onsdag, juni 19, 2013

Affirmation

Ibland blir jag ledsen. För Livet kan peka finger. Många förändringar, som jag tagit del i, en del smärtar.

Jag har haft en del ögonbesvär, det har varit irriterat och svidit och det blir ingen glad av, iaf inte jag......

Glömmer då lätt att tänka i Glädjens och Tacksamhetens banor. Så lätt att fastna i knasiga tankar och drömmar.

Jag har jättesvårt vissa dagar, jag vet inte vad det är med mig. Måste då ut och motionera mig, kan inte gå inne. Idag ska jag cykla till X-Force, det har jag bestämt. Så de så!

Och nu ska jag bemöda mig om att bli glad igen! Affirmera Glädje!

För det jag ger ut får jag tillbaka igen. Och, jodå. Jag har allt lite kul att se fram emot också! Och saker och ting kommer till mig när jag minst anar det, fast jag är otålig.

Och, jo - nu vet jag - jag tränar på min Framtid!

En riktigt fin dag önskar jag dig, som orkar lyssna på mig! Tacksamhet!

16 kommentarer:

  1. Man får ta en dag i taget, och när sakerna kommer till en då får man ta reda på om de är rätt eller inte. Så gör jag, eller försöker i alla fall... :)
    Ha en bra dag!
    Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ska nog lyssna på magkänslan och/eller till sitt hjärta!
      Tack och kram!

      Radera
  2. Livet pågår,,,,,En dag i taget,,,, visst är det lätt att fastna i knasiga tankar och drömmar....jag vet,,,,,men ta en dag i taget,,,kramar om dig varsamt,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina. Jag vet - en dag i taget - men ibland är de jobbiga. Kram!

      Radera
  3. Men alla har vi väl våra svackor och då är det inte lätt att vara glad och munter för jämnan. Dessutom är det inte så länge sedan din pusselbit dog så du har all rätt att känna så. Irriterat i ögonen här med och vet inte om det är pollen eller något annat...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det har vi. Men min känns så fel. Fast visst, visst har jag rätt att känna så, det är inte det. Men men, jag får ta en dag i taget. Hela dagen har det svidit i ögonen, men nu är det lite mer lindrigt.
      Kram

      Radera
  4. Det där låter som jag... man vill att allt ska hända på en gång och det ska vara bra grejer. Men att ha nåt att se fram emot är inte fy skam :-)

    SvaraRadera
  5. Och jag är tacksam för att jag lärt mig nåt nytt - idag igen. Affirmera fick jag googla på... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad du har missat under årens lopp ;)... men bättre sent än aldrig. Tur att google finns - många gånger!

      Radera
  6. Om man tänker på saker som om de redan har hänt så händer det mest otroliga...

    DenkärleksfullasteKrameLuttenTillNattenKommerHär❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu tänker jag i de termerna. Får se vad som händer idag!

      NattenSovBraKrameLuttarEttLugn♥

      Radera
  7. Hela livet är träning för framtiden. I synnerhet
    för mej, som just fyllt 85! Måste ju hålla igång
    och hålla sej med.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Ruth, jag älskar dina kommentarer! Tänk, att vara 85 och planera för framtiden!

      Åh, jag skulle vilja att du hade en blogg, som jag kunde riktigt "leva med" ditt aktiva liv där borta i Virgina!

      Radera
  8. Har du kollat upp dina ögon, vad som är orsaken att dom kliar o.d.
    Tja'a, ibland så kan man undra vad som är meningen med vissa saker..
    Du är duktig som kämpar iaf!

    Natti natti och sov gott (det gör du säkert redan)!
    Styrkekramar till dig ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jodå, jag är välkollad, vet vad det beror på, men inget roligt för det. Idag känns ögonen lite lugnare, faktiskt. Hoppas det vänder.

      Tack, jag sov gott i natt och vaknade utvilad och lugn. Kan (ska) bli en bra dag, kram ♥♥♥

      Radera