torsdag, september 13, 2012

Allsångskul - Cottonfields



Alltså, det var såpass kul igår!
Vi var nog en 50 personer som skulle sjunga.
Komp till detta var 7 gubbar med allehanda instrument.
Att sjunga skapar så mycket känslor.
Både tårar, skratt, glädje och dans. Gemenskap.

Så till den bistra verkligheten, när jag skulle cykla hem.
Det var lite mörkt.
Cykellyset på.
Vantarna på.
Alltså, ingen sommar längre, bu.....

Denna sången "Cottonfields" har jag nog haft med förut i bloggen. 
Men det kan inte hjälpas.
Den var den vi avslutade en hel timmes allsång med.
Den var den jag blev glad i hjärtat och varm i kroppen med....
Så sjung, av hjärtat, sjung ♫ ♪ ♫ ♪

Idag är det kallt 7 grader, brrrr....
Men en stor SOL, som ska värma sinnet....
...och promenaden, vart den nu bär....
Sjung ♫ ♪ ♫ ♪

30 kommentarer:

  1. Cottonfields är en härlig låt! Javisst blir man glad av musik å att sjunga i kör kan jag tänka mig kan vara rätt så skoj... Soliga kramar idag ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det, den brassade vi på ordentligt i!
      Soliga kramar här också♥♥♥

      Radera
  2. God morgon!
    Javisst är de härligt att sjunga.
    Kyligt är de ute, här också. Men trevligt med sol och blå himmel. Sorgligt att den sommar som aldrig riktigt kom, redan är slut. Blir till att ta fram varmare kläder nu.
    ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon!
      Jag gillar inte att klä mig varmt, men inser att jag måste!
      Kram

      Radera
  3. Vi hade tio grader i morse så nog blev det kallt utan jacka. Men jag får skylla mig själv ;-)

    ´Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jacka tar jag nästan alltid - för säkerhets skull.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Denna låten har jag starka minnen ifrån. Att sjunga är befriande och glädjefullt. KrameLuttarFinasteVännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag gillade gruppen också, görmöcke!
      Jag skulle vilja tillägga att med befrielsen lossar lite sorg också, sen kommer glädjen!
      KrameLuttarFinasteKaisa♥

      Radera
  5. Kallt här nu också =(
    Men så kul att du gillade att sjunga med kören!
    Du kommer väl att fortsätta?

    Önskar dig en toppendag!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, brrr gillar inte kylan. Jag fortsätter i kören, ja!
      Det är elva gånger denna terminen.
      Tack, jag ska nu ge mig iväg ut lite.
      Kramis ♥♥♥

      Radera
  6. Cottonfields är en skön låt. Kan tänka mig det var drag när ni drog på den i kören. Det andra draget, höstdraget kunde vi gott vara utan. Brrr som sagt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ye, det var drag! "Nya" kompisen bredvid, vi skrattade så vi kiknade!
      Har varit ute en sväng, soligt - kyligt, ska ut igen, kram!

      Radera
  7. Va kul det låter. Å så får du träffa lite folk :)..Credens var favoriter en gång för länge länge sen hehe/Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp jepp, Bless, kul att se så många helt nya och okända ansikten, bara EN som jag kände igen från mitt gamla jobb /♥

      Radera
  8. Sång är så fantastiskt bra för både kropp och själ! Jag skulle vilja sjunga i en kör där kraven inte är alltför höga, utan en så'n där sjunga-bara-för-att-det-är-roligt-kör. Jag letar vidare, för det måste väl finnas någonstans här i närheten. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det säkert. Här har inte varit någon intagningssjungning heller.... dom litar väl på oss, fniss.....
      Det finns säkert något, kyrkorna brukar ha, om inte annat. Gospel. Kram♥

      Radera
  9. Det är roligt att sjunga! Tyvärr sjunger jag hellre än bra... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är glädjen! Glädjen i sången!

      Radera
  10. Jag sjunger i duschen, min röst lämpar sig inte för andra än mig själv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, det är så härligt att sjunga tillsammans!

      Radera
  11. Halloj!
    En hälsning från mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj själv! Får se vad du hittat på nu ;)

      Radera
  12. Tack Tack Tack älskade finaste Gerd♥ för alla värmande rader inne hos mej♥
    Vi hade frost inatt, vacker dag med blå himmel och en strålande sol, i morrn väntar reg i stora lass...
    En stor & värmande kvällskram♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, finaste Lena♥
      Klart jag tittar in till dig emellanåt och ser hur du mår♥
      Ni behöver alla tröstekramar♥

      Radera
  13. God natt önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Det blir nattabingen här strax, inte loftet, utan golvet *ler*......
      Kram

      Radera
  14. Underbar låt att sjunga till. =)
    Nu börjar det bli kallt och jackan har tagits fram.
    Kram och nattinatti, go´aste vännen min ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. 11 grader och regn, ingen större hit, det blir regnstället idag!
      Sjung av hjärtat sjung kramen ♥

      Radera