fredag, november 23, 2012

Mitt Compostela

Efter moget övervägande i en hel månad, kom jag så iväg med mitt fina Compostela, som jag haft ihoprullat i förpackningen jag köpte på plats.

Det kändes viktigt att få till det riktigt snyggt. Så här ser det inte ut som på bilden, för jag har fuskat lite med ett dåligt foto, men det kommer att bli stiligt, det vill jag lova.
Ingen enkel färdigram här, inte.

Jag tycker att detta Compostela har jag kämpat så mycket för - både själsligt och fysiskt, så det ska vara allra bästa resultat och få hänga på en alldeles egen plats på väggen.

- Var den nu ska bli. Platsen. Det får jag grunna på. Och tid har jag för tavlan blir inte färdig förrän någon gång i december.

Igår eftermiddag tittade också jag (Kaisa tipsade om den) på filmen "Mitt liv som hund", en gammal godbit, värd att se.

Och "Bonde söker fru" har jag missat ett par gånger i rad, för att jag varit på annat....... Men det finns ju SVTPlay - om jag vill.

Och sist tittade jag på den blivande organdonatorn, som överlevde - mot alla odds. MYCKET gripande. Detta tilldrog sig i Danmark. Titta HÄR! Och man undrar över hur det är i Sverige. Mycket sker inom lykta dörrar.....
För att inte tala om Dataintrånget i Västra Götaland Läs HÄR!  Men detta var ju hackare MOT sjukhusjournaler och oss, vanliga medborgare......

Men, idag är det Fredag, solen skiner, ett stort leende på läpparna, och ut flyger jag snart på min cykel. Har en idé, bara - inget måste idag.

Kärlek. Ljus. Värme.

16 kommentarer:

  1. Ha en fin dag fina du. Här letar sej faktiskt solen fram just nu :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej svejs, nu cyklar jag iväg med solen! ;)

      Radera
  2. Compostela: Den förtjänar nog en fin plats som du har slitit, släpat och jobbat för! Det är inte alla som hade den inte =)
    Här har jag tittat på SVTPlay några ggr för vi har inte dom kanalerna här som vi hade på det "gamla" stället.

    Ha en bra dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör det!
      SVTPlay är bra att ta till ibland! Oj, vilken teknik som det finns....
      Tack och jag har cyklat nästan hela dagen. Kram♥

      Radera
  3. Vi har underbart väder här med!Bonde söker fru kollar jag med på! Men tycker de är lite mesiga:( Speciellt den blyge norrlänningen man knappt hör vad han säger! Hoppas du får en trevlig kväll/kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit klart och soligt här med och jag har cyklat jättemycket och jättelångt.
      Tack, jag har skaffat mig lite pyssel *ler* Kram

      Radera
  4. Tack! <3 Vad kul att du gillar min blogg. :)

    SvaraRadera
  5. Klart du ska ha ditt fina Compostela på väggen! Jag var och lyssnade på ett föredrag igår om den heliga Birgitta och hennes pilgrimsvandringar. Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, ska jag! Och den ligger hos inramaren, på beställning.
      Javisst, dom gick långa strävsamma pilgrimsvandringar förr i tiden och dom gick inte bara dit, dom gick tillbaka också!
      Kram♥

      Radera
  6. Så fint du fick den inramad, riktigt snyggt ser det ut...
    EnstorGodNattKramelutt ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaisa, det som är roligt, är att den ÄR inte inramad än, detta är bara en "dålig" fejkad mobilbild på originalet, det kommer att bli BÄTTRE, det kommer att bli SUVERÄNT!
      TackKrameLuttSkuttGodNattEfterSkavlan♥

      Radera
  7. Självklart ska en sådan fin sak ramas in och hängas på väggen. Det är ju ett fint minne från din vandring.
    Bonde söker Fru tittar jag också på, ska bli spännande och se nästa vecka hur de väljer.
    Ha de gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tyckte det, den ska vara hedersam.
      Bönderna, ja... dom är lite roliga.
      Här lyser solen, får ut! Kram

      Radera
  8. Compostela, en tavla som är helt klart värd att prydas på din vägg. Kram du fina! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, men det dröjer ett par veckor tills det är färdigt i ramaffären. Kram♥

      Radera