onsdag, september 12, 2012

Aktiviteter varje dag....


Jo, men det är bra, det passar mig!

Igår gjorde jag klart två stora kassar med kläder, skor och andra saker.
Dom har stått här i klädkammaren och väntat på att jag skulle få lust.
Lust att lämna över dom till "Frälsis".
Jag får liksom ta bilen, för det är i andra ändan av stan.

Men jag packade ryggan med lunchpaket och gjorde två flugor på smällen.
En sväng till Frälsis.
Åkte sen inte så långt bort, bara till Källby.
Parkerade innan båthamnen och gick runt där.
Gick ut på det långa näset, det blåste som bara den.
Gick vidare till badstranden.
Det blev några kilometer och maten smakar alltid gott ute i naturen.

Och nyponrosorna var betagande...
Och inte en "kotte" mer än jag.

Idag blir det ögonkliniken och sen till kvällen något nytt och roligt!
Kanske någon kommer ihåg vad det var?

22 kommentarer:

  1. Dessa luktar SÅ gott såg faktiskt vita på Rydö Golfbana häromdagen dom luktade och såg ut som dom rosa men jag har aldrig sett vita förut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har aldrig sett vita! Jag tycker nyponrosor är väldigt söta ;) ☺

      Radera
  2. Nej jag minns inte vad som skall ske på kvällen :O
    Lycka till på ögonkliniken!

    KrameLuttarTröttaMenKärleksfulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag behöver all lycka på ögonkliniken, provar ju synfältet igen.....

      KrameLuttarMedKärlekLiteOro♥

      Radera
  3. Önskar jag orkade med aktiviteter i din fart; det låter så skoj. Nej, jag minns inte vad det var du skulle göra ikväll. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, är aktiviteterna roliga, så... ögonläkaren är nödvändig, men till kvällen, så... ;)

      Radera
  4. Du ska fara å sjunga med kören idag ☺ Kram Kram ♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så rätt, så rätt, Simona! Kramkram♥♥

      Radera
  5. Du är ju bara fantastisk!
    Det måste vara skönt att vistas vid havet alldeles själv.

    Kören! Berätta sen hur det var...

    Önskar dig en skön och fin dag!
    Kramixen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var härligt vid vattnet och det blåste en del. Nu var detta Vänern, Sveriges största sjö, men icke helt ofarlig.
      Kören, ja!
      Men nu gör jag mig snart i ordning för en cykeltur!
      Kramixen (läste gång på gång vad du skrivit, läste först kramben, haha)♥

      Radera
  6. HA en härlig dag och sjung ur hjärtat!

    SvaraRadera
  7. Det är nyttigt att ha någon aktivitet varje dag.

    SvaraRadera
  8. Hej min vän♥ Jag har nyponbuskar vid gaveln av vårt hus. Det luktar ljuvligt. Jag snosar ner näsan där flera ggr om dagen när jag går förbi med kinesen. Men nu börjar det bli glest med rosor. Nyponen växer med knakande fart :)..Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt att fotografera nyponen också, det har jag gjort mycket.... ;) Kram♥

      Radera
  9. Jag har med massor av kläder jag skall skänka till frälsis! De gör så mycket för folket så tycker de är jätte gulliga!
    Hoppas du får en fin dag!/kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns helt rätt att skänka grejor dit! Det dom inte får sålt som Second Hand, kör dom ner till Lettland här ifrån stan.
      Solen kom nu! Är återbördad från 8 km cykeltur nu. Kram

      Radera
  10. Låter som en härlig dag!
    Vackra bilder du bjuder på.
    Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det var fint och roligt var det i kväll. Kram

      Radera
  11. Härligt! ♥
    Kram och natti natti!

    SvaraRadera