söndag, april 07, 2013

Freedom beach igen.....

Hit åkte vi med egen chartrad långsvansbåt. Till denna Paradisö.

Kaptenen ville ha 2500 Baht för att köra båten. När vi blev tre personer, vi fick med en person, som vi lärt känna på hotellet, så slog vi till. Då blev det 833 Baht vardera.

Det var så varmt och hett att det var en lisa att komma ut på havet och få lite svalkande vindar.

Denna strand är bara så fjärran från all kommers och är ljuvligt primitiv och orörd.

Havet är fullt av fiskar som man kan mata med bananer eller bröd. Om man vill. Jag ville inte.

Jag bara njöt. Ägarna till restaurangen gick omkring och tog betalt för solstolen och så kunde man beställa mat i förväg.

Jag tog mig en alldeles egen lov upp till restaurangen, för jag hade hälsningar med mig, att framföra.

Passade på att ta en öl, en Singha, Vatten och öl, allt rann ner i den torra strupen.

Man får lite andra värderingar när man befinner sig i lite primitivitet. Det var bara att ösa på med njutandet.

Det var skönt att drömma mig tillbaka, där jag satt igår och kollade på bilderna.

Dagen igår, den var inget vidare. Min router till det mobila bredbandet har börjat krångla på sistone och jag har inte vetat vad det handlat om, trodde det var själva modemet som inte ville.

Men jag använde dagen till att felsöka på alla möjliga vis och tester. Jag kan ju koppla upp mig på mobilens nätverk också, och då fungerade den stationära datorn utan problem.

Jag plockade ur modemet ur routern och satte i det direkt i datorn, fungerade!

Alltså, det jag kommit fram till är att nu har routern lagt av helt och hållet!

Den var ny i juli 2011. Det är själva fanken att inte tekniken ska hålla bättre! Det är likadant med annan teknik, det är köp slit och släng. Trist.



Men, nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla!

Känna tacksamhet över det har jag. Jag har flera internetoperatörer, så jag är inte strandsatt.


Jag satt lite på balkongen igår också. Men då med stora jackan och luvan på och benen inlindade i en filt. Det var så kallt!

Detta är aprilväder. Och till nästa helg ska visst sommarvärmen komma. Tro´t, den som vill. Jag vill se det med egna ögon först...

Men nu, god söndag till alla och mycket kärlek!

22 kommentarer:


  1. Åh, så härligt att läsa, så igenkännande och nu börjar jag nästan längta, men bara nästan.... Ler...

    Snö på marken tidigt på morgonen, sen kom solen och jag log gillande, gick in i duschen och när jag kom ut snöade det, torkade mig och nu är det både sol och snö. hm...

    KrameLuttarPlanerarEnStillsamSöndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag längtar tillbaka! Trivs mycket bättre i värmen, även om det var i hetaste laget.

      KrameLuttarBlirEnStillsamSöndagHärMed♥

      Radera
  2. Dina bilder är så härliga och så tilltalande. Skulle gärna sitta på den båten jag med...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt att ha varma, vänliga Thailand att tänka tillbaka på när det strular med både det ena och det andra här hemma. Det lär ska bli snö senare idag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är minnen jag inte ville vara förutan!
      Usch för snö, men visst har det kommit snö i april förr, även i maj.
      Kram♥

      Radera
  4. Ja tänk att få uppleva dom där paradis stränderna och miljöerna som jag bara sett på bild, förstår din hänförelse!! och stranden ser verkligen ut som en enda dröm...

    Kramarom dej i detta busiga aprilväder! hi hi /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man fick nästan nypa sig själv i armen, för att förstå att det var sant!
      Kramar till dig också, i detta kyliga aprilväder♥

      Radera
  5. Paradiset, självt..... Vilken underbar plats.
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt det ser ut! Fantastiskt fina bilder :-)

    SvaraRadera
  7. Av någon konstig anledning har jag missat dig idag
    Men nu är jag hemma igen, dock inte vid datorn hela tiden

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller vid datorn hela tiden, jag har varit ute och nu hålls jag på balkongen. Mvh.

      Radera
  8. Vilka härliga bilder! Och det var säkert lika härligt att vara där också.
    Det är nyttigt att leva lite primitivt, då uppskattar man lite bättre igen det som man har här hemma. Folk är oftast så glada och gästvänliga i dessa länder.
    Hoppas du får ordning på din router. Irriterande när det inte funkar, man kan bli så "#¤%¤ när det krånglar.

    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, routern är kass, men jag har ju modemet kvar, så det sitter direkt i datorn nu.
      Javisst, det var minst lika härligt som bilderna visar! Kram♥

      Radera
  9. Jobbigt när saker och ting inte fungerar - men mer och mer ting (speciellt teknik) känns som att den är byggd för att gå sönder. Märkligt...
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har slitit med tekniken idag också, men har fått till det rätt så i slutklämmen.
      Men det är ju inte detta min kropp vill göra! Jag vill ju njuta av tillvaron! Kram.

      Radera
  10. Förresten gillar alla bilder och blir lite avundsjuk men framförallt inspirerad till att resa bort. Vart som helst...
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag reste gärna bort igen. Jag känner några nära och kära som just nu är på väg till värmen... unnar dem, och så länge man har varandra, så. Kramar.

      Radera
  11. Gud så mysigt! Hur varmt hade ni? i dag var det ju hemskt väder här hemma.härliga bilder! Vill ju med. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade som mest 37 grader! Verkligen katt på hett plåttak! Vill dit igen! Kram.

      Radera