lördag, september 01, 2012

En dag i sänder - Ny månad


Så sant.
Helt galant.
En dag i sänder.
Så får man se vad som händer.
Man kan inte skynda på.
Livet är så värdefullt,  så.
Igår, var det Augusti månad, Skördemånad och Rötmånad, och namnet härstammar från Kejsaren Augustus.
Idag är det September månad, och den är Höstmånad och den Sjunde månaden.
Idag har jag tillbringat natten i Örebro,
kan man tro.
Kom med Kinnekulletåget i Augusti och sov över till September...
Jag är hos nära och kära, så efterlängtat!
Igår var sonen och jag och kollade på Örebro Pride Parad.
Tog en video, som jag ska arbeta med när jag kommit hem.
Har aldrig sett något liknande...Klick!
En fin och kärleksfull Lördag önskar jag mina trogna läsare.
Även dig, som är på snabbt besök.
Välkomna till mitt Blogghem!

Hejar på min stora dotter, hon springer TjejMilen i Stockholm idag!

12 kommentarer:

  1. Go morron!

    I 2 år har jag tagit en dag i sänder. Det tjänar inget till att stressa runt, jag vill njuta av livet.

    Önskar dig en bra lördag
    Hos mig öser regnet ner även idag, så det blir bara en snabbis till affären

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här skiner solen! Det blir nog en tur i omgivningarna frampå. Klappa katterna först. Mmmm, saknar husdjur lite. Ha det gott.

      Radera
  2. Trosa bjuder på typisk höstdag utanför, men de som vet säger molm blandat med solsken i Gränna. Hoppas de har rätt. ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här skiner då solen, så Örebro är från sin bästa sida. Snart ut!
      Kram<3<3<3

      Radera
  3. Ja jissös, tiden går ju så fort så man vill inte hinna med =)
    Du verkar ha det bra och skönt. Njuuuut!

    Önskar dig en toppendag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. a, ibland går tiden sakta, ibland fort, beror på vad man gör.... Men, redan september, otroligt!
      Tack, här ska njutas dubbelt upp! Kramis <3

      Radera
  4. Tycker att månaderna går fort, utom när det är vinter då går månaderna så sakta så... Gillar inte hösten, men däremot höstfärgerna. De är fina! Hur gick det för dottern när hon sprang i tjejmilen? Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ingen rapport om dottern, loppet skulle börja kl 13, tror jag.
      Vi har haft en underbar höstdag idag. Verkligen.
      Kram <3

      Radera

  5. Ha det jättegott där du är. KrameLuttarSåHärInnanEnTeveStundBörjarHäjärta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. KrameLuttarHarVandratÄtitPåFinRestaurangUnderbartGott<3

      Radera
  6. Ny månad och nya tag. En dag i taget är min filosofi. Hoppas din dag blev fin.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så nöjd med min dag, så..... kram!

      Radera