söndag, september 30, 2012

Mor- och mormorshjärtat saknar......



Jag saknar er, mina fina barn och barnbarn!
Tack för att ni förgyllde min tid över helgen!
Och lilla Molly-voffsan!

"Börja om" av Johan Boding.
Ja, så sant.
Jag har fått börja om mitt liv. Och det är intressant. Inte bara sant.
Även om jag är ledsen många gånger och sorgen kan slita mig i stycken, så måste jag blicka framåt.
Och det är faktiskt lite kul - och mycket spännande.
Det är inte på något vis kört.
Svägerskan sa, när jag berättade om allt jag gör, att "du har ju fått ett riktigt socialt liv!"
Jodå, jag är inte den förlamade, förgråtna, sökande, längre.

Kanske jag ska ut och vandra idag? Eller nåt.
Jag, ensam vandringskvinna......
Tänk, det är konstigt. När min man och jag var ute och vandrade, då kunde vi ibland se en ensam vandrande kvinna, som tog sin fikapaus. Och då tänkte jag alltid, så synd för henne, att inte ha sällskap vid fikat!
Om jag såg en man, likadant, nää, inget konstigt med det.
Undrar jag, vad dom tänker om mig. Om dom tycker jag är en stackare, eller också tycker dom jag är strong?

Man har sina bilder och föreställningar.
Vad tycker du, ska jag inte fråga, för det är en ledande fråga, fniss......
Såg Körslaget igår igen, oj - vad jag gillar!
 ♥  ♥  ♥ Kärlek, Ljus och Värme till alla frusna själar ♥ ♥ ♥

19 kommentarer:

  1. ♥ ♥ ♥ saknar,,,,,tänker,,,,,,,,,,ja du vännen,,,,,önskar dig en bra dag,,, ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. Du tänker så rätt och har en så positiv inställning!

    Kram

    SvaraRadera

  3. Man har det bäst om man inte tänker så mycket på vad andra tycker...
    Jag minns att jag förr i världen inte ens kunde gå och äta lunch ensam, men idag är det inte samma sak, men visst är det trevligt med sällskap.

    KrameLuttarOchVisstUpptäckerManNyaSakerOmSigSjälvNärManEnsamVandrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, och egentligen gör jag det inte heller, tänker på vad andra tycker. Blir bara en sådan där fundering IBLAND.

      KrameLuttarJagVetDetÄrNyttigtLäraKännaSigSjälvMen...♥

      Radera
  4. Jag tycker att ensamma vandrande kvinnor är stronga. Man ÄR strong om man trivs i sitt eget sällskap och inte alltid måste ha folk omkring sig. Se'n tycker jag i och för sig som Kaisa också att man inte ska fundera på vad andra tycker.

    Stor kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man är strong om man går ut själv TROTS att man inte vill det!
      Jag är nog lite ensamvandrare ändå. Det är just måltiderna, bara....
      Kram ♥

      Radera
  5. Jag tycker ofta det är skönt att vara ensam, det är sällan jag saknar sällskap.
    Nu ljög jag lite, ibland saknar jag mina bloggvänner när de inte har kommenterat i min blogg.
    Jag är en riktig ensamvarg, men kan vara social när situationen kräver det.

    Jag tänkte ha en bloggträff i Stockholm till våren. Är det något du är intresserad av?
    Kan jag i så fall lägga till dig som vän på Facebook, eller vill du att jag aviserar något i din blogg när det blir dag?

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé med en bloggträff! Det har varit några under årens lopp, men jag har aldrig deltagit.
      Jag har träffat några bloggare, en och en, så att säga, men aldrig i grupp.
      Så länge, så säger vi som så att du aviserar mig här!
      Ha de gôtt, nu ska jag äta köttfärspaj, egen.

      Radera
    2. Jag tror inte att vi blir så många. Troligen bara 2-3 tanter.
      Helt OK att avisera i din blogg. För jag vet inte hur länge jag har kvar mitt konto på Facebook - det är bara en tidsfråga innan jag försvinner därifrån

      Ha det bra tills vi hörs igen

      Radera
  6. Vad andra tycker och tänker behöver man inte bekymra sig för. Hur man hanterar ensamheten ligger ju hos en själv vid ens egna värderingar och synsätt. Att vara "ensam" behöver inte vara en svaghet. Tvärtom! Det ligger en styrka i det. En egen inre rikedom ♥
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina ord från dig, tack, tänkvärda!
      Kram

      Radera
  7. Lika bra att vandra dig i form - det är ju snart dags... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, du är realist, det är snart dags, juuu!

      Radera
  8. Visst är det roligt med barn och barnbarn!
    I morgon har våra småtjejer lov från skolan, då ville dom följa med oss till Flen för att hämta lägenhetsnycklarna! Kul med lite sällskap =)
    Du har varit och är ff. fantastisk duktig med allt! Det är bra att du är aktiv!

    Lika bra att önska dig god natt på en gång eftersom det är så sent nu, och sussa gott!
    Kramis ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir nog strax sänggående här också. Ny dag i morgon och två ärenden och ett möte!
      Ja, jag vill ha aktivitet dagtid....
      Kramis♥♥♥

      Radera
  9. Åååå vad du är sprudlande!! :))
    Vi är nog ganska så olika du & jag i våra själar, jag är inte lika framåt som du, & tror? att jag kommer grubbla & sörja länge... men det måste vara bra mycket hälsosammare att gå vidare!...

    Om jag såg en ensam vandrare (kvinna eller man kvittar)? tja.. då skulle jag tänka, -stackare som inte har en hund med sej!! ;)

    Förstår att ni myst hela släkt bunten!♥ men måndag kallar med jobb & skolor... & livet går vidare...

    Kvällskram♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Lena, jag sörjer jättemycket och tänker, riktigt fastnar i tänket, många gånger. Det handlar mycket om TIDEN som har gått också.
      Fast ganska så tidigt högg jag tag i mig själv och tvingade mig till beslut, jo det gjorde jag.
      Du har så rätt, klart det ska vara med en hund på vandringen! Men, jag fixar inte det.
      Ja, livet går vidare och snart så lyfter vingarna till ett annat land. Kvällskram och nu MÅSTE jag under täcket!♥

      Radera