måndag, september 17, 2012

Raskt till Bibblan idag 17 september!

Jag, med många andra, ska hjälpa Bibblan att flytta!

Fr.o.m. idag får man långtidslåna ända tills början på februari.

Jag har reserverat ett stort antal böcker.

Bibblan stänger för flytt 2 november och öppnar igen 28 januari 2013 och då i det ombyggda/tillbygda vackra huset, där en gång i tiden jag jobbade i 8 år, innan jag avtalspensionerade mig och myndigheten samtidigt flyttade till nya lokaler vid Rörstrand.

Ja, som synes är det fullt ös i nya bygget, detta foto tog jag härom dagen.

Det ska bli Konsthall också.
Och en hel del nya lägenheter.
Ligger fint vid Gågatan, som är tämligen nyrenoverad och fått värmeslingor under plattorna på marken. Härligt på iskalla vintern.

Annars är det en helt ren och fri dag, härligt!
Det regnade småspik inatt, men nu skiner solen!

Jag gör som loppan, lever på hoppet! Och med ett öppet sinne!

Har läst ut Alkemisten, så nu vet jag ♥






Bilden lånad från "Kreativ insikt"

18 kommentarer:

  1. Så fick vi göra en sommar/höst och jag och ungarna lånade varenda Bert och Sune-bok som gick att hitta och plöjde på semestern. Härligt att kunna läsa utan stress :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte så dumt. Nu ska jag samla mig och kila iväg och låna två beställda böcker, resterande aviseras efterhand.
      Ja, vintern är räddad ;)

      Radera

  2. Det är sant, att man formar livet efter hjärtat...Idag formar jag dagen efter regnet som började just nu.. :)

    KrameLuttarFinaDuHoppasDuHittarMassaBraBöcker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är glad att solen tittat fram, jag vaknade till spöregn, men nu så.
      KrameLuttarDrarTillBibblanKärlekBöckerAllt♥

      Radera
  3. Vårt är också under ombyggnad men nu är det snart dags för invigning! Ska bli trevligt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar böcker och bibliotek! Har själv alltid drömt om att ha ett äkta bibliotek och en brasa hemma, så där gammaldags.
      Kram

      Radera
  4. Va bra med lång lånetid och en toppengågata.. smart med värmeslingor :)
    Alkemisten är bra.
    Ha en bra start på veckan
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har nu varit ute på min sväng på stan och ärendena är gjorda!
      Kram♥

      Radera
  5. Alkemisten är bra, även om jag nog tycker att Jag satte mig ner vid floden Piedra och grät är hans bästa. Vad är det du vet? Mmm, värmeslingor i golvet är det bästa jag vet. Mumma för frusna människor. Skönt att ha många böcker hemma. Jag tänkte beställa en bunt på Universitetsbiblioteket. De har rätt mycket böcker som Stadsbiblan inte har. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina tips om böcker, Piedra!
      Värmeslingor i golvet är toppen, fast här pratar jag om i gatan, kanske jag uttryckte mig otydligt....
      Vad jag vet? Jag förstår mitt inre bättre.
      Kram♥

      Radera
  6. De bygger visst bostäder överallt nu! Här med men bara bostadsrätter överallt! De borde bygga mer för ungdomar tycker jag och vanligt folk som faktiskt inte har råd att köpa! Vad roligt att hjälpa biblioteket att flytta! Ha en bra dag och var rädd om axeln- kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, axeln ska till sjukgymnasten i morgon f.m. ;)
      Tråkigt nog så blir dessa lägenheter med all sannolikhet dyra, dom ligger i centrum.
      Kram♥

      Radera
  7. Det var många år sen som jag utnyttjade bibblans tjänster.
    Har mitt egna bibliotek hemma, och föredrar att läsa böcker som ingen har läst före mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en del resonerar så. Jag har väl både och.
      Jag tycker bibblan är förträfflig och inte minst gratis.....

      Radera
  8. Nämen.... jag har ju inte varit hos dig idag =(
    Ja ja, det är inte lätt att bli gammal ;)
    Oj, då har det kanske varit full upp idag då för dig med flytten.
    Då kanske du blir riktigt trött till kvällen.. fysiskt.

    Önskar dig en skön kväll!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej nej, inte så farligt, det är bara symboliskt ;)
      Jag lånade ett gäng böcker. Men ni har det väl värre, som flyttar helt bohag!
      Solig skön kväll till er också! Kram♥

      Radera
  9. Så kul att hjälpa till med det =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får alla kommuninvånare göra! =)

      Radera