tisdag, september 11, 2012

Dansa Pausa



Idag är jag behagligt trött.

Ja, det var jag redan igår.
Trött.
Sovit konstigt i natt, vaknat tusen gånger med olika drömmar.
Drömma. Pausa. Drömma. Pausa.

Det har blivit en hel del nya intryck och möten med nya människor.
Jag kommer att skriva om det i min Pilgrimsblogg nu på förmiddagen.
 Finns HÄR!

Sen pausar jag från Internet och drar iväg ut.
Måste träna mina apostlahästar igen, pröva grejor jag har köpt.
Inget bestämt om vart jag drar, det får växa fram.
Det är skitväder, men sånt bestämmer jag inte över, inte ens i Spanien.

Dansa. Pausa. Vandra. Pausa. Dansa. Pausa.

Magiskt datum idag också.
11 september.
Tornen i USA 2001
Anna Lindh 2003
R.I.P.

32 kommentarer:

  1. Idag blir det ytteliggare en behandling med Bowenterapi tar nog någon runda också även om jag inte ska (såvitt jag vet) pilgrimsvandra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nytt för mig! Bowenterapi, hur verkar det på dig?

      Radera


  2. Sköt om dig och var rädd om dig!

    KrameLuttarMedModStyrkaOchGlädje

    SvaraRadera
    Svar
    1. KrameLuttarJagSkaTaVaraPåMigSjälvTackGlädje♥

      Radera
  3. Va, var det den 11 september som Anna Lindh blev mördad? Det mindes inte jag.
    Idag ska jag till doktorn. Ingen träning för mig. Tja, det blir det ju inte annars heller för den delen.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag minns dessa 11 september.... år 2001 satt jag med Sigge här i soffan och såg dessa flygplan på TV.
      Två år senare befann vi oss på ett hotell i Dublin och fick höra på TV om Anna......

      Kram♥

      Radera
  4. Detta datum kommer man alltid att minnas! En jobbig dag alla kan relatera till.kram

    SvaraRadera
  5. Trist väder hos mig med idag. Jag minns den 11 september både 2001 och 2003. Så fruktansvärt liksom! Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller att göra det bästa av den här dagen, trots allt!
      Glädje och kramar♥♥♥

      Radera
  6. Man vet exakt vad man gjorde 11/9 - 01. Men idag är även en glädjens dag då journalisterna i Etiopien äntligen får komma hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hörde detta på radion!
      Glädje glädje!!!♥

      Radera
  7. Sömn: Du går väl igenom dagens händelser på natten ;)
    Hoppas att alla "grejor" är bra när du skall testa dom!
    Gå försiktigt, speciellt om du promenerar själv...

    Önskar dig en bra och fin dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är väl så man bearbetar, fast det var mera spöken i natt, haha!
      Jag är tillbakakommen från naturen..... hemma och sliter mitt hår. Skojar.
      Kramis♥

      Radera
  8. Trött är bara förnamnet för mig. Jag vill bli frisk!! Kram kram Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du sjuk? Jag får besöka dig i ditt blogghem..... kram

      Radera
  9. Har också sovit dåligt inatt. Så idag blir det nog inte mycket gjort.
    Men imorgon är en annan dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte gjort så mycket heller, men jag har varit ute en hel del!

      Radera
  10. Hoppas att du sover bättre imorgon! Aldrig kul när sömnen blir förstörd!
    KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är hoppet man lever på, sa loppan.
      Kramar!

      Radera
  11. Kram till dig från mig ♥

    SvaraRadera
  12. Ett speciellt datum i dag men vi får inte låta det onda ta över...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, och det hände ju lite gott idag med, journalisterna kom hem till Sverige.
      Kram

      Radera
  13. och jag opererade min ena höft exact för 11 år sedan idag!! Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket elvigt (11)! Kram♥♥♥

      Radera
  14. Den låten är jättebra, o den är så skön att powerwalka till, stoooora bestämda kliv.. Älskar att gå i takt med musiken.
    Ha en mysig kväll. kram kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, t.o.m. prästen som jag åkte med till Pilgrimsträffen pratade på den här låten, hans barnbarn nynnade visst på den *ler*, ja den är skön. Kramkram ♥♥♥

      Radera