvaraRadera
  19. Paloma♥ Jo, det kan va svårt att fånga månen, men här gick det fint faktiskt.
    Vi var fyra personer i sällskapet.
    Här är mulet och lite regndroppar. Kram!

    SvaraRadera
  20. Bless♥ Jodå, jag minns när Mia katt slickade på skinnet oxå *ler*....
    Ja, vi hade väl samma måne förra veckan, då.... Kram!

    SvaraRadera
  21. Vi hittade gratis manikyrfiskar i medelhavet när vi seglade i Grekland. Fast jag tyckte allt att dom var lite läskiga...
    :-)

    SvaraRadera
  22. Amacasa♥ Jo, det man inte vet, det vet man inte! ;)

    SvaraRadera
  23. Nää stackars fiskar.. Usch jag hatar fötter, ja inte barna fötter..
    Sussa gott kram kram ♥

    SvaraRadera
  24. Anneli♥ Ja, man är olika! Vaknade för en timme sen, har sussat gott! Kramkram♥

    SvaraRadera