torsdag, augusti 09, 2012

HusCykel!

Tack, snälla Dieter och Margot för denna fina HusCykeln, precis vad jag önskat, jag som cyklar så mycket! *skrattar gott*

Igår blev inte så värst mycket gjort. Jag påverkas väldigt av vädret, och det blev bara en tur till ICA för att hämta ut ett gäng köpta pocketböcker från AdLibris. Till kvällen kom solen och då blev det plötsligt hett att sitta på balkongen!

Jag påverkas också av att läsa om småbarnsmamman Elisabeth, som kämpar in i det sista. 
 Jag vet, jag ska inte fördjupa mig så, måste tänka på mig själv. Men kvinnor går lätt in i andras ...... 

I natt sov jag i "min" säng, för tredje gången sen den 4 januari, och jag sov gott! Loftet har lockat mycket mer, med ängladunen, där uppe. 

Det är nåt man kanske inte tänker så mycket på. Man har en dubbelsäng, och när andra halvan inte finns där mer, hur bäddar man då? Jo, jag har tagit bort ett täcke och bäddar för en, med två kuddar. NU, tänker jag på hur min mamma hade det, när pappa hade gått bort. DÅ, vad tänkte jag då? Blott 34 år och 4-barnsmamma. Nä, hade fullt upp själv.

Idag? Slurpa kaffe, så får vi se på´t. Solen skiner, inga sura miner!

"Ibland tror vi att det vi gör bara är en droppe i havet. Men havet skulle vara mindre utan den droppen". Moder Teresa

14 kommentarer:

  1. Ser lite tungt ut att trampa de där åbäket. Jag följer också Elisabeth, men som sagt: man måste tänka på sej själv också. Jag vet många som tar bort dubbelsängen ganska omgående för att både ge plats i rummet och ta bort ett starkt minne/känsla. Har du funderat på att göra det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beträffande sängen, så har jag tänkt på det, men eftersom det är en hel madrass, så.... har inte känts läge. Tror det blir bra ändå så småningom, ska ligga där i natt också, bestämde jag förut.

      Radera
  2. Följer Elisabeth,,,fantastisk kvinna,,,,,,

    Skönt att du kunde sova gott i "din säng",,,,,kramar om dig.

    Moder Teresa var en klok kvinna,,,,

    Ha en skön dag,,,,slurpande på ditt kaffe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska nog sova i min säng i natt också *ler*
      Och idag har varit en finemangdag, kram!

      Radera
  3. Jag påverkas inte mycket av vädret numera - om det inte är väldigt varmt och soligt, för då mår jag dåligt.
    Böcker = härligt!!!
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, böckernas värld är härlig! Dessutom är solen härlig och det har den varit idag!
      Kram!♥

      Radera
  4. Jag följer också Elisabeth å visst blir man berörd.
    Moder Teresa har så rätt i det hon har sagt ☺
    Kram!♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många fantastiska människor och många kloka fina ord.
      Kram!♥

      Radera
  5. Å vilken fin huscykel du har fått. =)
    Det är så sorgligt med Elisabeth och hennes familj...
    Det blir nog bättre och bättre med alla minnen och med framtiden.
    Moder Teresa var en fantastisk person. Så hon kämpade.

    Önskar dig en toppenfin dag!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag gjorde det bästa av min dag idag, gjorde det som föll mig in, och solen sken!
      Kramis ♥♥♥

      Radera
  6. Hej..Får man sitta o söva i den eller:)
    Jag beundrar kvinnors kamp.Man vill inte lämna före sina barn. ♥♥ till denna elisabeth../Bleeeesss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte hunnit pröva den än *ler* än så länge är den visuell.
      Nej, vem vill lämna före sina små barn, mammor behövs!
      Bless♥ Gerd

      Radera
  7. Jag tycker att man kan fördjupa sig i andra utan att tappa bort sig själv. Men det är naturligtvis en läggningssak. Min kollega klarade det inte så vi är olika.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en konst och också en läggningssak, ibland kvinnligt eller manligt.
      Kram

      Radera