fredag, november 30, 2012

Bella notte


En fin julsång, en som vi kanske ska sjunga på "Musik på stan" nu på söndag, vi får se...
Måste bara skriva om en Event, som inträffade när jag skulle möta upp min väninna i måndags.

Jag hade satt mig i väntsalen på Resecentrum för att invänta hennes buss.
Bredvid mig placerar sig en ung man.
Jag tittar inte så noga, men en annan man tittar desto mer.
Han går fram och frågar: Gjorde detta ont?
Han menade den omfattande piercingen som den unge mannen utsatt sig för.
Han hade 6 pärlor runt munnen och på munnen, två på varje öra och en stor i varje örsnibb.
Dom pratade glatt med varandra och jag "la mig i" och frågade lite jag med.
En helt vanlig trevlig snygg man, med alla dessa utstyrslar......
Högt skolad och eget företag inom IT.
Varför, frågar jag mig.
Och här svälter folk i världen....
Jag får aldrig svaret på frågan. Och det kvittar.

Kärlek.
Lady och Lufsen.
Spaghetti.
Och jag är på vift hos nära och kära!

13 kommentarer:

  1. Ibland undrar jag om de själva kan svara på frågan varför de piercar sönder sig. Kram! ♥

    SvaraRadera

  2. Varför,jag tror vi vet svaret!

    Det är verkligen en ny tid vi har att möta, men egentligen är det bara lite annorlunda upprepningar.

    FredagsKrameLuttarFinaÄngelGreddis

    SvaraRadera
  3. Det är så fult med piercing.
    Men det är helt ok med örhängen, ett i varje öra

    SvaraRadera
  4. En av mina favoriter blir nästan tårögd numera!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du har det riktigt trevligt där du är!

    Önskar dig en trevlig och fin dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Människor som piercar sig är människor som b.l.a vågar sticka ut, men också människor som vill visa vem de är. Vad härligt att du ska sjunga i själva staden inför alla... Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Tror det handlar om att människor vill sticka ut. Är inte pigga på att helt inordna sig i samhället trots att de är en del av det. Stillsamma rebeller...

    SvaraRadera
  8. Ja det är mycket som är knasigt i världen, lyx, flärd, fattigdom & jag vet inte allt, tänker ofta på dom som har det svårt, har just tvättat en del varma tröjor & tagit fram hela både nya & nästan nya vinter jackor som jag ska skänka till Ria i veckan♥
    Man får göra så gott man kan för dom som har det svårt...

    Önskar dej en fin helg med nära & kära♥

    Kram finaste♥ /Lena

    SvaraRadera
  9. Skönt med nära och kära, mysiga "på vift" utflykter.
    Hade det gjort ont på mannen? Jag förstår inte dessa som utsätter sig för något sådant och inte tycker jag att det är snyggt heller. Ha en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Alltid kul med spontana samtal :) Själv är jag sån, åtminstone för det mesta att jag kan prata i princip med vem som helst och var som helst.
    Önskar dig en bra och mystrevlig 1:a Advent!

    SvaraRadera
  11. Tack för alla kommentarer och syn på saken!
    Ja, jag tror att en som piercar sig så, vill sticka ut och synas lite extra, kanske stärka självförtroendet. Stillsamma rebeller, var ett bra uttryck av Znogge...
    Men det hade inte gjort ont mer än direkt vid nålsticken, sa han och kanske någon dag eftr.
    Jag själv skulle ALDRIG utsätta mig för något sådant, pärlorna skulle vara i vägen jämt! Har ibland svårt för örhängen numera. Sticker, kliar.
    Det finns annat att lägga pengar på!
    Tack och kram, denna första advent♥♥♥

    SvaraRadera
  12. Lady och Lufsen! Ingen jul utan dom! Så fin jul saga! Har blivit förskyld här! Hoppas du klarar dig Denna vinter det blev fort kallt här! KRAM OCH TREVLIG KVÄLL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag kom hem från sångövning för en stund sen, kram!♥

      Radera