lördag, augusti 11, 2012

Ser du spindelnätet?

Jag satt på balkongen igår kväll och njöt i kvällssolen, den som äntligen kom efter allt regn.
Jag brukar städa balkonggolvet, torka räcket, möbler och allt.
Men väldigt fort, spinner spindlarna nät, och Sigge sa alltid, låt det vara, det skyddar för flugorna.
Nu så fanns där ett spindelnät, kanske du får klicka på bilden för att se det i nedre högra hörnet?
Och just då var det tomt på lekparken, den är oftast väldigt populär, prydlig och fin...
Det var äntligen en sådan där ljuvlig kväll. Jag hade lagat kyckling i lergryta. Och det ville jag njuta. Fredagkväll på balkongen.
Jag ska inte prata om stöket som uppstod på balkongen bredvid...
Det är sånt man får betala för när man bor i hyreshus. Resterande hyresgäster är däremot föredömliga.
Jag gick snällt in från balkongen.
 Idag kan det tänkas bli Kinnekulleväder. Vandra lite.
Det känns att det blivit kyligare. Just nu blott 12 grader. Solen letar sig fram mellan molnen.
Kaffet och frullen ner först, så får vi se....
Jag får avrunda det hela med Moder Teresas hjälpcenter i Calcutta, där sitter ett anslag:
"Vi kan inte göra några stora saker, bara små saker med kärlek".
Försöka fånga dagen, ska jag!

20 kommentarer:

  1. Tack för dina värmande ord, och jag vet att du förstår...
    För oss var Petrus lika högt älskad som en 2 bent, att han var hund gör inte sorgen mildare, han var vårt barn♥ värt älskade kärleksbarn♥
    Sorgen rister och jag kan knappt andas...
    Varmaste kramen /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kära Lena. Jag förstår.
      Mia katt var ju Sigges och mitt "kärleksbarn".
      Jag vet att våra djur är älskade.
      Varmaste kramen tillbaka till dig, Lena ♥...♥

      Radera
  2. Vi fångar dagen och ser fram emot vår nya framtid. Ha en fin dag du med :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja *ler* jag är i en sådan framtid nu.

      Radera
  3. Efter mycket tvivelaktigt väder är här idag strålande sol. Superläckert foto med spindelnätet i hörnan! :) Stor kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Här är ff lite molnigt, vi får se vart vingarna bär...
      Kram!3

      Radera
  4. Du bor väldigt fint! Ett å annat spindelnät har jag stött på under mitt liv,å spindlar också såklart. hi hi... En av mina grannar på bottenvåningen sitter alltid ute å röker och lukten kommer in i min lägenhet om man har ventilen å balkongdörren öppen. Sitter man på balkongen storknar man nästan av röklukten. Det är en vidrig lukt. Gör man små saker av kärlek till andra så förändrar man världen ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag bor väldigt fint, det har också lockat många barnfamiljer och det är kul med liv och rörelse, bara det inte bråkas.
      Kram♥...♥

      Radera
  5. Efter gårdagens konstiga väder ser det lovande ut idag.
    Så det blir att läsa lite i solskenet.
    Jag har sett för längesen att mitt balkongräcke borde torkas av.
    Men vi omges av många trista måsten i livet. Tyvärr är jag bra på att skjuta upp dessa ting

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här ska nog läsas och stickas också, förutom att jag plockat fram ryggan nu. Det ska vandras!
      Kram

      Radera
  6. Spindlarna väver väldigt fort. Dom är duktiga dom =)
    Ja, tänk att det skall alltid vara iaf 1 fam. som måste utmärka sig på sätt eller annat i höghus.
    Min svåger var och hälsade på moder Teresa när hon levde.
    Det var genom ett fotbollslandslag som han var där och dom gav ett bidrag till dem också. Det var väldigt intressant att lyssna när han berättade om allt där.

    Önskar dig en toppendag!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör dom, helt suveräna är dom, dom små liven, till att väva vackra mönster!
      Åh, att ha varit och hälsat på Moder Teresa!
      Har precis varit ute en sväng, har inte grunnat färdigt på Kinnekulle än, tvekar, vet inte varför. Måste sitta rätt.
      Kram♥♥♥

      Radera
  7. Jag säger som sigge sa..Låt det vara kvar det håller flygän borta. I köket har jag ett nät i taket..Fôlk kanske tror det är smuts . Men nÄÄ! se de ä de inte..:)..Jag blir innedag ida mä. Bless på din tur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du Blessen, jag har varit ute en runda på stan idag, och jag kan bara inte ta mig upp till Kinnekulle, som jag sa i morse, ett STORT motstånd har jag i mig, med en massa gråt, för det är första gången till Stora Salen.
      Lägger det på hyllan. Går ut och gör nåt annat nu.
      Usch, så man är ibland.
      Kram♥

      Radera
  8. Visst såg jag spindelnätet på din bild!
    Det har blivit fint inne på gårdarna mellan husen där du bor sen de fixat till där.
    Kinnekulle är en underbar plats, gillar att åka dit.
    Ha de gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är trevligt med rent och snyggt!
      Kinnekulle, ja. Det goda berget, kallar jag det för.
      Ha det bra Maria /Kram♥

      Radera
  9. Synd med stöket på balkongen för annars ser det hur mysigt som helst ut!

    Hoppas vandringen blev bra!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dålig hyfs, skulle jag vilka säga om dom på balkongen, lata vuxna människor.
      Vandringen, ja.....
      Kram

      Radera
  10. Jag såg nätet direkt :-)

    Tråkigt med stökiga grannar så nära inpå, men dom växer nog också upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, iaf har dom nog tagit Alvedon idag och sovit ut... det har varit lugnt och skönt och jag har avnjutit min lördagsmiddag ute i solen på balkongen, härligt!
      Kram

      Radera