torsdag, juli 05, 2012

Prövade min nya rygga

Förrgårs foto.
Jo, som jag berättade igår, så var jag ute på en vandringstur, ganska så jobbig, för stigen gick i högt gräs, den gick i våtmark, den gick på sten, ja lite av varje.
Men det är nyttigt för kroppen och knoppen.
Då får man tänka var man sätter sina fötter!
Jag prövade min nya rygga, som var av Women typ. Alltså en ryggsäck för kvinnor, halleluja!
Visst har vi kvinnor i allmänhet lite smalare axelbredd än karlar?
Denna ryggsäck sitter som en smäck på mig.
I den hade jag lastat 3 kg och det var inga problem.
På hemvägen var jag till COOP Extra och köpte billigt kaffe, så när jag gick från garaget innehöll den 6 kg och det kändes, så klart, men fortfarande inga problem.
Att äta sitt fika mitt ute i Guds underbara natur, finns det nåt bättre???



Och så här såg det ut igår! 

Idag ska jag skapa dagen, d.v.s. CREA DIEM.
Och inatt, har jag åter sovit i sovrummet för första gången på 6 månader! 
Det blev inget svanhopp upp i loftet denna gång......
CREA DIEM!

8 kommentarer:

  1. Det spelar stor roll hur man bär, så en bra ryggsäck är toppen. Fina bilder och ett vackert inlägg innan ♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag visste inte att det fanns en toppenrygga för mig, men det är ett bra tips, att prova in en individuell!
      Kram♥

      Radera
  2. Javisst är det godare att fika å ta med sig matsäck ute i skogen/naturen.:=) Kram ♥♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, och nu ska jag ta med mig fika till badstranden! Kram♥

      Radera
  3. Jag har hållt mig inne idag - vi har molnigt efter ett par dagar med sol.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var på badstranden, har solat på balkongen, men nu stack solen iväg, molnigt hela kvällen. Det skiftar.

      Radera
  4. Jomenvisst smakar allt bättre ute! Såvida det inte spöregnar såklart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, då får man ha ett bra regnställ ;) Håller just på och letar efter ett nytt, ett som är lätt och smidigt!

      Radera