onsdag, september 04, 2013

Detta är inte jag...

Nej, jag har lite svårt för fåtöljhäng på det där sättet. Men jag får väl träna framledes, kanske?

Igår fixade jag och donade. Sorterade upp alla sladdar, satte ihop det sista i kontorsbokhyllan och upp med pärmarna där. Våttorkade ett par golv, så jag fick på några mattor, det dämpar.

Satt faktiskt och intog min lunch på den nya balkongen och njöt i solens sken. Till kvällningen är det skugga där.

Vaktmästaren var här och bytte ut skåpshandtagen och i morgon får jag nya vita rumsdörrar med fina handtag. Det rimmade dåligt med de nötta slitna bruna med grå plasthandtag, till de nya vita tapeterna.

Frampå ska jag till frissan och klippa mig, sedan kundklubbsdag på Hemköp och slutligen Tabata på kvällskvisten. Och däremellan något rivande i lägenheten. Tiden går och jag trivs när det händer något!

En bra dag till dig, puss och kram ♥

18 kommentarer:

  1. Ja, nog verkar det hända något hos dig!
    Vilken fläkt och fart det är under dina dagar!
    Låter som du får kanonfint i lägenheten!
    En bra dag till dig också!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger du det, att det är fart på mig? Jodå, i en naturligt takt för mig. Ja, här blir bra, ger mig inte, vill ha bäst!
      Kram.

      Radera
  2. Det håller jag med om! Slitna innerdörrar till ennytapetserad lägenhet drar ner på tok för mycket. Skönt att få dem utbytta!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsa Gerd
    Dejligt at du er ved at være på plads - har fået afleveret nøglen til "din gamle lejlighed". Husk nu at slappe af - som du ved blev Rom ikke bygget på en dag. Ønsker dig en god onsdag:) Knus Hanne Bente ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men jag bygger gärna Rom på en dag, tihi... ;)
      Lovar att slappa lite....
      Kram♥

      Radera
  4. Fåtöljhäng som är så skönt... Bara det att jag numera får dåligt samvete av andra människor krav på städning. Det var lättare att slappa förr. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog aldrig slappat egentligen. Med fyra barn och sedan allt som hänt i livet, har det varit tämligen full fart. Men det är olika i olika familjer. Kram♥

      Radera
    2. Jag har då aldrig kunnat slappa sedan mina pojkar föddes heller. Jag syftade mer på min ungdom, när jag läste väldigt mycket.

      Radera
    3. OK. Så var det nog med mig också. Jag läste mycket i min ungdom!

      Radera
  5. Så härligt att du får så fräscht och fint i lägenheten.
    Här var det också en konstig färg på dörrarna, så jag skickade iväg dem på lackering, det kostade en slant, men jag är mycket nöjd med resultatet.
    Ha en fin dag med allt du ska göra!
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här är hyresrätt, så det får hyresvärden stå för. Tack, snart blir det Tabata! Kram♥

      Radera
  6. Så fint du får det.
    Förstår att det känns nytt och trevligt.
    Du har en hel del att hålla på med, men jag förstår att du vill att det ska hända något. För mig är det inte så numera, tyvärr.
    Ha en finfin dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir bra, jag håller på att bo in mig. Solen skiner och en rolig nyhet kom idag.
      Kram♥

      Radera

  7. Det låter så fint Greddisen, jag tror du får det precis som du önskar.... Glädjes med dig.... ♥ KrameLuttarFebriga ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag får! Ger mig inte så lätt, hihi...
      KrameLuttarStackarsDigKärlek♥

      Radera
  8. Du har rätt. Fåtöljhäng är inte alls lika bra som soffhäng - för då kan man lägga sig ner också ;-)

    Vad mycket du får gjort - duktigt!

    SvaraRadera