lördag, september 29, 2012

Må Bra i Lidköping 29 september


En stor satsning på Lidköpings aktiva föreningsliv på stan.
Testa träningsmaskiner, luftgevärsskytte, streetbasket, delikatessmarknad, uppvisning av Brazilian jiu-jitsu, lär dig hjärtstart, smakprover, föreläsningar, kanotvisning, stadslopp för barn, pingis, zumba med Sirius Sportsclub, Musikuppvisning, boxning, hundraskavalkad m.m.
Visst låter det trevligt att visa mina barnbarn detta?
Om inte vädret fanns, haha!
Vi får väl se.
Det finns att välja på i alla fall!
♫ ♪ ♫ ♪ ♫
Varför jag spelar Judy och Pernilla Andersson?
Jo, bara för att jag hörde den låten på Karlavagnen, tyckte den lät bra.
Solsken, ljus, kärlek och glädje!

20 kommentarer:

  1. Önskar att det fanns långt mycket fler uteaktiviteter i min stad. Men det finns det inte... I helgen har min stad en aktivitet som heter Nordsken. Alla i Sverige som är spel/ datanördar kan komma till detta. Det är ett lan där de är vakna och spelar "utan att sova" hela helgen... Men det är som sagt inte nåt som jag kan eller vill gå på - och om man ska dit å kolla måste man betala inträda för det. Pernilla Andersson å hennes musik å sång har jag lärt mig mer å mer att tycka om. Tyckte inte alls att hon sjöng bra första gången jag lyssnade på henne... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta med musik är ett fenomen. Jag säger samma som du. Hade jag lyssnat på denna sortens musik för ett år sen, hade det blivit "stäng av!" och då ville inte jag höra mer.
      Nu matas jag med allehanda, för radion är mitt sällskap och då kan jag komma på mig själv, att "det här är ju bra!"
      Kram♥

      Radera
  2. Vad mysigt ni har så mycket aktiviteter i staden.Blir nog kul för er! Här är det faktiskt lite solsken i dag, men kallt! Hoppas ni får en fin dag.kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi har haft en sjusärdeles fin dag idag! Kram

      Radera
  3. Smaken är som baken, pernilla andersson är en artist som jag inte gillar. Jag tycker inte att det är något drag i hennes musik

    Önskar dig en bra lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är så sant och man får lov att tycka olika, absolut! Tänk om vi tyckte lika, då skulle vi dra i samma saker jämt, det skulle bli osämja!

      Radera
  4. Gillar Pernilla..
    Mycket att välja på, bra att få prova om det är något som lockar.
    Ni får ha en mysig Lördag :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du finaste Bling! Ja, vi har haft görtrevligt! Kram♥

      Radera
  5. Brukar åxå lyssna på Karlavagnen ibland, fast jag tycker att det var lite bättre förr...
    Benny Anderssons ork med -det är vi ändå- är verkligen ur bra!! gillar Pernilla och Stiftelsen och.... ja du har bra musiksmak! ;)
    Hoppas ni har "bra" väder ida, men det såg inte så ut på kartan hu hu... vi har bara regn...
    Har inte haft ork att hälsa på här på ett tag, (eller hos någon bloggvän) kraften har sinat... men dina ord inne hos mej är så underbara, och jag suger åt mej av dom♥ Tack Tack♥
    Varmaste kramen♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket var bättre förr, det kan jag gå i god för!
      Ja, du vet, jag har ett hjärta som brinner för djuren! Och nu har jag haft lilla dvärgpudeln Molly här ett par dagar..... ljuvligt! Kram♥

      Radera
  6. Hoppas det inte regnar på er hela tiden utan ni hinner vara ute en hel del!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, mestadels var det sol, så vi hann lite. Kram

      Radera
  7. Hoppas vädret skärpte till sig, för det lät verkligen trevligt :-)

    SvaraRadera
  8. Å så mycket roligt dom har där i "din" stad.
    Det där skulle vara roligt att prova på (det mesta).

    Önskar dig en skön kväll!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är absolut en trevlig stad med mycket fika och kondis och annat som tillhör det som gör livet värt att leva!
      Kram♥

      Radera
  9. Det låter skoj! Undrar varför de aldrig ordnar något liknande där jag bor. Här är bara evenemang för studenter, och bland de ungdomarna platsar man ju inte. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att dom är rätt så pigga här i Skaraborg och det tackar vi för! Kram♥

      Radera

  10. Tittar in med en GodNattKrameLuttFinasteDu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. KrameLuttarKommerHärOcksåNattaBingenNu♥

      Radera