tisdag, oktober 23, 2012

En sann pilgrim

Här är märket för Caminon.
Musslan.
Den visar vägen.

Jag ska försöka göra en verklighets berättelse i min Pilgrimsblogg
http://geddfishpilgrim.blogspot.se/

Jag har inte uppdaterat varken Blogg eller Facebook något nämnvärt. Jag gick in för min inre resa och lät internet vara. Får erkänna att jag gjorde några försök, men dom misslyckades.
Fanns ingen fungerande WiFi.
Jag fick inte ens iväg mms. Men sms till barnen funkade superbt och jag tackar för all uppmuntran som jag läst från er alla.

Och - jag har rönt väldigt mycket kärlek, långt mer än jag kunnat ana!

30 kommentarer:

  1. Jag tycker nog själv också att man om möjligt ska låta bli den yttre världen i form av datorer och mobiler, då de kan störa den inre resan.
    Låter underbart med all den kärleken du rönt!
    Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har mest skrivit dagbok, faktiskt......
      Så många kramar som jag har fått av i grund och botten okända människor men med hjärtat på rätta stället!

      Och, Tack, Piedra, för din uppmuntran i brevlådan!!!! SÅ vackert!

      Kram♥♥♥

      Radera
    2. Hade tänkt skicka ett kort innan du åkte egentligen, men jag hann inte göra något. Så kom jag på att jag kunde göra ett välkommen-hem-kort istället. Kul att du tyckte om det! Kram! ♥♥♥

      Radera
    3. Ja, tack igen, Piedra, det blev ännu bättre att få det när jag kom hem!!! Så rätt det blev! Kram ♥♥♥ fina du!

      Radera
  2. Va kul att du är hemma igen antar att allt gått bra ska med intresse läsa allt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo allt har gått bra, inte ett uns ont i fötterna!

      Radera
  3. Ska bli intressant att läsa om ditt äventyr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Det kommer så småningom i små bitar!

      Radera
  4. Välkommen hem!
    Ska bli spännande att läsa om din vandring.

    Ja, det är kul att sitta och pyssla med bilderna i iPhonen, det är enkelt och fort går det bra man har bestämt sig för hur man vill göra :)
    Ha de gott!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, jag ska skriva lite då och då i min Pilgrimsblogg. När jag "landat".

      Jag får nog ta och skaffa mig en bättre mobil än min Samsung Basic.....
      Kramar!

      Radera
  5. Åhh välkommen tillbaka kära vän. Jag har tänkt på dig..Hade värk i axlar så infernaliskt, då täänkte jag hur skulle jag orka bära en ryggsäck på 8-9 kilor på en vandring?..Jag förstår att du gjort en "Resa" min vän..Jag har däremot gjort två resor genom talböckerna liggandes i min sôffa ;)..Så det finns olika sätt att gå pilgrimsväg..kramom/Blessings♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jag kunde inte heller bära min rygga på 10 kg mer än en dag. Den fick åka biltransport mellan ställena.... Kram♥♥

      Radera
  6. Välkommen hem!er fram emot att l'sa om din resa i Pilgrimsbloggen!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har tänkt på dej Gerd och den inre resan du har gjort är en upplevelse och ett äventyr som kanske har gett svar på många frågor. Tankar som har svävat fritt och gått både i tillbaka i tiden och till nuet som du lever i just nu.
    Väntar med spänning på att läsa om din pilgrimsresa, men det innersta i din resa, tror jag att du behåller för dej själv. När man vandrar och går i timmar finns det mycket som dyker upp, mycket som varit väl gömt i de innersta skrymslena. Både glädje/lycka/sorg/frustration, ja alla känslor dyker upp. Märkligt är att alla känlsor är välkomna.

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag visste att du tänkte på mig!
      Min inre resa behåller jag mycket riktigt för mig själv. Åtminstone till störst delen.
      Jag blev förvånad att det inre blev annorlunda än vad jag tänkt mig. Och jag upplevde en obeskrivlig kärlek från människor och jag fick precis allt som jag behövde, inte ett uns mer eller mindre.
      Kraaaaam♥

      Radera
  8. ♥♥♥♥♥ VÄLKOMMEN HEM ♥♥♥♥♥

    Nu ser jag fram emot att läsa med spänning om allt du fått varit med om och vilka tankar detta väckt hos dig.

    KrameLuttarModigaFinaOchKärleksfullaDu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! ♥♥♥
      Ja, jag ska se till att få tecknat ner några rader varje dag i Pilgrimsbloggen.

      KrameLuttarKärlekIMassor♥♥♥

      Radera
  9. Det är helt rätt att strunta i internet i vissa lägen - särskilt när det krånglar ;-)

    Välkommen hem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Det är inte därför jag vandrade, jag vandrade för att stärka själen. Men viss kontakt vill man ändå ha med nära och kära!
      Tack för välkomnandet! Och jag vet att du hade sol när vi hade regn *ler*

      Radera
  10. Internet kan man behöva vila ifrån ibland. Det finns viktigare saker...LIVET
    Kraaam ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, LIVET är viktigare och att MÅ BRA! Kram ♥

      Radera
  11. Internet & co kan gott och väl ligga nere när man är ute och reser och har annat att göra =)
    Skall titta i din andra blogg nu.
    Välkommen hem förresten!

    Sov gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Marit. Så är det. Kram och jag kommer sova gott i natt igen, det vet jag ♥

      Radera
  12. Hoppas din resa var bra och skön! Godnatt kram från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, resan var bra och den var krävande och kämpig, men gav så mycket tillbaka, så man kan säga att den var skön! Och inte har jag ont nu heller, varken då eller nu - i fötterna. Kram

      Radera
  13. Visst ska man tillåta sig att rå om sig själv och koppla av utan tanke på datorer, internet eller mobiler.
    Förr semestrade man verkligen! Vi åkte iväg på charterresor och hade ingen aning om vad som hände i världen på den vecka vi var borta. Det var total avkoppling!
    Nu ska jag kolla din Pilgrimsblogg och se om du uppdaterat där.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag struntade fullkomligt i världsnyheterna, jag bara var.
      Jag gillar ju internet och dess faciliteter men det fanns gränser nu, denna gången.
      Kram! ♥

      Radera
  14. Ska bli så spännande att läsa om din resa :)

    SvaraRadera