torsdag, oktober 11, 2012

Höst i Minneslunden


Så vackert det lilla vattenfallet är....
En otroligt rofylld och andrumsrik Minneslund.


Än så länge står sig blommorna vid den lilla dammkanten.
Jag har ju bara upplevt denna Minneslunden vår, sommar och höst.
Men förstår, att det blir en vintersmyckning lite längre upp, ovanför trappan.

Ja, vi var där igår. Jag och lilltösa. 
Efter det att jag varit till tandläkaren, sjukgymnasten och vi sen besökt torghandeln och diverse affärer i centrum.
Det blev en mentalt häftig dag med Allsångskul i sluttampen. Jätteskoj.

Sen "Bonde söker fru" - gillar dom olika bönderna, något speciella, särskilt kameluppfödaren.
Dom kamelerna har vi åkt förbi ett antal gånger.......
Och så Trinnity och Susannah stylar om Sverige. Dom var i Ystad igår.

Många järn i elden, om man så säger.
I vanliga fall har jag inte så många uppdrag per dag. Man är väl panchis!
Max ett ärende per dag!
Och idag är det banken, i morgon bolaget - äh, skojar.......

Jag cyklar snart ut i kylan. Solen skiner lika fint idag, som igår.
Kopp kopp, för min lilla kaffetår.
♥...♥...♥

14 kommentarer:

  1. Bilderna visar en vacker och fridfull plats ♥ Jag ser inte Bonde söker fru och inte Trinnity och Susannah heller. Idag ska jag ta det lugnt och bara vila mitt huvud och nacke. Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fridfullt..... i början grät jag floder, men nu är jag bara betagen av det vackra. Kram♥♥♥

      Radera
  2. Våran minneslund är mycket vacker. Jag var där förra året och tände ljus för mormor och morfar och min kusin.
    Mormor och morfar har jag i minneslunden på Skogskyrkogården i Jönköping och min kusin finns kyrkogården på Bohus-Malmön.
    Har ju ingen bil så då är det bra att man kan gå hit.
    Fina och stämningsfulla bilder!
    Ha en bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, vår minneslund är vacker och så nära. Jag brukar cykla dit.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Så vackert det är vid er minneslund. Åke ville också ligga i minneslund, men i Fröjel finns det ingen, så det fick bli urnsättning på hans föräldrars grav i stället. Jag hoppas han är nöjd med det!

    Bonde söker fru tittar jag också på och den där kamelbonden är ju så charmig så hans kvinnor verkar helt nippriga av kärlek.

    Nu har vi mycket att stå i Gerd! Jag har tvättat min sommarjacka som blev smutsig när vi var på Fårö och nu ska jag stryka den. Sen väntar panchisarna på mig.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kamelbonden, ja... fniss. Kvinnorna är hopplöst nerkärade i honom, verkar det som.
      Japp, vi har att stå i. Det blir nog packning i morgon, just nu har jag minsta dottern här, vill umgås, ju! Kram

      Radera
  4. Så vackert det är i minneslunden. Fina bilder!
    Jag gillar att besöka våran minneslund och dit skall jag...
    Oj så mycket du gjorde igår! Aktiva damen =)

    Önskar dig en fin dag idag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är aktiv så det förslår. Får se om jag hinner med bussen till Arlanda *ler*
      Tack och kram♥

      Radera
  5. Det var en ovanligt vacker minneslund. Minneslundarna i våra trkter är inte mycket att hurra för men denna var verkligen så fin!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är visst känd för att vara så vacker. Kram.

      Radera
  6. Gud vilka vackra bilder. När åker du? KrameLuttarMedKärlekGlädjeOchGodFormTillDInVandring!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaisa lilla, jag är så trött. Men det ordnar sig.
      Jag åker jättetidigt i övermorgon lördag!

      KrameLuttarOchTacksamhet♥

      Radera
  7. Vilken vacker plats!
    Du man behöver inte vara panchis för att känna att en sak om dagen räcker. Jag känner så redan i 35års ålder, idag har det varit många saker och dessutom jobbar jag natten nu...

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag tror säkert att ungdomarna av idag är så uppbokade och har så många strängar på sin lyra, att det lätt kör ihop sig.
      Platsen är underbar..... kram

      Radera