torsdag, november 29, 2012

Bortrest

Idag ska jag ge mig iväg på en liten tripp med tåget. Det blir faktiskt tåget hela vägen, bara ett byte i Herrljunga, men väntetiden är kort, så det blir perfekt.

Jag har ju bil, visst, men det är avkopplande att luta sig bekvämt tillbaka i tåget, läsa i en bok, sticka lite, kolla på folk, inga bekymmer.

När jag kommit fram, ska vi göra något roligt. Hela sonens familj, - vi ska gå på teater. Det var inte igår för min del, minsann. Vi ska se "Spöket på Canterville", familjeföreställning, så bu, vad vi ska bli skrämda!

Gårdagen, ja. Styrketräning på Korpen med panchisarna. Jättekul. Först uppvärmning, sen träningsmaskinerna.

Men, som alltid, iakttar jag folk som uppför sig något annorlunda. Jaja, är väl kanske inget fel i det, men den ena roddmaskinen är tydligen upptagen för jämnan av folk som sätter rekord. Just då, när vi var där, så satt en karl där och svettades och drog i tamparna. Stönade högt och ljudligt, han var riktigt i en annan dimension. Jag blev så full i skratt, så jag höll på att krampa magmusklerna. Helt plötsligt flåsade han och kom som i extas. Harreminje! Han höll säkert på en timme, kanske inte fullt, men... jag frågade honom sen hur långt han kört och han svarade 10.000 meter. Det är en mil, det.

Efter avslappning, dusch och påklädning, var det så dags för pensionärsfikat. Käckt. Där har jag funnit en ny aktivitet igen. Min agenda börjar bli full och timmarna kortare.

Och på TV:n igår kväll såg jag "Bonde söker fru" och fick se vem som fick stanna kvar på gården av alla fyra böndernas val. När jag såg kamelbonden och dom vackra vyerna över Öland, trillade en tår nerför min kind. Det var ju Sigges och mitt älskade Öland, det var där vår kärlek spirade för så många år sen och det var där som vi gifte oss sommaren 2011. Livet går vidare......

Jag tar en micro bloggpaus medan jag är borta, fast i morgon serveras ett förinställt inlägg, det är också om en iakttagelse. Inget ont om någon, jag bara ler stort och ett gott skratt förlänger livet, juuuu!




Dessa blommor är till min yngsta älskade dotter, som idag firar 20 år av sitt nya liv, hon fick en ny chans denna dag 1992 och mår bra.

Kärlek till alla mina älskade barn som gick igenom svåra prövningar i samband med operationen.

Kram Mamma

22 kommentarer:

  1. Ja livets berg och dalbana....och ändå hänger man på...det måste verkligen vara så att vi bestämt oss för att livet är viktigt att leva och fullborda det..lika väl som ett härligt teaterbesök så tar vi oss igenom det tuffa med...Livets resa är lärorik ut i fingerspetsarna...Ha en riktig go familje stund!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Lisbeth, du är värdefull i dina kommentarer, vi ska ha det mysigt och gott i eftermiddag!
      Jo, livets berg- och dalbana är omväxlande tårar och skratt, inget är helt omöjligt, det gäller bara att fånga dom små glimtarna! Se möjligheterna! Kramen♥

      Radera
  2. Vad fint du skriver till dina barn!
    Härligt med en mini tripp! Jag älskar att åka tåg! Tycker lixom dig det är skönt att bara luta sig till baks och njuta av resan och läsa en god bok! Eller välls tidningarna i lugn och ro!
    Hoppas nu du får det fint hos barnen. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina du!
      Jo, det är mysigt, jag åker i em. Kram♥

      Radera
  3. Jag har inte åkt tåg i Sverige på många, många år. På Gotland finns det ingen järnväg längre, annat än en museijärnväg. Men vi åkte tåg från Montecatini Terme till Florens när jag var i Toscana. Det var väl ingen större upplevelse, men lite kul ändå.

    Jag önskar dig en riktigt trevlig utflykt!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, fina Ingrid!
      Jag åker tåg och buss lite då och då, rätt bra förbindelser häromkring.
      Kram♥

      Radera
  4. Hoppas du får en fin minisemester :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Marlene, då får jag säkert! ;)

      Radera
  5. Skönt med tåg!
    Så duktig du är med alla möjliga aktiviteter! Kul att du blir road också vid styrketräningen.
    Hoppas att ni får det riktigt roligt och att teatern är bra!

    Ha det bäst!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fina Marit, man måste få lov att skratta mycket, det underlättar *ler* väldigt mycket!
      Oh, jag väntar på resan nu, ska snart iväg! Kram♥

      Radera

  6. Sköt om dig och har det så gott min kära vän!

    KrameLuttarSnöigaOchKärleksFulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina Kaisa!

      KrameLuttarSomJagÄrMycketGladÖverKärlek♥

      Radera
  7. Ps. Skrattade gott om berättelsen på gymmet, såg scenen framför mig.:)))) Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra du läste och tog till dig! Ja, jag höll på att krevera av skratt, helt otroligt sanslöst, du vet tyngdlyftare som vrålar, detta var värre och längre, haha!

      Radera
  8. Oj så mysigt da..skippa bonden o frun inget som jag tycker är underhållande...Men du ge kramen till sara♥/Vi hörs mingelpinglan ♥/Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kramat massor, nu. Hörs, Bless /Gerd♥

      Radera
  9. Att resa bort ett tag kan vara avkopplande, även om det bara rör sig om 1-2 dagar.
    Det är sällan som jag reser, men jag föredrar att åka tåg eller buss. Då ser man så många olika platser som man kanske inte skulle se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att sätta mig på buss eller tåg, kolla på folk, landskapet o.s.v.

      Radera
  10. Spöket på Canterville låter inte fy skam! Tåg är härligt, mycket bättre än att sitta vid ratten.
    Jag uppskattar verkligen att inte alla människor är precis likadana, så jag njuter av att det finns folk som vågar sticka ut.
    Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom som sticker ut, då får man lite att observera, inte den vanliga mängden. Men men... Ja? Lite roligt. Kram

      Radera
  11. Håller med dig om att det kan vara skönt att åka tåg. Läsa en bok och titta på landskapet istället för att behöva fokusera på bilkörningen.
    Förstår att det kändes när du såg Öland <3.
    Många kramar till dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Öland, ja. Finns för alltid i mitt hjärta. Kramar♥

      Radera