fredag, april 12, 2013

♥ You raise me up!

Visst är sången underbar?!?!
Detta är inte den version som jag egentligen tycker bäst om. Men denna sång på engelska, sjöng vi på Gospelövningen och ska framföras i kyrkan.

Jag älskar Åsa Jinders och även Sanna Nielsens versioner av "Rör vid min själ".
Hela själen berörs!

Åter till vardagen. Jag har fått mitt städskåp omdisponerat. Det blev toppen och jag har fått en struktur i mitt städande. Tänk, så lite som behövdes!

Tittar ut genom fönstret. Helgrått. Tittar på väderleksrapporten. Kommande regn idag, ingen snö. I morgon helmulet hela dagen. Likaså söndag, men då kommer lite varmare, men bara lite. På TISDAG blir det kanon EN DAG, då skiner solen och det är 13 grader!

Jämför med Kanarieöarna. Just nu 19 grader och sol. Men på tisdag har de 27 grader. Och i Phuket där är det regnperiod och bara 27 grader. Så, var vill jag bo? Månntro? Tro mig, vädret är ett problem. Jag tror jag går och lägger mig under duntäcket igen.........
TREVLIG FREDAG!

20 kommentarer:


  1. Hinner inte titta nu men det gör jag när jag kommer hem igen. En fin fredag till dig!

    KrameLuttarFinasteHjärtat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppe ur duntäcket sedan länge, har bäddat rent i sängen, nu gör jag yoga.

      KrameLuttarFrånInomhus♥

      Radera
  2. Håller helt med dig, härliga, vackra sånger.
    Tänk, jag har det jättebra om jag jämför med många andra. Tänker på vädret som "inkräktar" så mycket på tillvaron för dig och andra.
    Det jag kan tycka är besvärligt med olika väderlekar är då det blir för varmt och solen gör att jag får soleksem och ishalka som kan göra att jag ramlar. Men annars, inga problem.
    Hoppas verkligen att du får en fin och bra dag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tröstar mig med fina sånger, och sjunger med.
      Ja, vädret inkräktar faktiskt mycket för mig, och jag tänker ibland på min älskade, som också ogillade mörker och kyla, nu slipper han det! Ja, jag tänker så.
      Tack, jag får allt en fin fredag, det finns ju god mat att laga och äta, TV att titta på och kanske någon låt att dansa till, kram!

      Radera
  3. Åh, Gerd, jag älskar den sången, Hela jag uppfylls av en enorm känsla när jag hör den. En sång som kan få mina tårar att strömma nedför mina kinder.

    Ha en bra dag, fiiiiina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den låten går rakt in i själ och hjärta! Vissa låtar får mig också att bli tårögd...
      Tack, fin dag till dig också♥

      Radera
  4. Jupp, vädret är ett stort problem! Jag tycker vi tar Afrika :-)

    SvaraRadera
  5. Härliga sånger!!
    Regn ja, jag som gödslade gräsmattan i hopp om att det skulle regna rikligt nu. Men när jag hade gödslat klart så var det stopp på duggregnet. =( Hoppas det kommer mera idag. SEN kan värmen och uppehållet komma =)

    Önskar dig en bra dag oavsett vädret!
    Bamsekram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Iofs har det inte regnat så mycket på denna sidan året, men i höstas, usch tvi!
      Tack, jag gör mig en bra dag här inomhus, fast - man vet aldrig - jag kanske sticker ut näsan. Kram♥

      Radera
  6. Har du hört Lena-Maria Kingvalls version? Den går inte heller av för hackor.
    Ha en skön fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den har jag hört! Mycket fint. Tack detsamma och kram!

      Radera
  7. Ja gå och lägga sig igen vill nog jag med, gud så trist väder! Hade om jag kunnat bo i ett land där det var sol hela tiden! när jag bodde i Los-Angeles var det perfekt en regn månad på ett helt år! Januari) helt ok för mig. väntar nu på våren! KRAM OCH TREVLIG FREDAG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste inne hos dig om Let´s dance, bra. TV-kvällen är räddad! Kram, skulle vilja resa bort igen♥

      Radera
  8. Vad ska vi göra så tant Gerd blir glad igen?
    Ska jag komma och brygga extra gott kaffe och baka något gott?
    SV: Med baksidan syftade jag på ryggen. Ischiasen är åter, för vi har skitväder idag. Och jag behöver ingen extra ryggsäck.
    Men jag ska vara slö, slapp och likgiltig i helgen, för jag ska på intervju på måndag - AF har aviserat

    Ha en fortsatt bra dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där skrev du ett sant ord. KAFFE! Jag har koffeinbrist just nu! Så jag sprang bort till MoccaMaster och laddade honom med gott Zoega Skånerost, jag är lyllos att ha det paketet öppnat just nu! Fikabröd? Nej, tack. Jag tar en hård macka med ost och kaviar.
      Jag SKA ge mig iväg ut, får göra mig ett ärende. Mår inte bra av att gå inne.
      Tack för din omsorg, och din stackars rygg, då! Jag har iaf inte ont någonstans.... bara dålig inspiration idag. Kram

      Radera
    2. man kan inte vara fit for fight varje dag, eller hur?
      Jag är heller inte mycket för kaffebröd, men ibland kan det vara gott. Godare är det med en smaskig macka

      Ha det gott tills vi hörs igen
      mvh

      Radera
    3. Tack! Nu ska jag gå ut. Har babblat i telefonen en stund..... Ha det gott!

      Radera
  9. Ja hade nog föredragit att bo i ett varmare land. Känner att det passar mig bättre. Visst finns det tjusningar med våra årstider men denna långa vinter är jag mer än trött på!

    Underbara röster! Själv fick jag sparken från kören i andra klass. Sjöng för falskt :-(

    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska försöka allt jag förmår att göra mig en god kväll!

      Radera