fredag, januari 11, 2013

Hälsopreparat, vårdanalys och skit(d)väder

Äntligen gjorde jag slag i saken, tog mina rabattkuponger, som jag ruvat på länge, och gick in till Life Hälsokost. 60 kr här, 20 procent där och 10 procent på övrigt.

Detta inhandlades således igår. 
Strandnyponen vet jag att de hjälper. Dem har jag ätit nu i några månader och min axel är definitivt bättre. Det är "toppen" på all akupunktur och ultraljudsbehandling som jag fick av sjukgymnasten före min pilgrimsvandring.


Ringblomssalva. Jag hade även med mig en klick på vandringen, som jag fick av min ena dotter. Den visade sig vara suverän mot hård hud. Är bra mot skavsår, men det fick jag inga, fast tror absolut på det. Ska faktiskt testa salvan på mina torra nagelband och fingertoppar, som lätt får självsprickor vintertid.

Tror på naturens egna hjälpmedel. De har funkat i alla tider.


Jag läser ibland i olika forum om hur människor kan bli sårade. Då har jag ett bra visdomsord att förmedla.

Visst är det fint!
Man ska aldrig behöva förminska sig själv p.g.a. att någon annan inte mår bra, och tar ut det på dig. Eller hur, mina vänner? Kärlek, innerlig kärlek!

Trots skärpta lagar har svenska patienter fortfarande för svag ställning. Deras behov blir inte tillgodosedda. Nej, detta är så sant som det är skrivet. Jag har färskt eget exempel, där en äldre nyligen skrevs ut utan recept på livsnödvändig medicin. Det finns oroande brister på många områden, visar en rapport från myndigheten för vårdanalys. 


Min Gud, vart är vi på väg? ♥ 

Jo, efter skitväder kommer skidväder och nere i källaren står det två par skidor och väntar....

16 kommentarer:

  1. Älskar åka skidor! Men bara på Längden! Ej utför det törs jag inte.
    Strand nypon lät spännande...vad är det bra för värk?
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har slutat åka skidor, det är därför det står skidor kvar i källaren, de väntar på ny ev. ägare....
      Strandnypon är bra mot arthros.
      Kram

      Radera
  2. Snön ligger vit här, det började i går och det blev genast lite ljusare...

    Bra visdomsord :-)

    KrameLuttarPåDigFinasteBusFrö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här kom det lite igår men är helt borta idag, detta vita. Men, man vet aldrig.
      Visdomsorden är så slående bra!

      KrameLuttarBusFröJag?Haha♥

      Radera
  3. Här är det bara att plocka fram skidorna!
    Det kanske blir det enda sättet att ta sig fram idag.

    Det var ett väldigt bra visdomsord av Lotta Carlberg!
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här slipper vi - än.
      Ut, ska jag emellertid, så småningom.
      Det är bra att bli påmind med kloka ord, så man inte grottar in/ner sig.
      Go´kram♥

      Radera
  4. Konstigt väder i Stockholm.
    Lite snö har det kommit och plogbilen har varit här. Men det är inte kallt ute, och ingen halka att prata om. Jag är inte mycket för hälsokost, men jag har hört att det hjälper vissa. Har en creme med ringblomma, och den funkar bra mot min torra hud

    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi fick visst lite grand snö här också. Såpass så jag ledsnade på att gå ut. Inte likt mig.
      Jo, man får vara idog om man ska använda sig av hälsokost, det kan ta några veckor innan resultat.
      Ringblomman är suverän, ja. Ha det gott.

      Radera
  5. Finns många gamla huskurer och örter som fungerar väldigt bra! En del har lagt grunden till dagens läkemedel så inte ska de underskattas!

    Skida lugnt när det blir så dags!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer inte att skida, de är till försäljning, de bara står där i källaren och skrattar åt mig, hihi... nej, min rygg klarar inte skidåkning längre. Kram

      Radera
  6. SV: förlåt gerd om din kommentar försvann från min blogg. Jag har bara noterat 1 kommentar från dig idag kl 18.31. Men Blogger verkar lite strulig idag.

    Min lägenhet är rätt kall, men klart varmare än utomhusklimatet.
    Ikväll blir det lite TV här, imorgon ska jag läsa klart en bok, som jag varmt rekommenderar-´´Niceville´´ av Kathryn Stockett.

    kram, susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan ju inte hjälpa om bloggen konstrar, ingen fara i Sahara.
      Nu har jag satt något gott i ugnen, så det blir min frestelse idag plus TV och lite bokläsning, kram!

      Radera
  7. Naturen ger mycket bra hjälpmedel. Tyvärr så försvinner dom undan för undan.
    Skidor... Näe, inget för mig. Hala, måste bäras uppför backen och nedför backen... nä tack. ;)
    Vården? Brr... ryser.

    Önskar dig en skön fredagskväll!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skidor, inget för mig heller, men de finns där i källaren!
      Vården, ja jag ryser också, ska det vara så dåligt, så vill då inte jag bli gammal.
      Jag gör så gott jag kan med min kväll, något finns i ugnen som puttrar. Kram♥

      Radera
  8. Ringblomssalva är bra. Har haft det tidigare men däremot inte testat på nagelbanden. Hm, ska se om jag kan få tag på en så'n salva igen någonstans. Såg någonstans någon som själv gjorde salvor och sålde till ett bra pris, men minns tyvärr inte var. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan faktiskt göra den salvan själv. Hade tankar på det, för jag har nog någon ingrediens hemma, men ids inte.
      Salvan är utsökt. Kram♥

      Radera