torsdag, oktober 04, 2012

Kanelbullens Dag o Elvis ♫♪♫♪ Good Luck Charm


Kopp, kopp, kaffekopp, ingen kanelbulle än...
Kanelbullens dag har tydligen funnits lika länge som jag bott i Lidköping!
Sedan 1999!

Igår var det en hektisk dag, inte stressande, men fullt ös.
Det kändes nästan som när jag jobbade och kom hem och tog andra skiftet.
Jag gillar ju att ha häcken full, bara jag har klara puckar och få rå mig någotsånär själv.
Kvällsaktiviteten var ju avgjort den roligaste.
Det är inte ett dugg svårt att cykla iväg i regnstället med droppen dripp och droppen drapp i ansiktet...
...när jag vet, till vad, och något kul. Som Allsångskul.
Herre Gud, vilket riv! Smakprov i videon!
♥ ♫♪♫♪ ♥
Idag har jag stryktvätten.  Sen gör jag vad jag vill. Det gör väl panchisar, i stort sett! 
Sen, så... till kvällen en rolig aktivitet igen!
Gratisbio med gratisfika!
Vi ska se "Svart katt, vit katt".
Det är Bibblan i samförstånd med Studiefrämjandet, så det blir lite socialt snack också.
Det är la bra?

32 kommentarer:

  1. Gratis bio och gratis fika låter väl toppen!
    Kanske en kanelbulle på det :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, inte dumt. Jag vet inte vad vi får för fika. KAN vara kanelbulle...
      Kram

      Radera
  2. Godmorgon! Först här hos dig i dag igen! Minns när kanel bullens dag kom! Jag bakar inte i dag men bakade en äppelkaka i går! Hoppas du får en fin dag med många kanelbullar! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvåa, Pam, med en minut emellan! Ni tryckte nästan på en gång på publiceraknappen!
      Idag blir en vacker dag, I am sure.
      KRAM

      Radera
  3. Elvis "sämre" kan iallafall jag BÖRJA,sluta eller ÖVERHUVUDTAGET låta min dag gå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad var andemeningen, Kurt? Ha´re gott!

      Radera
  4. God morgon!
    Kanelbulle ja. Kanske man ska unna sig en sån då idag. Håller ju på med en sockerreducerad kost just nu, pga misstänkt matallergi bla, men man kan väl få göra ett undantag ibland ;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag! Jag äter inte mycket socker öht, men en bulle någon gång, skadar inte. Kram

      Radera
  5. Tänkte köpa kanelbullar till dagens ära men kommer dock inte göra det, tror jag :O

    Social samvaro är nyttig både för kropp och själ, jag har fått lite för lite av det de sista veckorna, har mest pratat med penslar, skrapor och tapeter....

    KrameLuttarMedKärlekVärmeOchLjus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper heller inga. Har i frysen, bakade på COOP.
      Det sociala är superviktigt. Ut, ut!
      KrameLuttarMycketVärmeTillDigStrykjärnetÄrSnartHett♥

      Radera
  6. Idag ska jag baske mig slå till på en kanelbulle, eller två :-)

    Dina planer för dagen låter toppenbra! (utom strykningen... ;-) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst, tur man inte får stryk varje dag, hahaha!!!!

      Radera
  7. En bra låt å en bra sjungande artist ☺ Trots att det är kanelbullens dag så blir det ingen kanelbulle för mig idag. Allsång å gratis bio på en å samma vecka - vilken tur du har att du får ha en massa skoj under flera dagar denna vecka "ler". Regnar i massor gör det hos mig idag, blir att stanna inomhus tills det slutar. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Simona, för dina rader, nu är det vardagssysslornas tid innan utegång i det skapliga vädret!
      Kram♥

      Radera
  8. Härliga planer! Kanelbullar och Elvis,,,,,inte dumt,,,,

    ♥kram o ha en bra dag,,,,

    SvaraRadera
  9. "Svart katt, vit katt" och "Zigernarnas tid", jag bara älskar dom filmerna!
    Här har det inte blivit någon kanelbulle än, men dagen är lång...

    Önskar dig en skön och regnfri dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nej det blir nog inget regn idag och jag ser fram emot kvällen och samvaron! Kramis♥

      Radera
  10. Inte så dumt alls med gratisfilm! Det händer ju inte var dag precis. Önskar dig en trevlig filmstund! Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, det blir till kvällen. Halv sju. Nu ska jag snart leta lavendelprodukter. Kram♥

      Radera
  11. Gillar kanelbullens dag. En dag vars ändå syfte är att äta gott. Kanelbullegott.
    Hähä.
    Har inte sett svart katt vit katt, men den låter bra, säg gärna vad du tyckte om den sen!
    KRAMAAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, det ska jag. Säga. Om filmen.
      Solen skiner, jag får nog gå ut igen, har varit ute och cyklat förut. KRAMAR

      Radera
  12. Ohh Yeah..;)kan inte jag få lite energi av dig männska hehe..Kramom../Bless♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Energi? Jomän, det sprutar, haha! Men nu så har jag ätit, kassler och en massa blomkål, så nu är jag så stinner, måste ut, kram♥

      Radera
  13. Åhh vad bra han är Elvis, och kanelbullar är sååå gott :)
    Elvis finns i skivsamlingen, men inte en endaste kanelbulle i frysen :)
    Ja ja, jag får väl baka nån dag...
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma, fina du! Nu har jag varit ute och promenixat och cyklat igen och snart blir det filmtajm här i stan, på Studieförbundet inkl fika.
      Kram!

      Radera
  14. Läser gårdagens inlägg & skrattar åt din härliga glädje! :)))
    Kanelbullar gillar jag INTE! eller, bara mammas, fast numer kan jag inte äta dom då jag äter glutenfritt, eller det finns glutenfria, men har inte haft lust att smaka dom ;)
    Bilar ja... en gång för måånga år sedan, skulle jag fylla på olja i motorn, fattade inte hur i all sina dagar man skulle få ner oljan i det lilla hålet stickan satt? men jag lyckades, men det tog sin tid & var med stor presition... fast efter 10 mil bolmade bilen så jag trodde den brann! men jag hade "bara" spillt olja på motorn ha ha... gissa om gubben som är mekaniker fick sej ett skratt? ha ha... ;)
    Kram kram!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl härligt att få skratta och lite bortgörningar kan man ju få bjuda på, haha!
      Nyligen hemkommen från Filmtajm, bidde ingen kanelbulle men väl annat gott. Kramkram♥

      Radera
  15. Åkte tillbaka till England "en dag för tidigt" för att få mumsa i sig en kanelbulle. Kom hem efter ett i nattr och tina en bulle från frysen glömde jag helt bort idag.♥

    SvaraRadera
  16. 2a i går! Och Sist i dag...kanske? Godmorgon Gerd! Sover du? Hoppas din fredag blir bra! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, tvåa igår och sist idag, men jag har nytt inlägg, skynda didg! Kram!

      Radera