torsdag, september 06, 2012

Blue Velvet




Denna film ska jag se i kväll på BiblioteksBio.
Gratis.
Till och med fikat, är gratis.
Allt i samarbete med Studiefrämjandet.
Sånt gillar jag.
Allt som är, gratis.

Det ska bli kul, faktiskt. Fick se detta av en händelse när jag var inne på Biblioteket i förrgår och lånade Shirley Mac Laines bok "El Camino".

Biblioteket stänger för flytt den 2 november och öppnar på nytt den 28 januari 2013.
Min gamla arbetsplats håller dom på och bygger om och ut, det ska inte bara bli Bibliotek utan även Konstgalleri och så lägenheter förstås.

Idag har jag innan kvällen med bio, lite att göra, med det jag gjorde igår.
Och genom igår, så har jag fått en nytillpåkommen fikaträff, - så det kan bli....

Jag var inte internetmottaglig nästan ett endaste färn, mer än mitt inlägg tidigt på morgonen innan.....

Tänk, så man kan internetspöka!
Nu ska jag kolla kommentarer och bloggar så mycket jag hinner idag!

Var uppmärksam på Kärlekens Kraft, och gör inte som Tanten vid Bankomaten i förrgår - skällde ut en gammal Farbror....... det blir inga bra vibbar av det. KRAM!

22 kommentarer:

  1. Nej, det kommer inget bra ut av att skälla på folk. Önskar att folk kunde tänka sig för ibland.
    Jag har en träff med min nya 84-åriga kompis i eftermiddag. Funderar på om jag innan dess ska orka ta mig in till stan och handla lite nödvändigheter.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ta dig du till stan, alltid trevligt. Lycka till med din 84-årsträff!
      Kram!♥

      Radera
  2. Är så tacksam över biblioteket, inget man ska ta för för givet. Det finns aktiviteter som inte alls behöver kosta, tur är väl det.
    Filmen har jag inte sett, bio vet jag inte när jag var på sist :/
    Ha en trevlig dag/kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag väntar på detta! Kram♥

      Radera
  3. Det var verkligen förmånligt! Både fil och fika. Det tackar man inte nej till!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är riktigt förmånligt! Blir en fin dag idag också! Kram

      Radera
  4. God morgon!
    Trevligt att gå på Bio! Var länge sen jag gjorde sist.
    Men igår sa jag just till Mannen att de skulle vara kul att gå på teater. De var också länge sen.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska kolla det kulturella utbudet här också!
      Kram

      Radera

  5. Biblioteket använde jag hela tiden i Norge, men här hemma väldigt sällan eller aldrig numera. Solen skiner här idag men mätarna visar bara 12 grader. KrameLuttarMedKärlekOchOmtanke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kallt och soligt här.....
      Ska strax iväg på fika på ett ställe till vardagspris, med gamla arbetskompisar. Ser fram emot det.
      KrameLuttarTillDigKärlek♥

      Radera
  6. Faktum är att jag brukar ha rätt bra på koll på filmer, speciellt om det är nån känd skådespelare som är med, men den här har jag aldrig hört talas om. Lämna gärna en recension sen. Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en känd film, fast det var den inte av mig.
      Blue Velvet är en amerikansk film från 1986 skriven och regisserad av David Lynch. I huvudrollerna återfinns Kyle MacLachlan, Isabella Rossellini, Dennis Hopper och Laura Dern.

      Radera
  7. Den där filmen har jag sett, men det är för ca 100 år sen ;)
    Kul att du är ute och rör på dig. Och att det är gratis är alltid plus i kanten =)

    Önskar dig en skön och fin kväll!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, ja den är ju gammal!
      Ja, jag har varit på fika och gått med mina Bungy Pumps!
      Kramis♥

      Radera
  8. Hoppas du får en mysig filmkväll ♥♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas jag med! ♥♥♥

      Radera
  9. Gratis är både kul och gott :-)

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt med filmkväll och fika. =)
    Att skälla ut någon ger inga bra vibrationer vare sig till en själv eller omgivningen. Det man ger ut kommer tillbaka till en själv och negativa energier är inte bra för någon. Då är det bättre att förmedla kärlek och medkänsla. Även angenämt när det "returneras med återvändande post" tillbaka till avsändaren. ♥
    Kram och fortsatt trevlig vecka! / Rozie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rozie, ny på min stjärnhimmel!
      Mmmm, nu blir det snart filmmyskväll, klockan går, kram♥

      Radera
  11. Här är en till som gillar allt som är gratis.
    Men inte sagt att alla gratissaker är bra, men det får man ta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var iaf ett bra gratisevenemang!
      Filmen, gjord 1986, speglar den kriminella verkligheten, redan då var den hemsk.......
      Samma regissör som till Twin Peaks..

      Radera