lördag, november 24, 2012

R.I.P. "JR" Larry Hagman.......


Läser om att Larry Hagman nu fått kallelse hem till andra sidan, må han vila i frid.
Cancermonstret är ibland obönhörligt..... Vem minns inte gamla Dallas?

Mycket världsligt, men ändå viktigt.
Röd mobil. Gult fodral.

Känns nästan lite juligt.
Eller jullikt.

Men nu är jag nöjd, har letat länge efter något nytt. Trött på den gamla, där minnet blev fullt för jämnan och jag fick radera bort appar och foton. Dessutom stängde den av sig ibland.

Och det blir skilsmässa med min operatör Tre, blev särbo det sista.... den nye nu blir bättre, han heter Halebop Rubbet.

Detta var min "blanka" dag igår och jag fick rejält med motion. Jag cyklade till Ljud-ochBildaffären två gånger om och det är 4 km dit, alltså cyklade jag 1,6 mil för att köpa en mobil! Jag har fått frågan om jag har bilen kvar, och visst har jag det!

Idag ska jag till Guld&Silver, snurrebussarna till mina örhängen har kommit! Och så är det Torgdag också, man ska ju gå fram och ha en påse tillbaka, minst...


Hörde detta på radion i morse: I din himmel med Sonja Aldén Vackraste vackra!

Med denna sång önskar jag dig Kärlek, Hopp, Ljus och Tro!



8 kommentarer:

  1. Visst är cancer en hemsk sjukdom.
    Men det finns många som verkar göra allt för att få den, jag syftar på missbrukare av olika slag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min man och min mor fick den utan att ha tjänat ihop till den..... men visst, jag håller med, finns alltför många som lever farligt, och dessutom kostar det då ev. samhället - och indirekt oss alla - ekonomiskt!

      Radera
  2. Dallas minns jag och har sett då på 80 - talet. Såg även den nya Dallas som sändes nu i höstas på tv...Hörde på nyheterna om Larry Hagman. Cancer är en grym sjukdom minst sagt! Jag har bara en Sony Ericsson med knappar och fungerar inte knappen som man ska svara på när det ringer då blir det missat samtal i stället. Urk så min mobil suger! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, cancern är grym, och ändå fick Larry en andra chans i livet på 90-talet.....
      Jag har ett gäng avlagda mobiler här hemma...
      Kram♥

      Radera
  3. Såg de nya avsnitten av Dallas, det var lite speciellt när den serien kom.
    Kul med ny mobil :)) förr kunde man få lappsjuka, idag appsjukan ;)
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte bara kul, detta kändes nödvändigt. Den får ersätta min Mini-PC något, eftersom den är så seeeeg nu och tanken fanns att skaffa liten mobil + surfplatta, men detta blev bättre.
      "Appsjuka" - hihi... precis!
      Kram♥

      Radera
  4. Trots allt så tycker jag ändå att han hade en förbaskad tur. Klarade en transplantation trots sitt hårda leverne och fick många friska år. För min pappa gick det på fyra månader...

    Ha en trevlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, hade JR tur! Jag förvånades över hans transplantation, faktiskt, och visst fick han många år efter den, väl en tolv år.
      Tack, jag har motionerat massor! Kram

      Radera