söndag, september 02, 2012

Örebro Pride

Litet axplock från  PrideParaden i fredags kväll.
Hundratals tågade genom Örebro.
Sonen och jag var ute i folkvimlet och kollade.

Det var många "farbror blå" ute också, men det berodde på att det skulle spelas fotboll Djurgården - Örebro på hemmaplan här. Behm arena, heter det visst. Jag kan ingenting om sport...
2 - 3 till Djurgården kunde jag läsa mig till på nyheterna.
En får va gla att en kan läsa, även med ögonproblem...

Kolla vita limousinen, också..... så lång så hela kom inte med på kortet, hehe...

Igår vandrade vi uppför Kilsbergen. Satt uppe på toppen och blickade ut över Örebro med omnejd. Grillade korv o bröd, fikade, myste i solen..... sen på kvällen fin restaurang.

Go Söndag på er, vi får se vad denna dagen bär i sitt sköte. MiniPC:n är fortfarande kvar i Örebro och det tror jag att jag är med.

Men inte i morgon........
Får hem och sammanställa intrycken.


16 kommentarer:


  1. Åh så härligt med vandringen. Forsätt njut av vistelsen.

    KrameLuttarVarmaKärleksFulla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt att vandra upp i bergen. Idag lite gråare väder, blir nog liten shoppingrunda, kanske utan shopping, bara titta, vem vet.
      KrameLuttarKärlekVarmTillbaka<3

      Radera
  2. Ja då finns det poliser :/
    Du får ha en go Söndag du med. Kul med kören ♪♫ :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och kören, ja... så skoj. Kram <3

      Radera
  3. sanslöst att idrottsaktiviteter ska ställa till med så mycket bråk mellan vuxna människor...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Min väninna uppträde på pride i Örebro! Hon sjöng med sitt band! Hon sjunger visst hård rock nu!!:( Förut när vi hade dansbandet ville hon vara med i vårt band!!
    Undrar hur det lät? haha
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var aldrig med och såg något uppträdande. Tyckte bara det var kul att kolla tåget och alla människorna. En upplevelse...
      Kram

      Radera
  5. Verkar som om du har haft en trevlig helg.
    Jag ska väl inte klaga, min helg har varit helt ok trots att jag inte har haft så mycket för mig

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja - det har varit många händelser och vädret bra. Affärerna något större än i min stad.
      Helgen kan vara ok utan att göra en massa också. Mvh

      Radera
  6. Du har haft en bra helg :)) Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har jag, jätteglad för det, söndagskram <3

      Radera
  7. Imorgon kan du beskåda "vår" fina limousin på min blogg ;-)

    sv: Molnen försvann. Som vanligt... Men tempen är lägre nu, 28-29 grader. Bra mycket skönare!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av intresse hur vädret är i Spanien....
      Ska kolla din limousine i morgon. Såg förresten den vita idag igen... iofs finns det en sådan i Lidköping också. ;)

      Radera
  8. Puuust... stånk... springer in här för att hälsa på dig!
    Oj så aktiva ni har varit och kul verkar det också ha vart! Trevligt!

    Önskar dig en skön kväll!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen, och det har varit en massa roligt fläng idag med och middag med ytterligare bekanta, kramis <3<3<3

      Radera