fredag, september 14, 2012

Källby

Lite grönt och fint pastoralt att vila blicken på från tisdagens utflykt.

Mera finns i min fotoblogg.
KLICKA!

I förrgår fick jag felaktig faktura från operatören 3.
Igen. Jag blir så trött...
Jag ringde och påpekade, - hmmm, det gick inte att ändra. -Jodå, sa jag, det går det visst, blabla...
- Och, handläggaren fick ge sig.
Att man måste "skjuta skarpt" innan få rätt!
Dom "stjäl" pengar och många vågar kanske inte säga ifrån, grrrrrr.....
Men jag ska inte byta operatör, för dom är likadana hela bunten!
Och igår var jag duktig, hehe.... vandrade tämmle långt, soligt och glatt - berättar om det vid senare tillfälle.

Men nu är det Fredag idag, och det regnar så här får regnstället åka på nu på förmiddagen.
För jag har en aktivitet som jag ska till, en oerhört skön sådan, bara njutning!
Ha det riktigt gott, du finaste läsare! Kram ♥♥♥

22 kommentarer:

  1. Det är ett röveri- och roffarsamhälle vi lever i! Alla försöker bara roffa åt sig ens pengar, och ska man slippa betala så måste man ta jobbet med att bråka. Det är illa, tycker jag.
    Förresten, du som har koll på det där med operatörer, vilken är den billigaste mobiloperatören? Funderar allvarligt på att byta från Telia. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, särskilt operatörerna! Både på telefon och internet! Dom slåss om kunder och lovar guld och gröna skogar! Ring gratis, typ!
      Nä, den gubben går jag inte på.
      Men jag önskade slippa lägga energi på dom.
      Vilken som är billigast? Det kommer man aldrig underfund med. För det är så många faktorer att ta hänsyn till.
      Kram♥

      Radera
  2. Allt går att ändra bara viljan finns!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Alla försöker göra sitt bästa att tjäna så mycket som möjligt. Tyvärr lyckas inte alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart dom gör! Rövare och banditer!

      Radera
  4. Jag blir så trött på detta att man alltid måste leka fakturapolis, jag som inte kommer mig på att säga ifrån får oftast betala även om det är fel. Comhem lurade mig för ett tag sedan, lovade sedan att jag skulle få ringa för ett belopp och då visade sig att att de inte kom in för att kunna ge mig erbjudandet och då fick jag inget. :(
    Så nu undrar jag? HUR FICK DU TILL DET? KrameLuttarMedKärlekOchVärme!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, är det så! Jag kollar ALLTID fakturorna.
      Hur jag fick till det?
      Jo, jag har e-faktura och då får man ju den till påseende i datorn, precis som man får pappersfaktura.
      Jag har möjlighet att ändra i e-fakturan med utställrens tillåtelse. Så lätt så.....
      KrameLuttarBlötaOchBlåsigaSomFörEttKärleksHjärtaTillDig♥

      Radera
  5. Fina bilder! Jag har när det blivit fel på nån faktura blivit tvungen att betala den felaktiga fakturan först. De ansvariga brukar säga att de ska undersöka å korrigera i efterhand å tjatar man inte sedan på dem så glömmer de bort med flit att korrigera felet...
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Klart dom säger att dom ska undersöka och korrigera i efterhand, det säger dom till mig med. Men jag går inte med på det. Jag säger, att jag vill ha ändrat NU, kolla vad jag skrev till Kaisa om e-fatura, och då brukar jag få igenom det. Jag är bister.
      Kram♥

      Radera
  6. Hej i ovädret!
    Vacker bild att vila ögonen på.
    Har varit ute i ovädret i närmare två timmar.
    Ikväll är de jobb igen, hela helgen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejhej, ibland får man bara acceptera läget, klä sig rätt och gå ut! Om man måste, vill säga.
      Kram

      Radera
  7. Mohammed får väl komma till berget eftersom.... ;)
    Tråkväder här också =(
    Nu har jag "dealat" om våran hemmatelefon med telebolaget.
    Vi skall ha mobil hemmatelefon isf. det fasta. Det gäller att läsa på när man skall förhandla med dom. Puust...
    Fina bilder,som du har tagit!

    Önskar dig en fin och härlig dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad Mohammed hade med detta att göra, men shit same.....
      Jag har mobil hemtelefon, har haft det i två år, men det ska jag säga upp i november, för jag är ju ensam och då räcker det med en telefon, den vanliga mobila mobilen ☺
      Ja, ibland hjälper det inte att läsa på heller, dom luras alltid! Men men, en får testa.
      Tack, dagen är hittills bra! Kramis♥

      Radera
  8. Jag håller med! Man kan bli tokig på alla operatörerna:( jag har haft dem allihop. men måste säga att de som strular minst är 3! Jag har de som bredbandsoperatör! Och det är det bästa tycker jag!
    Kallt som 17 här i dag! Hoppas du mår bra! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, operatörerna är hala som ålar, och växer som svampar i skogen, och dyra som svin. Nu fick jag allt till det, haha!
      Nej, 3 hör nog till dom bättre, kanske. Har testat dom flesta i liten skala.
      Kallt här med, hösten är här, och jag mår bra. KRAM

      Radera
  9. Jag har övergått till kontantkort... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog bra, med finurliga, tar för sig även på kontantkortet, och det märker man inte.......

      Radera
  10. Jag har 3, fast med kontantkort. Fungerar bra.
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, mitt 3 fungerar bra. Det är bara jag som kollar siffrorna.
      Kram och trevlig helg tillbaks!

      Radera
  11. Ser väldigt mysigt ut!
    Fast de där jävla tre. De gillar jag inte alls. Håller på att bli av med dem nu. Snart är jag fri!
    Tycker att tre är ett av de sämre bolagen!'
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker alla telefonbolag är samma skrot och korn, ja...... alla vill luras. Lovar runt och håller tunt. Man får alltid va på sin vakt och kolla.
      Kramar

      Radera